Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Östra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-09-22, 16:41
MormorC MormorC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Helsingborg
Inlägg: 56
Standard Agia Pelagia

Just hemkommen från Agia Pelagia och med en massa fina intryck med i bagaget måste jag få skriva av mig några rader.

Det var en härlig semester men mesta av allt vill jag berömma restaurang Symposium som ligger nera vid vattnet. Jag firade min 60-årsdag där. Mina barn hade beställt ett bord för alla oss nio personer och gett restaurangen fria händer att servera oss vad som passade. Vilken kulinarisk upplevelse! Dessutom var det väldigt billigt. Vi åt och drack oss glada och mätta alla nio för 250 euro. Ni kan inte tro så mycket god och spännande mat vi fick. Det var den finaste födelsedag jag haft.

Agia Pelagia vann allas våra hjärtan. En fin strand för barnen att leka på. En perfekt badvik utan några höga vågor. Apollos reseledare, Kristin, är den underbaraste reseledare vi träffat. Ja, det känns som om jag reser dit en gång till så fort alla kläder är tvättade.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-09-22, 16:57
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Agia Pelagia

Hej, och grattis i efterskott! Jag måste hålla med dig ... den gamla fiskebyn Agia Pelagia, är en underbar liten plats på Kreta. Det är tre år sedan jag var där ... men minns mycket väl stranden,tavernorna, byn Foddela, El Grecos födelseby. Det är en plats som ligger mig varmt om hjärtat.

m.v.h lilla sjöborren.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-09-23, 10:01
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 370
Standard Sv: Agia Pelagia

Grattis från mig också!
Vad kul att allt blev lyckat. Jag tänker också återvända dit fler gånger.
Symposium.... är det där gotländskan jobbar tillsammans med sin grekiske man? Restaurangen hette något annat för några år sedan. Är det samma så har vi haft många lyckade kvällar där.

Hälsningar
Stinab
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-09-24, 19:36
MormorC MormorC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Helsingborg
Inlägg: 56
Standard Sv: Agia Pelagia

Citat:
Ursprungligen postat av Stinab Visa inlägg
Grattis från mig också!
Vad kul att allt blev lyckat. Jag tänker också återvända dit fler gånger.
Symposium.... är det där gotländskan jobbar tillsammans med sin grekiske man? Restaurangen hette något annat för några år sedan. Är det samma så har vi haft många lyckade kvällar där.

Hälsningar
Stinab
Jag tror att det kan vara samma som du var på några år sedan. Det var i alla fall en svensk tjej som var tillsammans med en grek som ägde krogen.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT