Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-06-28, 23:15
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Ankomst Rafina?

En fråga till er som är vana Rafina-resenärer: Båten Theologos P som enligt tidtabell ankommer till Rafina (från Tinos-Andros) torsdagar kl. 11.55 - brukar den hålla tiden?

/kimmen
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-06-29, 00:07
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Ankomst Rafina?

Vet inte vad som gäller generellt för Theologos P, men vi åkte med henne från Tinos till Rafina fredagen den 28 maj och då anlöpte hon Rafina enligt tidtabell.

Det är ju tänkbart att det ibland blir viss försening om det är så att det av någon anledning är ovanligt mycket fordon eller passagerare som skall med och av-/pålastningen därför tar lite extra tid. Men jag har endast erfarenhet enligt ovan.

Mats
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-06-29, 14:25
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Ankomst Rafina?

Åkte med den för sex dagar sen. Den var max 10-15 minuter försenad.
/Thomas
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-06-29, 15:43
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Ankomst Rafina?

Jag ska ju onsdag 8 september åka med den från Tinos fvb snabbt till flyg som avgår 14.10.
Jag brukar alltid ta en sista övernattning på Peris men i år gör jag så här i stället....Så jag hoppas också på tid som håller
Man får kolla väder dagarna innan bara...

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-06-29, 17:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Ankomst Rafina?

Åkte med T från Rafina till Andros för några veckor sedan, gick i tid och kom fram i tid. Bra båt!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-06-30, 17:48
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Ankomst Rafina?

OK, tack för den infon.
Det innebär att om vädret ser ut att bli bra och ingen j***l får för sig att strejka just den 22/7, ankommer vi till Rafina runt kl.12 för att flyga hem samma dag 15.25.

/kimmen
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-06-30, 18:12
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Ankomst Rafina?

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
OK, tack för den infon.
Det innebär att om vädret ser ut att bli bra och ingen j***l får för sig att strejka just den 22/7, ankommer vi till Rafina runt kl.12 för att flyga hem samma dag 15.25.
/kimmen
Då har ni ju mycket mer marginal än jag.....men vaddå.....man får väl ta smällen i så fall och stanna kvar

Lissi - som ju helst inte vill ha det scenariot
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-07-02, 20:33
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Ankomst Rafina?

Tack! Sitter i samma sits och funderar på om jag ska ta T.P. från Tinos eller åka in dagen innan i Sept. Flyget går vid 15-tiden så det ska ju inte vara några problem om hon bara håller tiden.

Fyll gärna på tråden med nya erfarenheter under sommaren och hösten...

Lissi. Du har ett stort ansvar här! Du åker hem ett par dagar innan jag kommer ner och avlöser dig i Sept.

"Den Svenska Tinosbevakningsbrigaden..." Några fler som vill anmäla sig till den?

Senast redigerad av Peter den 2010-07-02 klockan 20:42. Anledning: Till Lissi!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-07-02, 20:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Ankomst Rafina?

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Fyll gärna på tråden med nya erfarenheter under sommaren och hösten...
JA vem vet, jag kanske är kvar på Tinos när Du kommer i väntan på ny flygbiljett

Lissi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-07-23, 10:56
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Ankomst Rafina?

Vi åkte igår 22/7 med Theologos P från Andros. Den var 15-20 minuter sen, så vi missade bussen 12.15 från Rafina till flygplatsen. Vårt flyg gick dock inte förrän 15.25 så vi klarade oss utan problem med bussen kl 13 (men den var proppfull).

/kimmen
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-07-23, 21:44
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Ankomst Rafina?

Aj aj! Får nog tänka om lite. Hade tänkt att i år INTE åka dagen innan från Tinos till Rafina utan ta båten med ankomst 11.55. Mitt flyg går kl 14.10 hem till Kastrup. Men OM båten är försenad ca 30 min och man kommer först 12.30 till Rafina och OM ingen taxi finns att tillgå Det blir knappt om tid!

Så jag har mailat både Coralli i Rafina, (kunde vara kul med en kväll där), och Hotel Peris i Luotsa om rum(Där är också jättemysigt att tillbringa sista kvällen, och man får skjuts till flyget)

Bäst pris vinner

Lissi
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-07-23, 22:50
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Ankomst Rafina?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Mitt flyg går kl 14.10 hem till Kastrup. Men OM båten är försenad ca 30 min och man kommer först 12.30 till Rafina och OM ingen taxi finns att tillgå Det blir knappt om tid!
Taxibilarna som fanns på plats tog snabbt slut när vi anlöpte Rafina igår. Så har man tänkt ta taxi till flygplatsen får man nog vara bland de första att komma av båten...

/kimmen
Svara med citat
  #13  
Gammal 2010-07-23, 23:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Ankomst Rafina?

Misstänkte det och garderar mig med en övernattning på fastlandet.

Lissi
Svara med citat
  #14  
Gammal 2010-07-24, 19:07
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Ankomst Rafina?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Hade tänkt att i år INTE åka dagen innan från Tinos till Rafina utan ta båten med ankomst 11.55. Mitt flyg går kl 14.10 hem till Kastrup. Men OM båten är försenad ca 30 min och man kommer först 12.30 till Rafina och OM ingen taxi finns att tillgå.
Men du kan be Nikoleta förbeställa en Taxi åt dig som står och väntar på dig ute på piren i Rafina! Så slipper du övernattning på fastlandet. Då hinner du även om färjan är 30 min sen in.

Stelios fixade det åt mig för 8 - 10 år sedan när jag hade drygt 3 timmar mellan att färjan skulle komma in till Rafina tills dess flyget avgick. Och det var GAMLA flygplatsen!!! (Det snålaste jag någonsin vågat...!) Men det fungerade perfekt! Jag har fortfarande kvar nummret till den Taxikillen om du vill ha det! En fet Mercedes med AC... Fast jag vet ju inte om han fortfarande kör...?

Mitt flyg hem i Sept går 15.15 så jag funderar också över om jag kan ta T. P. in samma dag. Så jag ser fram mot att du rapporterar allt om färjorna direkt eftersom jag åker ner ett par dagar efter du kommit hem... Tinosbrigaden slår till igen...

Jag har i och för sig en liten tanke på att lägga sista natten i Glyfada och återuppliva gamla minnen från 80-talet...

Jag är lite kluven...
Svara med citat
  #15  
Gammal 2010-07-24, 21:36
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Ankomst Rafina?

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg

Jag är lite kluven...
Det har jag också varit, men har bestämt mig och bor sista natten på Peris....Kommer vid 18.30 med båt och tar bussen till Peris...går sen till lilla mysiga stället 10 min från hotellet för kvällsmat...Får frukost på balkongen på morgonen och hinner sedan gå ner och ta sista doppet i havet innan avfärden till flyget som inkluderas i priset...70 euro. Det går nästan på euron jämt upp mot att ta taxin........Känns helt OK och jag slipper bry mig om båten blir försenad.

Lissi
Svara med citat
  #16  
Gammal 2010-07-24, 21:52
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Ankomst Rafina?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
...70 euro. Det går nästan på euron jämt upp mot att ta taxin........Känns helt OK och jag slipper bry mig om båten blir försenad.
Jag misstänker att du gjort någon uträkning av priset i förhållande till vad du skulle betalt på ön.
Jag har åkt taxi en gång från Rafina till flygplatsen men kommer tyvärr inte ihåg hur mycket det gick på.
Några 70 Euro var det inte. Någon som vet ungefär vad resan kostar?
// Helén
Svara med citat
  #17  
Gammal 2010-07-24, 22:32
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Ankomst Rafina?

Senast jag åkte Taxi den vägen, fast det var några år sedan, har jag för mig att det kostade drygt 30 €. Det är rätt dyrt för den korta sträckan, och jag misstänker att han blåste mig, men det kan det väl vara värt för att hinna med flyget...

Förr åkte jag alltid Taxi i Grekland. Det kostade ju "inget". Men numera åker jag gärna buss så ofta jag kan! Inte av snålhet utan för att det är kul! Man ser mer och har man tur träffar man några kul typer på bussen!
Svara med citat
  #18  
Gammal 2010-07-24, 22:43
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Ankomst Rafina?

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Men numera åker jag gärna buss så ofta jag kan! Inte av snålhet utan för att det är kul! Man ser mer och har man tur träffar man några kul typer på bussen!
Bussen funkar ju utmärkt, jag hjälper dottern att kolla på lite alternativa resvägar, de är tre tjejer som reser, så kostar det runt 30, vilket jag misstänkte så är det helt ok.
Som du säger så är det rätt mycket pengar i förhållande till resväg, vi betalade 45 i år när vi åkte från Piraeus till flyget. Hade lovat mig själv att aldrig igen sätta mig i en taxi i Aten, men vi var tvungna pga, sjukdom i familjen.
// Helén
Svara med citat
  #19  
Gammal 2010-07-24, 22:45
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Ankomst Rafina?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Jag misstänker att du gjort någon uträkning av priset i förhållande till vad du skulle betalt på ön.
Jag har åkt taxi en gång från Rafina till flygplatsen men kommer tyvärr inte ihåg hur mycket det gick på.
Några 70 Euro var det inte. Någon som vet ungefär vad resan kostar?
// Helén
Nej, men 30 räknar jag med....30 euro sista natten på Tinos + 30 kanske 40 med taxi = 70 euro på Peris inkl frukost samt transfer till flyget. OK om det är 10 euro dyrare än att chansa med båt direkt på morgonen, men i dessa strejktider har jag inte lust att chansa. Jag gillar faktiskt att tillbringa sista kvällen på lilla enkla tavernan nära Peris hotell och äter gärna sista frukosten serverad på bricka på balkongen...vore jag kall åkte jag direkt med båten på morgonen och hade förbeatälld taxi...men jag väljer det bekvämaste alternativet.

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT