Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-04-16, 00:37
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Mobilkul/spinoff från ensamresetråden

Svar till farbror Janérik om MMS:


När jag ska skicka en bild kan jag välja: antingen till nåns mobil eller till en e-postadress. Eller som vykort, till och med. Då går MMS:et till Extrafilm i Sverige som gör ett jättefint vykort med text som man skickat med sin bild - och skickar det till den adressat man angett.

I höstas tog jag en bild av mig själv i Chora på Amorgos en tisdag vid lunchtid - och mamma och pappa hade den som vykort i brevlådan hemma på västkusten på torsdagen

En liten utvikning om vad man kan roa sig med som ensamresenär. Hoppas farbror hängde med
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-04-16, 07:28
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Mobilkul/spinoff från ensamresetråden

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Och man skickar bara till dem man VET kan ta emot bilder på mobilen. Är man osäker mms:ar man bilden till deras mail i stället.
Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Hmm, nu tror jag bestämt att tant håller på att lära mej nånting nytt
Om mottagaren har en gammal hederlig telefon från stenåldern utan kamera och möjlighet att ta emot mms, och någon skickar ett mms till numret, så får man ett sms som talar om att man fått ett mms samt en kod för att se/läsa det någonstans på internet, i mitt fall på Telias webb.
Det kan alla mms-mobiler göra (men det förutsätter naturligtvis att mottagarens abbonemang har tjänsten och det vet jag inte om alla har). Däremot tror jag inte att alla mms-mobiler kan skicka mms till e-postadresser, eller?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-04-16, 09:16
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Mobilkul/spinoff från ensamresetråden

Oj vad tanterna kan, jag blir alldeles imponerad och tar till mej av informationen.
Just den med att skicka som vanligt vykort var ju en rätt smart grej. Hur dyrt är det och hur får man igång en sådan tjänst?

Mvh Farbror Janérik
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-04-16, 13:32
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Mobilkul/spinoff från ensamresetråden

Om jag minns rätt kostade det snarare 20 än 30 spänn. Låg nånstans däremellan.

När man tagit bilden väljer man "skicka som vykort" i stället för "skicka som MMS". Jag har Telenor, för övrigt. Vet inte det spelar in eller om alla operatörer har samma avtal med Extrafilm.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT