Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-04-22, 09:20
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Åh, vad jag längtar....men hur ska man hinna....?

Sitter här och längtar till Grekland. Blir så sugen att åka igen....men vara borta en längre tid, inte bara 2-3 veckor.... Läste om Jannes Greklandsresa...Men vad gör man när man bara har "vanlig" semester och annat att göra hemma i Sverige också...?
Sverige är ju så fint på sommaren, när solen är framme. (Regnar då, kan man lika bra sitta i Grekland..) Ska man satsa på en resa senare, i slutet av sommaren/början på hösten??? Men dottern som skulle bli vansinnig om jag åkte till Grekland utan henne, börjar ju gymnasiet, då får man ju inte ledigt hur som helst...
Så nu hoppas jag bara på att det blir 2 st maj, 2 st juni, 2 st juli, 2 st augusti samt 2 st septembermånader..... och att man är ledig dessutom...då borde man hinna med att göra det man vill i Sverige och i Grekland...
Längtar till den dagen, man tar mod och går in till chefen och lämnar i en ledighetsansökan...för en längre tid!.. Med ifylld anledning: Greklandsresa....
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-04-22, 09:32
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Åh, vad jag längtar....men hur ska man hinna....?

Jag tillhör inte dem som längtar efter längre resor. Däremot skulle jag nog åka oftare om livssituationen var annorlunda.

Vad gäller gymnasiet och ledighet, så är det inte några som helst svårigheter att få ledigt från gymnasiet här. Tvärtom, gymnsiet är ju upplagd så att eleverna har helt eget ansvar för studierna och om de inte kan vara med på alla lektioner så kan de läsa in det de missar på egen hand. Så om både du och dottern är sugen på att åka till hösten, så gör det!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-04-22, 09:43
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Åh, vad jag längtar....men hur ska man hinna....?

Ja, men jag tänkte att början på gymnasiet vill man kanske inte missa, ny skola, nytt sätt, nya människor och kanske de här första veckorna vill hon säkert inte missa...Men vem vet? Det kanske blir en resa trots allt...men jag vill ju vara borta en ganska lång tid.... Resa runt och hinna se lite mer öar, Karpathos, Kalymnos och Kreta bla...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-04-22, 09:50
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Åh, vad jag längtar....men hur ska man hinna....?

Livet består bara av möjligheter! De enda hindren man inte ska forcera är det man själv inte vill!

Gör till exempel så här: Åk ner själv när skolan har börjat och så köper du en biljett åt dottern så hon kan komma efter till exempel tre veckor. Sedan åker ni hem tillsammans efter en vecka.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-04-22, 09:51
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Åh, vad jag längtar....men hur ska man hinna....?

Tål att tänka på.....!......Lovar att berätta hur det går....
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT