Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-05-07, 13:26
philosfamilj philosfamilj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 16
Standard var på Milos

Hej!

Vi är en liten familj på två vuxna och en 7 åring som ska utforska Milos.
Vi har hittat ett litet hus vi gillar 10 minuters gångavstånd från Plaka. Är det en alldelles för stökig stad? Vi gillar rätt lugnt.. Men den kanske är väldigt bra kommunikations mässigt om man vill besöka många olika stränder..?

Annars har vi funderat på Pollonia men är lite oroliga att det kommer vara alldelles för lugnt där. Någon som har tips på mysigt bonde där?

Många här verkar gillar Adami, är det stökigt?

Innan vi kommer till Milos så kommer vi ha varit på Serifos så det kan vara guste kanske med lite mer att titta på här...

Tusen tack om någon har några svar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-05-15, 09:55
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: var på Milos

Plaka är lugnt. Lugnare än Pollonia tycker jag. Det är en fin liten by med vacker utsikt över havet. Personligen tycker jag att Adamas är bättre att ha som bas för att utforska ön. Det är inte stökigt där heller.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-05-18, 22:26
philosfamilj philosfamilj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 16
Standard Sv: var på Milos

Tack för svar, det var snällt av dig!

Vi var tyvärr lite snabba så vi har redan hunnit boka o betala olika boenden innan vi såg ditt svar. Förhoppningsvis blir det bra i allafall....

Vi kommer vara 4 nätter i Pollonia på MilosMilos (hause christo) och sedan två nätter på Studio Helios i Adamas.

Vet du om det finns ok kommunikationer till olika ställen från Pollonia? Behöver man först ta buss till Adamas för att komma någon vart? Hur lång tid tar det från Pollonia till Adamas.

ha en fin dag och hoppas att även du får njuta av Grekland i sommar!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-06-08, 09:28
Ayelet Ayelet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 239
Standard Sv: var på Milos

Citat:
Ursprungligen postat av philosfamilj Visa inlägg
Vi kommer vara 4 nätter i Pollonia på MilosMilos (hause christo) och sedan två nätter på Studio Helios i Adamas.

Vet du om det finns ok kommunikationer till olika ställen från Pollonia? Behöver man först ta buss till Adamas för att komma någon vart? Hur lång tid tar det från Pollonia till Adamas.
Milos är en liten ö och jag ser att ni har bokat Studio Helios som ligger väldigt fint i Adamas. Förhoppningsvis har ni havsutsikt där! Du undrade om tid mellan Pollonia och Adamas, har åkt den vägen många gånger med både bil och vespa och tycker varje gång att det är så kort avstånd, kan inte säga exakt. Jag tillhör dem som gillar Adamas och tycker absolut inte att det är stökigt där, det är ju en liten, liten plats, men väldigt mysig. Busshållplatsen ligger mitt i Adamas, en soffa i en busskur vid taxi .
Lycka till med valet av Milos, ni kommer inte att ångra er! Om ni vill se ön på ett annorlunda sätt så rek jag havskajak med Rod, det är en fantastisk upplevelse. Bara att googla på seakayak in Milos så hittar man det!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-06-10, 00:17
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: var på Milos

Jeg gleder meg til Milos og skal definitivt ha en dag med havkajak

Ser nå at jeg synes jeg får altfor liten tid på Milos... båtreisen er vanskelig da ruten min er langt fra optimal... og ser ut som jeg må nøye meg med 5 dager.

God tur til dere også
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-06-30, 08:38
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: var på Milos

Ikaria er fortsatt min favoritt og 5 dager holder i massevis... for meg ble Adamas en for stor overgang og skulle gjerne ha valgt å bo i Pollonia i stede vi er jo alle forskjellige
I går hadde jeg en dag med havkajakk....det var fantastiskt og anbefales!
Passer også for de som ikke har padlet før, men velg da dobbelkajakk om det blåser... tungt å padle i motvind..
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT