Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2020-07-11, 00:56
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Ja vilken resa!

Har försökt ladda upp lite bilder från en oförglömlig resa till Zakynthos. Dom kommer kanske när vi är i tillbaka i civilisationen igen.
Nåväl.. vi åkte en septembertripp jag, mannen och min väninna. Billigt och boendet precis på stranden. Läget, läget, läget...heter det ju. Jag vill helst bo i markplan och så blev det. Min..nu säger jag kompis...istället...placerades på andra våningen längst ut vid gaveln. Där var även nån luftkonditioneringsfläkt placerad som gjorde nattsömnen obefintlig och även kommunikationen mellan oss. Klagomål möttes med
en axelryckning enligt grekisk sed. Problem..eh?!
Vi som fick studion på första parkett vid motsatta gaveln kunde åtnjuta strandfolk som skjölde av fötterna med slangen som var placerad vid vår uteplats. -Hello, Kalimera..he.he!
Vid ett par tillfällen kom vi hem från våra utflykter och trodde att självaste Ernst varit där. Allt var omstylat! Inga bord eller stolar fanns på uteplatsen! Ett snack med ägaren som även drev baren/ restaurangen fick sin förklaring, han behövde möblerna till ett sportevenemang på storbilds TVn!!
Sen hade vi trevliga grannar..som gubben som tog med sig sin stol och grogg när vi åt frukost och ville "praata"!!
Varje morgon brann en marschal på hans uteplats.
Tvärs över oss, med en liten gata emellan, satt ett par som vi brukade spana på. Runt 45 bast. Holländarna! Dom drack öl efter öl..pratade knappt. Hela bordet var fullt med tomburkar..herregud..plocka undan!!
Bredvd dom i en lite större studio bodde ett mycke trevligt par..ja par å par..dom hade "träffats" på nätet.
Tycke hade uppstått, möte, plats o tid bestämts och där satt/ låg dom nu i en lägenhet på Zakynthos utan att känna varandra!! MEN detta par i 50-årsåldern blev så otroligt kära och bestämde sig för att gifta sig året efter på samma ö! Han från Canada och hon från England. Vi umgicks lite och hade en kanonkväll vid jukeboxen och på dansgolvet med 60/70'tals låtar. Denna veckan var vi med om så mycket roligt så hälften vorit nog..men då hann vi med mycket annat åxå.
Jag hade gladeligen bott där igen om inte just detta boendet tagits bort helt å hållet från utbudet..haha
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2020-07-11 klockan 01:16.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2020-07-11, 07:40
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Re: Ja vilken resa!

Ja, vilken resa. Kan bara instämma
Svara med citat
  #3  
Gammal 2020-07-12, 06:37
Alalas avatar
Alala Alala är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Ja vilken resa!

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Jag hade gladeligen bott där igen om inte just detta boendet tagits bort helt å hållet från utbudet..haha
/ Kajja
Förstår det!

/ Anne
Svara med citat
  #4  
Gammal 2020-07-13, 10:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Ja vilken resa!

Vilken härlig resa. Tack Kajja!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT