Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-02-14, 22:24
katja katja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 5
Standard boende?

någon som kan tipsa om boende på Skiathos MED pool?? Vill åka ensam med två barn, så ett centralt, ok boende med pool vore tacksamt, vet ni något??
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-03-13, 19:09
Kattas avatar
Katta Katta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Sv: boende?

Hej Katja!

Vi har tänkt att åka till Skiathos med ett gäng "småttingar" och är också ute efter ett centralt boende med pool.
Efter lite span på nätet hittade jag ett som ligger super centralt, med pool inne i Skiathos stad. Hotel Bourtzi heter det.
Nu har jag ju inte varit där med det verkar helt ok enligt hemsidans beskrivning!!!

Annars så verkar det ju finnas mängder av jätte mysiga hotell med pool runt om på Skiathos, fast de flesta har ju en bit in till "stan"...
Hotell som har pool OCH ligger centralt inne i Skiathos stad verkar inte växa på träd!

Vi föredrar att åka buss/bil/båt till stränderna, och ha nära tavernor och shopping på kvällstid.
Vet av erfarenhet att barnen brukar vara rätt trötta efter en hel dag av sol o bad, och då är det himla skönt att ha promenad avstånd hem på kvällen!

Katta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-03-16, 19:08
Karamellen Karamellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 17
Standard Sv: boende?

Jag bodde på Hotell Suzana i Achladies med min dotter, jätte trevligt lägenhetshotell med två pooler, fullt tillräckligt för oss. Rent och snyggt. Kort promenad till havet, nära en supermarket. Om jag skulle åka dit igen bor jag gärna på samma ställe igen. Ha det så gott.
PS ett tips som vi tyckte var jättkul, var att åka upp till Skiathos Dogshelter, ett hundhem med jättefin utsikt. Söta hundar. Vägen dit var helt fantastisk.
Ha det gott hälsn Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-04-15, 15:01
anderz anderz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 139
Standard Sv: boende?

Hej...
Det finns ett ställe "mitt" inne i stan med pool - det heter La piscina ( förmodligen felstavat) fd disco med en stor pool. För att hitta dit gå du huvudgatan upp till Posten. Därifrån går du in till vänster och följer skyltarna ca 600 meter från huvudgatan. Apollo har också ett hotell vid busstationen med pool.
anders
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-04-17, 19:58
milla milla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 11
Standard Sv: boende?

hejsan! villa rea ligger en kilometer utanför stan precis ovanför den fina stranden. urgulliga ägare och utsikten från balkongen är makalös! busshållplats utanför dörren.en liten fin pool. här trivdes vi jättebra!
lycka till! milla
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT