Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-06-21, 17:58
Aron Aron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 2
Standard Söker tips för vår Ö-luff i Cykladerna

Hej!

Jag är ny här men har följt forumet några gånger. Jag och min flickvän ska åka på vår första öluff resa till Grekland. Vi flyger ner till Aten slutet av juli och är där några dagar. Sedan hade vi tänkt oss ta båten till Naxos en vecka, därefter ta båten till Milos från Naxos och avsluta med båttur till Santorini och flyga hem därifrån.

Jag har svårt att hitta annat sätt att åka från Naxos till Milos än att åka via Santorini där båten stannar på vägen till Milos. Då är det snabbbåt s k Katamaran. Det känns lite dyrt och jag undrar om ni har tips på andra båtturer som passerar dessa öar. Hade även tänkt att flyga till Milos från Athen för att sedan ta båten till Naxos och vidare till Santornini. Vi måste flyga hem från Santornini då det är redan betalt. Tacksam för era förslag på båtturer och andra tips.

Jag undrar även om man redan nu ska köpa båtbiljetter med tanke på att vi åker mitt i högsässong el kan man endast boka via rederiets hemsida el ngn resebyrå och betala på plats, el hur går man tillväga? Har hört att det kan vara svårt få ut kontanter i bankomat Grekland nu pga krisen, och att de helst vill ha kontanter och inte kort, stämmer det? Tacksam för lite tips från erfarna

Glad Midsommar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-06-23, 09:26
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Söker tips för vår Ö-luff i Cykladerna

NEL kör också denna rutt några gånger i veckan, titta på http://www.gtp.gr/RoutesForm.asp så hittar du de turerna också. Det går inte snabbare men det är framför allt billigare än katamaranen.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-07-03, 01:44
Aron Aron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 2
Standard Sv: Söker tips för vår Ö-luff i Cykladerna

Hej Janerik!

Tack för tipset! NEL kör inte de dagarna som vi hade tänkt oss så det får nog bli SuperJet iaf, de verka va de enda som trafikerar rutten dagligen.

Mvh
Aron
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-07-07, 17:37
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Söker tips för vår Ö-luff i Cykladerna

Å bli med på en dagstur med kajakk på Milos anbefales!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT