Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Asien

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-03-15, 08:29
emy emy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 160
Standard Thailand

Har precis kommit hem efter 16dagar i Thailand.helt underbart!Grkland ligger kanske närmast hjärtat,men tjusningen är att få åka från -30 till +30 helt fantastiskt.Flög till bangkok vidare till Koh Chang sen Koh Samet,Rayong och 2sista dagarna shopping i Bangkok.Billigt,billigt åt lätt 5pers.med förätt,varmrätt,öl,drickor för kring 100-150kr!Till skillnad från Grekland där middagarna brukar gå på ca.5-600kr.Sparar snabbt in flygresan som är lite dyrare.Få se om vi åker till Kreta i sommar,om vi hittar något billigt flyg hem.
/emy
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-03-15, 08:48
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Thailand

Förstår precis vad du menar. Det är något alldeles speciellt att resa utomlands om vintern och även att besöka en annan kontinent med en annan kultur och historia än den europeiska. Jag blev själv väldigt förtjust i Thailand och folket där men efter att i vintern besökt Brasilien är det för tillfället mitt favoritland. Överträffar allt.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-03-15, 09:33
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Thailand

Min f.d. granne har flyttat till Thailand.
De stack igår och har sålt allt: bil, båt etc. De har köpt nytt hus i Thailand som skall byggas från grunden. Han och hans fru har båda nya jobb där. Jag förstår dem, gud så skönt! Grekland i all ära, men den thailändska kulturen är fantastisk. För att inte tala om maten... och klimatet... och priserna...
Min avatarbild är förresten från Thailand från en bungalow där vi bodde direkt på stranden för 100 kronor natten för två personer med luftkonditionering och allt. Det där var utsikten när man slog upp dörren på morgonen - ja, jag ligger faktiskt kvar i sängen på bilden!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-03-15, 10:27
emy emy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 160
Standard Sv: Thailand

Vart var ni i Thailand?
/emy
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-03-15, 11:56
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Thailand

Citat:
Ursprungligen postat av emy
Vart var ni i Thailand?
/emy
Vi reste omkring i tre veckor. Först var vi på Koh Samui, sedan Krabi. Sedan avslutade vi med tre nätter på lyxhotell i centrala Bangkok
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT