Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-04-15, 18:16
Prochania Prochania är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 32
Standard white pages

Hej på er! Har en liten fråga.... låter som värsta "hitta min semesterflirt" grejen men saken är den att en god vän till mig försvunnit spårlöst. Jag har ett mobilnummer och har provat söka både på det och på namnet på otenets white pages men utan resultat.
Jag lärde känna honom första gången jag var till kreta och detta var -89 och han är numer gudfar till en av mina döttrar. Tidigare ägde han en klubb i hamnen i xania men när vi kom dit 2003 hade han sålt den och då jag av misstag kastat lapp med adress (kommer inte heller riktigt ihåg vägen hem till dem) och hemnummer har jag nu bara mobilnumret kvar (som inte verkar vara i bruk längre).
Är det någon som vet om det finns något annat sätt att ta reda på var en person finns annat än att söka på vita sidorna?

tacksam om någon som vet hur jag ska gå till väga hör av sig.
//Erica
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-04-15, 19:06
bon bon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Lidingö
Inlägg: 402
Standard Sv: white pages

Citat:
Ursprungligen postat av Prochania Visa inlägg
tacksam om någon som vet hur jag ska gå till väga hör av sig.
Min snart 40-åriga erfarenhet utav greker är att de har en väl fungerande och utvecklad djungeltelegraf. När du är i Xania så fråga efter honom och lämna ditt mobilnummer, någon släkting eller vän till honom kommer säkert höra sig.

birgitta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-04-15, 19:20
Prochania Prochania är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 32
Standard Sv: white pages

hehe jo, jag har försökt den med, har träffat gemensamma vänner och när vi var där sist i april 06 så hade en av hans tidigare anställda inte sett honom på nästan ett år...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-04-16, 11:24
bon bon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Lidingö
Inlägg: 402
Standard Sv: white pages

Spelar han kort? Om så, så kanske han inte vill bli funnen.

Kommer inte på något annat knep just nu.

birgitta
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-04-16, 14:42
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: white pages

Om det varit i Sverige hade det funnits flera vägar att leta; folkbokföringen framför allt. Det finns det säkert i Grekland också. Jag förslår att du tar kontakt med grekiska ambassaden i Stockholm för att få veta hos vilka olika myndigheter och annat det är idé att fråga efter honom.

Möjligheten att anlita en privatdetektiv finns ju också. Men det kan bli ganska dyrt..

Lycka till! Hoppas du får svar på vad som hänt. Inte roligt när människor bara försvinner så där.

Senast redigerad av Elisabet den 2007-04-16 klockan 14:45.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-04-16, 15:32
Prochania Prochania är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 32
Standard Sv: white pages

Tack för svar, jag har en aning om vad som hänt, vet att han avskydde "turistlivet" och sökte sig till tron. Sist vi träffades 2002 hade han gift sig och vi pratade om att han ville bli präst.... har en känsla av att han håller sig undan turiststråken och därmed också de som fortfarande är kvar där. Men men, har återigen (äntligen!! ) en resa inbokad och ska dit i slutet av maj med familjen, har lovat dottern att göra allt jag kan för att hitta på honom igen, men privatdetektiv...nja kanske inte

Ska fråga omkring lite när vi kommer dit, fick en idé...hoppas den bär frukt
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-04-16, 15:46
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: white pages

Om han är gudfar till ett av dina barn vet du kanske vilken by han kommer ifrån. Brukar vara ett bra ställe att fråga på. Kan du grekiska underlättar det annars kanske du kan be någon om hjälp med att prata med gubbarna och gummorna i byn om inte engelskan räcker till.

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-04-18, 18:41
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: white pages

hej
jag har också ibland sökt efter gamla vänner i grekland och ringt till eniro sverige och bett dom göra sök på mobil eller telefon nummer utland.ibland om mannen i fråga har ett lite "ovanligare" släktnamn kan det också gå att söka på.då ringer svenska telefonisten upp till grekland och du hör konversationen hela tiden, så du kan inflika uppgifter under tiden.varje gång har jag haft tur och fått adressen.
lycka till...
myssa.....
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT