Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-04-17, 21:50
Bozz Bozz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 32
Standard Tips om lägenhet ?

Hej alla !

Åker till Lesvos 30/6 i två veckor. Bodde förra året i Petra men funderar på att stanna i Plomari/ Agios Isodoros i år. Någon som har varit där och har tips på bra lägenheter ? Inte fel med ett bra poolområde och luftkonditionering i lägenheten.

Tacksam för tips
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-04-28, 12:43
darleen darleen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Standard Sv: Tips om lägenhet ?

Ja eftersom apollo "tagit bort" en del hotell från förra året så finns det gott om hotell som man kan välja i år. Årets apollo har kvar Agean sun, Pebbles Beach, Villa katarina och Demina. Så då finns det Hotell Isidoros och Mirsini kvar som man kan välja som inte är beroende av nån arrangör i år. (Även Blue Waves men den ligger längre ut från Agios Isidoros..) Man kan såklart välja alla studios som finns runt om i agios isidoros och i Plomari!
Men som du ville ha va ju en pool. Den som har en pool i Agios isidoros och som inte är beroende av en arrangör är Hotell Isidoros, som ligger uppe på backen i a. isidoros! Helt okej hotell faktiskt!

Hoppas du har fått tillräckligt med hotell-fakta där!
mvh darleen
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-04-28, 17:42
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Tips om lägenhet ?

Vi bodde för ett par år sedan på "Sandy bay" hotellet allra längst upp i Ag.Isidoros, det har fin pool, bar och restaurang ac och en helt obruten havsutsikt från samtliga balkonger, vi hade iofs ett vanligt rum men jag har för mig att det fanns en lägenhetsdel också. Men backen saknar skugga och är tvärbrant, det är bara att vända och gå ner och svalka sig i havet igen.



Kan vara värt att kolla, jag skulle gärna bo där igen.

//PO
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-04-29, 14:17
Bozz Bozz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 32
Standard Sv: Tips om lägenhet ?

Tackar och bugar för tips !
har letat efter Hotell Mirsini och Isidoros på nätet men inte hittat dem.
Apollo har lagt ner Lesvos från sverige. Har bokat flyg med ving från Oslo i stället. Ni som varit i plomari tidigare. Bor man i Plomari eller Ai Isidoros ?
Ska man boka studio hemifrån eller på plats ?
tacksam för tips!!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-05-03, 21:10
turbolisa turbolisa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 13
Standard Sv: Tips om lägenhet ?

Citat:
Ursprungligen postat av Bozz
Tackar och bugar för tips !
har letat efter Hotell Mirsini och Isidoros på nätet men inte hittat dem.
Apollo har lagt ner Lesvos från sverige. Har bokat flyg med ving från Oslo i stället. Ni som varit i plomari tidigare. Bor man i Plomari eller Ai Isidoros ?
Ska man boka studio hemifrån eller på plats ?
tacksam för tips!!
Hej!
Om du vill ha pool så är det Agios Isidoros som gäller. Inne i Plomari har ingen pool. Det är ca 2 km från Agios Isidoros in till Plomari.
Lisa
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-05-06, 09:38
darleen darleen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Standard Sv: Tips om lägenhet ?

Sandy Bay är bundna av tyska arrangörer i år! Så de kommer nog itne kunna ta emot några skandinaver iår!
Mirsini ligger ett par hundra meter från själva korsningen a.isidoros. Men dessvärre typ det bästa hotellet i byn!! De har ingen pool men nära till stranden! I år finns inte Mirsini för apollo eller nåt annan arrangör, fast många som var där förra året bokar det hotellet i alla fall!

Hur mycket har du betalat för din resa till oslo-mtyilini? Hur tar du dig till oslo?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-05-08, 16:45
Bozz Bozz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 32
Standard Sv: Tips om lägenhet ?

Betalade 7950:- för 2 personer tur o retur Gardemoen 2005-06-30, inkl avbeställningsskydd och mat på planet. Har kunnat resa billigare med flyg till Aten och sedan inrikesflyg till Lesvos men det här var bra tider och bekvämt.

Vi bor i Gävle så det får bli bil till Oslo.

Läste vad du skrev om Mirsini. Är det det bästa lägenhetshotellet ?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-05-08, 17:16
darleen darleen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Standard Sv: Tips om lägenhet ?

Jag ska åka ner själv, men det kommer bli ungefär samma pris för mig. Det blir ju alltid dyrare att bo själv. Men jag ska bo i ett studiohotell i A. isidoros.
Jag tyckte att mirsini va det bästa hotellet! Jag har inte bott där men familjen är den bästa och rummen är jättefina o stora!
Jag längtar dit!! Lärde känna massor av människor när jag va där förra året! De är så himla snälla och goa!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-05-08, 17:32
Bozz Bozz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 32
Standard Sv: Tips om lägenhet ?

Trivdes också mycket bra när vi var där förra året. Gillade ön så bra att en orsak till att vi åker tillbaka i år är att kolla upp marknaden för boende. Vi kan tänka oss att köpa något där om vi hittar något bra.

Fick ett förslag till boende på Aegean Sun 55eur/ dag för en studio, 65eur/dag för en två rums lägenhet. Någon som vet om det är ett ok pris ?
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-05-12, 13:01
darleen darleen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Standard Sv: Tips om lägenhet ?

jag ska bo själv i en studio för 26euro/natt..men det är kompispris! Jag tycker själv det e dyrt. Annars om jag skulle tagit med en kompis skulle det kostat 35 euro, fast då hade vi ju såklart delat på det!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-05-12, 18:37
Bozz Bozz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 32
Standard Sv: Tips om lägenhet ?

Tack för svaret !

Verkar som det bästa är att boka något på plats därnere. När jag frågar på nätet så ligger de flesta priser på 45- 55 eur/natt för en hyfsad studio. Går väl bättre att förhandla om priset på plats.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-05-13, 18:37
darleen darleen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Standard Sv: Tips om lägenhet ?

Fast då kan det som sagt vara försent..Men ska aldrig säga aldrig! Såklart finns det rum åt alla..Men de bästa platserna är ju oftast tagna! Men grekerna är generösa..Ibland har den man frågar kontakter över hela byn som kan ta emot en. Speciellt i plomari, där känner alla alla!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT