Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-04-05, 19:52
KOs avatar
KO KO är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 25
Standard Mykonos

Hei alle Kalimera venner!
Vi er to jenter i begynnelsen av 30 årene som funderer å reise til Mykonos i juni. Det vi lurer på er om det lønner seg og bo i Mykonos by for å ta seg til strenderne på dagen eller omvendt?
Er det noen som har vært på Mykonos de siste årene som vet noe om pris nivået, her tenker vi på mat og drikke?
Ellers noen gode tips om denne øya?

KO
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-04-06, 17:40
jonny jonny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 53
Standard Sv: Mykonos

ni ska absolut åka till mykonos beställ rum nere på paradise beach rätt billigt i juni.går bus in var haltimme till mykonos stad tar 15min,skippa hamnen så äter ni lika billigt som någon annan ö.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-04-06, 22:34
Annlotta Annlotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 136
Standard Sv: Mykonos

Mykonos är en av mina favoriter och jag har varit där ett antal gånger.

Många gånger har vi funderat på att bo nere vid vattnet, men det slutar alltid med att vi har boendet i närheten av själva stan, och det tycker jag är utmärkt!

Det är alltid skönt att ha nära hem när kvällen är slut och det är dessutom väldigt smidigt att ta sig till stränderna. Bussarna går varje halvtimme.

I mitten av juli förra året betalade vi 30E för ett mycket bra dubbelrum, på höjden ovanför staden. Tre veckor senare tvingades vi betala 40 E, men de priserna steg några dagar senare till 50 E. Ni åker rätt tidpunkt och ska inte behöva betala mer än 30 E för boendet.

Det pratas mycket om att Mykonos är dyrt, men det beror ju helt på vad man gör det till. Visst finns det dyra och härliga restauranger, men ingen tvingar en dit. Mykonos består av allt, så det är bara att välja. Kanske en gyros, eller två, och middagen stannar på några få euro.

Hoppas ni får en underbar semester och jag lovar att ön har mycket att erbjuda. Inte minst stränderna, som har några av de bästa i Grekland. (Naxos har dem enligt min mening). Själv anländer vi till Mykonos i början av juli för att sedan båtluffa runt i fem veckor. Svårt att förstå nu, men det känns härligt!

Ha det så himla gott, hur det än blir!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-04-10, 23:10
KOs avatar
KO KO är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 25
Standard Sv: Mykonos

Hei!
Takk for svar. Desverre blir det ikke Mykonos av den enkle grunnen at det ikke går charterfly direkte dit og siden vi bare skal være 1 uke tar vi ikke sjansen på å bli vær fast.
Men det er en øy som er veldig aktuell når jeg skal øyloffe igjen

KO
- som ikke klarer og bestemme seg for hvor vi skal dra....
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT