Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-02-21, 11:55
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Visitkort

Är det någon som har erfarenhet av att beställa visitkort på nätet? Behöver tips på sajt med låga priser och bra kvalitet på visitkorten.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-02-21, 14:16
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Edane
Inlägg: 442
Standard Sv: Visitkort

På jobbet beställer vi ifrån banderoll, visitkort i plast. Vet tyvärr inte känslan i deras papperskort. Plastkorten tar de 4 kr/st och pappers 1 kr/st.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-02-21, 15:03
Lindizs avatar
Lindiz Lindiz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 325
Standard Sv: Visitkort

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Är det någon som har erfarenhet av att beställa visitkort på nätet? Behöver tips på sajt med låga priser och bra kvalitet på visitkorten.
Ingen erfarenhet.. men Visaprint brukar ha proverbjudanden så man kan betsällar GRATIS visitkort, klisterlappar och sånt. Då kan man ju kolla kvaliten
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-02-21, 16:36
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Visitkort

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Är det någon som har erfarenhet av att beställa visitkort på nätet? Behöver tips på sajt med låga priser och bra kvalitet på visitkorten.
Kan ikke hjelpe, men... En ting er jo kvalitet på papir og trykk, og der får man jo gjerne hva man betaler for. En annen ting er designet, som jeg har inntrykk av er dårlig hos dem som lager/selger visittkort via nettbutikk. Ser designet kjipt ut, hjelper det ikke med verdens lekreste papp...

Hilsen Merete - som jobber i reklamebyrå når hun bor i Norge.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-02-21, 17:01
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Visitkort

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
En annen ting er designet, som jeg har inntrykk av er dårlig hos dem som lager/selger visittkort via nettbutikk. Ser designet kjipt ut, hjelper det ikke med verdens lekreste papp.
Exakt min erfarenhet! Jag har inte beställt visitkort via nätet själv, men har sett många sådana som varit gratis eller nästan gratis och det är absolut inget fel på kvaliteten på papper och utskrift - men det är inte heller någon som helst finess på designen.

Å andra sidan har designen ingen avgörande betydelse om syftet med visitkortet endast är att lämna sina kontaktuppgifter.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-02-21, 17:53
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Visitkort

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Å andra sidan har designen ingen avgörande betydelse om syftet med visitkortet endast är att lämna sina kontaktuppgifter.
Det er så sant så sant.

Men likevel, hvis målet BARE er å ha noe å levere fra seg med kontaktopplysninger på, så kan man jo enkelt lage sine egne visittkort på pc'en, med navn, telefonnummer, eventuell logo osv, og printe ut på tykt papir. Det er (nesten) gratis...

Men kvalitet har jo også betydning i forhold til hvor seriøs man oppfattes (snakker om bedrifter her). Hvis man først legger penger ned i bra papir og godt trykk fordi man vil framstå som seriøs, er det jo dumt hvis kvaliteten på designet trekker ned helhetsinntrykket.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-02-21, 17:54
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Visitkort

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Men kvalitet har jo også betydning i forhold til hvor seriøs man oppfattes (snakker om bedrifter her). Hvis man først legger penger ned i bra papir og godt trykk fordi man vil framstå som seriøs, er det jo dumt hvis kvaliteten på designet trekker ned helhetsinntrykket.
Helt enig
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-02-22, 01:56
Cecilias avatar
Cecilia Cecilia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 180
Standard Sv: Visitkort

Sambon använde sig av "print24" när han startade sin firma i november. Tror det kostade 99 kronor för 100 stycken eller nåt liknande. Jag kan intyga att den design/layout han valde är både snygg och stilren. Bra kvalitet på själva korten också tycker jag!

- Cecilia
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-02-22, 21:24
sanckars avatar
sanckar sanckar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 41
Standard Sv: Visitkort

Jag har beställt visitkort från Vistaprint...! De är helt ok, man kan välja att inte ha deras logga på baksidan mot en viss betalning annars kostar det om jag inte minns fel typ 49 kr. Det tar ungefär en vecka innan jag fick dem på posten. På Vistaprint kan man välja några olika bakgrunder på sina visitkort och även där, mot en kostnad kan man få mera avancerade visitkort.

Jag är nöjd med Vistaprint...www.vistaprint.se

kolla in och se vad du behöver och vad det kostar!

Ser nu att det kostar 159 kr för visitkort...men det är billigt ändå.

Senast redigerad av sanckar den 2007-02-22 klockan 21:26.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-02-22, 23:46
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Visitkort

Jeg har bestillt visittkort på Eurofoto med eget bilde som bakgrunn, et gresk bilde tilfeldigvis
- ble fornøyd med det
Men noe firmakort er det jo ikke, og ikke spesielt billig heller, ca 4 kr stk, men det er praktisk og greit å ha synes jeg. Kari
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-02-23, 15:55
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Visitkort

Med en god skrivare och läckert fotopapper är det också roligt att göra sina egna visitkort.
Gärna kombinerat med en flott bild från Grekland.
Beroende på hur stort visitkortet ska vara får det plats med 16-30 stk. på ett A4-ark. Det blir billigt!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-02-23, 23:13
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Visitkort

Jag kan bara hålla med Marianne här. Jag kör ut visitkort på konstnärspapper för vattenfärg (tror jag det är), jag har en färglaser som gör hyfsat bra utskrifter. På det sättet blir det ju ingen katastrof om man kommer på att man behöver ändra nånting heller och man kan ha lite olika versioner av visitkort beroende på vem man ska ge det till.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #13  
Gammal 2007-03-01, 13:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Visitkort

Tack för alla svar!

Ska fundera. Återkommer senare med hur jag gjorde.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2007-04-28, 17:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Visitkort

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Med en god skrivare och läckert fotopapper är det också roligt att göra sina egna visitkort
Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Jag kan bara hålla med Marianne här.
Vad använder ni för "produkt" för att göra egna visitkort?
Svara med citat
  #15  
Gammal 2007-04-28, 18:17
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Visitkort

Janne, hur du ska tillverka dina visitkort beror på hur stor upplaga du ska ha. Om du ska ha många (flera hundra) så är det lite svårt att tillverka och skriva ut dem själv, Om ett tryckeri ska trycka dem krävs nämigen att visitkortet skapas med vektorgrafik...alltså inte pixelgrafik som i typ Photoshop. Jag antar att du har loggan i vektorgrafik hos den som trycker dina T-shirts och linnen, så där har du isåfall redan originalet. Kanske dom kan hjälpa till med visitkorten också om de har sådan bredd på det de gör.
Om du bara ska ha så där 100 st per gång kan du göra som Marianne säger, tillverka dem själv.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2007-04-28, 23:19
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Visitkort

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Vad använder ni för "produkt" för att göra egna visitkort?
Jag tror jag brukar använda Word, i det finns åtminstone en funktion för att skriva ut adressetiketter och jag har för mej att den även fungerar för att göra visitkort.
Fast nu då jag skulle kolla detta så blev jag faktiskt lite osäker, mycket tyder på att jag senast använde "Klickable Card" som man kan hämta på http://www.clickablecard.com/?page=10500 men jag är inte helt säkert.
Jag använde tidigare Micrografx Draw för mycket utskriftsprojekt men det vete fasen om de finns kvar längre, smidigt var det åtminstone.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #17  
Gammal 2007-04-29, 11:52
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Visitkort

Jag använde mig först av samma leverantör som min förra arbetsplats (Franska Ambassaden) vilket kostade kring 4000 spänn med offset tryck om jag inte minns fel. Hiskeligt dyrt alltså.

Nu kör jag med www.visitkort.se och jag tycker inte att det är någon större skillnad i kvaliteten. Nu pröjsar jag dock en bråkdel av priset för samma mängd visitkort.

Jag trycker på ett lite gulaktigt papper som matchar min logotyp. Ser mycket proffsigt ut tycker jag.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2007-04-30, 10:09
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Visitkort

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Vad använder ni för "produkt" för att göra egna visitkort?

Hej,
Använder Excel till namnskyltar som våra kunder får när vi har utbildning och vid andra tillfällen. Funkar alldeles utmärkt. Har även med en logga. Det ryms 24 st på ett A4-ark.

Hälsn
Eva
Svara med citat
  #19  
Gammal 2007-05-02, 08:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Visitkort

Jag får tacka för alla svar. Inser att jag inte ska göra dem själv. Att printa själv är inte heller så billigt, och jag är en usel grafiker. Ska kontakta visitkort.se under dagen. Tack för tips!
Svara med citat
  #20  
Gammal 2007-05-15, 11:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Visitkort

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Ska kontakta visitkort.se under dagen.
Jag gjorde min beställning i fredags. Visitkorten kom igår måndag! Det var snabba puckar. Och snygga som tusan. Kanske de snyggaste vistkort världen har skådat.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT