Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-11-03, 08:44
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Mölnlycke, Göteborg
Inlägg: 260
Standard Sv: Vårens resa bokad!!!

Vi skall bo i Achladies. Hotellet heter Villa Anni.

Hoppas att det är fint där. Kollade andra ställen också, men det var lite dyrare där.
Grekland är ju aldrig dåligt var man än bor.
Vi var på Samos förra året. Många tyckte då att där vi bodde i Votsalakia var dåligt. Men vi tyckte mycket om det. Så smaken är ju delad som tur är.

Du kanske kan ge mig lite tips då. Du har ju varit på Skiathos för. Nån bra utflykt??

Lotta
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-11-03, 10:46
Masourakis avatar
Masouraki Masouraki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 380
Standard Sv: Vårens resa bokad!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Lotta E
Vi skall bo i Achladies. Hotellet heter Villa Anni.

Hoppas att det är fint där. Kollade andra ställen också, men det var lite dyrare där.
Grekland är ju aldrig dåligt var man än bor.
Vi var på Samos förra året. Många tyckte då att där vi bodde i Votsalakia var dåligt. Men vi tyckte mycket om det. Så smaken är ju delad som tur är.

Du kanske kan ge mig lite tips då. Du har ju varit på Skiathos för. Nån bra utflykt??

Lotta
Du kan alltid åka över till skopelos som är en vacker ö som ni säkert kommer att gilla.Inte så mycket att se förutom kyrkan på skiathos kanske men vacker natur och kanon nattliv.Bra shopping också.Ni kommer att trivas jätte bra.Jag vet inte nån som har vart på skiathos och inte gillat det.Fråga gärna om du vill veta något annat
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-11-03, 16:22
MonicaC MonicaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 83
Standard Sv: Vårens resa bokad!!!

Jag lovar att åker man till Skiathos så ångrar man sig inte om man är ute efter fina stränder , bra mat och mysig stad.

Och är man ute efter uteliv så finns det också.... men det bästa är att vill man inte ha det så behöver man inte ens vistas i den delen av stan på kvällen.

Jag såg ni skulle bo ute i Achladies . det gjorde jag också sist jag var där ( Hadoula ) och då är det jättemysigt att ta båten in till staden på kvällen istället för bussen . Båten kostar 1,50 per styck medans bussen kostade lite mindre. Gränsen på taxorna på bussen går mellan busshållsplats 9 och 10 och som vi bodde precis mitt emellan så då visste man åt vilket håll man skulle gå för att få det billigare priset... men jag tror att ert hotell ligger nere vid busshållsplats 10 om jag inte är helt ute och cyklar !

Vill du ha mer tips så hör av dig ! Annars kommer ni ha en toppen semester , Jag lovar !

/ Monica
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-11-03, 17:12
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Mölnlycke, Göteborg
Inlägg: 260
Standard Sv: Vårens resa bokad!!!

Tack för tipsen!!!

Kul att detta forum finns så man kan få träffa andra GreklandFantaster!!
Än så länge är det bara jag i min familj som längtar. De andra tycker att det
är så långt kvar!
Men tiden går ju fort som vi alla vet! (Tyvärr ibland.)

Jag undrar var ligger Mouses?? Ett bra ställe?
Och bara en kyrka att se? Måste väl finnas nåt mer?? Sevärdheter från Antikens Grekland??
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-11-03, 17:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Vårens resa bokad!!!

Citat:
Och bara en kyrka att se? Måste väl finnas nåt mer??
Kastro är en sevärdhet som du inte bara får missa, ligger på nordvästra Skiathos, fin strand i närheten, det finns även ett par riktigt fina kloster. Men det finns inga spektakulära tempel eller utgrävningar, bara spektakulära stränder.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-11-03, 17:49
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Mölnlycke, Göteborg
Inlägg: 260
Standard Sv: Vårens resa bokad!!!

Ja, alla öar kan ju inte vara fyllda med sevärdheter. Kanske vi kan koppla av på fina stränder då!

Kastro? Skall köpa e-guiden också och läsa nu i höstmörkret och längta? Finns för Skiathos hoppas jag?

Tack för tipsen igen.


Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-11-03, 17:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Vårens resa bokad!!!

Citat:
Kastro? Skall köpa e-guiden också och läsa nu i höstmörkret och längta? Finns för Skiathos hoppas jag?
E-guiden om Skiathos kommer senare i år, du kan
göra en intresseanmälan här om du inte redan har gjort det.


Kastro, en plats att längta efter det också!


Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-11-03, 20:13
Masourakis avatar
Masouraki Masouraki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 380
Standard Sv: Vårens resa bokad!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Lotta E
Tack för tipsen!!!

Kul att detta forum finns så man kan få träffa andra GreklandFantaster!!
Än så länge är det bara jag i min familj som längtar. De andra tycker att det
är så långt kvar!
Men tiden går ju fort som vi alla vet! (Tyvärr ibland.)

Jag undrar var ligger Mouses?? Ett bra ställe?
Och bara en kyrka att se? Måste väl finnas nåt mer?? Sevärdheter från Antikens Grekland??
Mouses ligger på sista eller näst sista hållplatsen från stan tror jag d blir.Otroligt fint hotell med trevlig personal och jätte god mat i restaurangen som är fullsatt varje kväll.Det samma gäller deras poolbar som är fullsatt varje natt.Hoppas jag får se er där.Ni kommer säkerligen att gilla stället.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-11-04, 15:46
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Mölnlycke, Göteborg
Inlägg: 260
Standard Sv: Vårens resa bokad!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Masouraki
Mouses ligger på sista eller näst sista hållplatsen från stan tror jag d blir.Otroligt fint hotell med trevlig personal och jätte god mat i restaurangen som är fullsatt varje kväll.Det samma gäller deras poolbar som är fullsatt varje natt.Hoppas jag får se er där.Ni kommer säkerligen att gilla stället.


Ja,det kanske vi gör!
Ligger detta i Skiathos Stad??
Vi kommer att leta upp detta för att säga hej!
Kanske äta mat där? Bra ställen som någon tipsat är aldrig fel!

Lotta
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-11-04, 15:58
Masourakis avatar
Masouraki Masouraki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 380
Standard Sv: Vårens resa bokad!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Lotta E

Ja,det kanske vi gör!
Ligger detta i Skiathos Stad??
Vi kommer att leta upp detta för att säga hej!
Kanske äta mat där? Bra ställen som någon tipsat är aldrig fel!

Lotta
Nej,d ligger i koukounaris.Sista hållplatsen blir det tror jag,om man åker från skiathos stad åt andra hållet.Alla vet var d ligger.

vi ses där
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-11-04, 22:18
MonicaC MonicaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 83
Standard Sv: Vårens resa bokad!!!

Båtutflykt runt ön är inget fel heller .

MEN se till att åka en dag när det inte blåser så mycket för iår när jag och min väninna skulle åka så tyckte vi inte att det blåste så mycket och de lovade att vi skulle komma runt ön MEN när vi rundade sydöstra udden på Skiathos så blåste det nåt så otroligt på den östra sidan så båten fick vända och köra motsatt varv och de trodde att det skull avta med vinden frampå dan men när vi kom till norra sidan så var det för höga vågor så södra och östra sidan av Skiathos samt Tsougrias såg vi flera gånger om kändes det som. Det blev lite snopet när det var till Lalaria och Kastro vi ville ......

Ett tips till ang båtutflykt , Ta så stor båt ni kan för även om man tycker att det inte blåser så mycket så är det inte alla båtar som klarar att gå in till Lalaria iallafall pga blåsten . När vi var på Skiathos förra året så var det bara Sporades Express som kom in till Lalaria den dagen MEN iår så fanns inte den båten kvar.....

/ Monica
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-11-05, 02:52
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Vårens resa bokad!!!

Citat:
Ursprungligen postat av MonicaC
MEN när vi rundade sydöstra udden på Skiathos så blåste det nåt så otroligt på den östra sidan så båten fick vända och köra motsatt varv.

Ett tips till ang båtutflykt , Ta så stor båt ni kan för även om man tycker att det inte blåser så mycket så är det inte alla båtar som klarar att gå in till Lalaria iallafall pga blåsten . När vi var på Skiathos förra året så var det bara Sporades Express som kom in till Lalaria den dagen MEN iår så fanns inte den båten kvar.....

/ Monica
Hej!!

Båtar kör inte, dom seglar även om det är för motor!

Det roliga med Kreta (kanske gäller det även för Skiathos?) är att man aldrig vet om eller hur vindarna blåser! Ena minuten kan det vara stiltje och några minuter senare har det blåst upp till värsta nordliga Meltemi-stormen! Och sedan kommer sandregnet från Afrika!!

Ta en så liten båt som möjligt så guppar den mera och det är väl trevligt!

Calle!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT