Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-07-19, 00:38
Frost Frost är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 23
Standard Billiga biljetter med Norwegian

Var lite nyfiken på vad en flygbiljett kostar till Santorini och råkade se att Norwegian har biljetter nu i slutet på juli och i augusti för 399:- enkel från Arlanda och 418:- från Köpenhamn. Returresorna låg på strax över 1000:-.

Vet inte om de brukar ha så bra priser annars men jag tyckte i alla fall det var riktigt billigt. Blir tyvärr ingen mer resa i år för mig men tänkte bara tipsa om det är någon annan som är på väg!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-07-19, 13:13
Leena Leena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Falun
Inlägg: 127
Standard Sv: Billiga biljetter med Norwegian

Jag bokade nyss Rhodos 2 veckor; ner Apollo och hem Fritidsresor i september för trevliga summan 996kronor. Nu ler inte bara solen!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-19, 15:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Billiga biljetter med Norwegian

Vi betalade 327 för en enkel Santorini-Köpenhamn, med Norwegian. Har aldrig betalt så lite.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-07-19, 19:27
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Billiga biljetter med Norwegian

I veckan som gick fick just Norwegian allvarlig kritik i bl a AB för att de inte visade vilka avgifter som tillkom på biljettpriset. Avgift för bagage och incheckning (!) bl a... De är tydligen lite som Ryan Air. Biljetten är billigare än avgifterna...

Jag kollade på Norwegian tidigt i våras men kunde inte få fram ett slutpris på vad det skulle kosta att resa med dem utan att boka biljetten! Så jag avstod. Det blev Austrian i stället. Inte en krona i tillägg på det ursprungliga priset...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-07-22, 07:19
BADarkness BADarkness är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Mitt i småland
Inlägg: 111
Standard Sv: Billiga biljetter med Norwegian

Citat:
Ursprungligen postat av Frost Visa inlägg
Var lite nyfiken på vad en flygbiljett kostar till Santorini och råkade se att Norwegian har biljetter nu i slutet på juli och i augusti för 399:- enkel från Arlanda och 418:- från Köpenhamn. Returresorna låg på strax över 1000:-.

Vet inte om de brukar ha så bra priser annars men jag tyckte i alla fall det var riktigt billigt. Blir tyvärr ingen mer resa i år för mig men tänkte bara tipsa om det är någon annan som är på väg!

Jag åker igen till santorini vecka 31 ifrån köpenhamn . Med mina barn utan fru . Tack vare Norwegians super priser. Ger 418 kr ner och 1599 kr hem mitt i högsäsongen.. Boende redan fixat inte dyrt och fick rabatt .... Kom hem därifrån för 4 veckor sen
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-07-22, 12:13
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Billiga biljetter med Norwegian

Norwegian är numera vår familjs huvudleverantör med resor till Athen och visst kostar bagaget 90 spänn och om man vill förboka sittplats kostar även det 90 spänn till Athen om man inte har en fullflex biljett då ingår platsreservation! Skickade i väg ena sonen i morse, maken e på plats sen 1 månad....själv måste jag bidra till Sveriges välfärd några veckor till Men jag klagar inte med den sommar som vi har här hemma!

Camilla
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-07-22, 12:19
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Billiga biljetter med Norwegian

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe Visa inlägg
förboka sittplats kostar även det 90 spänn till Athen om man inte har en fullflex biljett då ingår platsreservation!
Camilla
Jag trodde att man var tvungen att sitta i planet ...
// Helén
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-07-24, 19:29
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Billiga biljetter med Norwegian

Citat:
Ursprungligen postat av BADarkness Visa inlägg
Med mina barn utan fru . Tack vare Norwegians super priser.
Fick du extra bra priser för att du lämnar frun hemma.....? Måste vara något nytt marknadsföringsknep...

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Jag trodde att man var tvungen att sitta i planet...
Inget att skämta om... Ryan har fört fram idéer om ståplatser på flyg....

Jag kommer ALDRIG att flyga med dem!!! Inte ens om de bjöd mig på en biljett till Athen. Som de ändå inte ens flyger till.... Och ändå så är de Europas mest lönsamma flygbolag! Jag undrar vad de har kapat för kostnader för att lyckas med det? Och hur det påverkar säkerheten...?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-07-25, 20:09
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Billiga biljetter med Norwegian

När man bokar Norwegian genom vissa resebyråer (den jag jobbar i tex ) ingår Norwegians avgifter. Man får alltså automatiskt 2 bagager, sittreservation och inget tillägg för att betala med kreditkort(!). Bra med dessa billigalternativ. Hoppas de nu börjar med New York, som det pratats länge om.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT