Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-02-04, 21:03
Lotta N. Lotta N. är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Överlida
Inlägg: 30
Standard Resmål september 2007 ?

Hej.
Har inte varit så mycket i Grekland som vissa av er men nu lockar det att planera en veckas resa i september igen. Tidigare har vi varit på Santorini och Samos och varit mycket nöjda och börjar längta tillbaka till detta underbara land igen.
Den stora frågan är bara vart ska vi åka denna gången?
Parga ? Karpathos ? Zakynthos ? Någon annanstans ?

Vi är ett par runt 50 som gillar att se oss omkring,hakar gärna på någon utflykt, gillar att strosa omkring och bara finnas till.
Oj vad svårt det är att välja men Parga lockar en del .
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-02-04, 21:53
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Resmål september 2007 ?

Har varit i Parga (en gång, 1998) och på Karpathos (tre gånger, 2005-2006) Båda ställen är fina på sitt sätt. Men om ni endast har en vecka på er (charter med fast boende?) skulle jag rekommendera Karpathos. Hyr ni bil hinner ni se en hel del av Karpathos under en vecka;det finns underbara bergsbyar och jättefina stränder att upptäcka. En dag ska ni absolut viga åt Olymbos (gärna med övernattning). Den byn är något alldeles extra!

Parga vill jag gärna återse...undrar bara hur mycket som har förändrats sedan 1998? För min del handlade det väldigt mycket om strandliv då, kombinerat med utflykter till Paxos/Antipaxos, så egentligen vet jag inte så mycket om andra utflykter till omgivningarna därifrån. Grämer mig fortfarande att jag inte besökte fastlandet med Meteora-klostren Nästa gång jag besöker Parga vill jag absolut ha minst en vecka på mig för att hinna med fastlandet också!

Ivi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-02-04, 22:26
Mia62 Mia62 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 63
Standard Sv: Resmål september 2007 ?

Tänkte tipsa om ett genuin Grekland, byn Georgioupolis på västra Kreta. En by med ca 300 inv. (fler på sommaren förståss) Perfekt som bas för utflykter, finns MASSOR att upptäcka på Kreta. Har varit i Grekland ca 20 ggr men detta är en riktig pärla. Marie!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-02-07, 06:54
Lotta N. Lotta N. är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Överlida
Inlägg: 30
Standard Sv: Resmål september 2007 ?

Hej igen!

Nu har vi bestämt oss, det blir Parga!
Längtar redan...

Hälsningar
Lotta
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT