Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-01-03, 00:22
frubrink frubrink är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Upplands Väsby
Inlägg: 81
Standard Vettiga flygtider!

Jag har kollar runt på olika resebyråer och alla tycks ha tokiga flygtider. Antingen flyger man ut mitt i natten eller hem mitt i natten. Några förslag? Jag ska åka med mitt barnbarn till Platanias i början av augusti: Men jag har ingen lust att resa nattetid hjälp mig hitta en bra resa med bra hotell vid stranden. Fru Brink
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-01-03, 00:31
Maria/Mickes avatar
Maria/Micke Maria/Micke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 131
Standard Sv: Vettiga flygtider!

var ligger det du ska åka och var ska``du åka ifrån?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-01-03, 00:53
frubrink frubrink är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Upplands Väsby
Inlägg: 81
Standard Sv: Vettiga flygtider!

Förlåt, är nog lite snurrig efter allt letande. Vi åker från Arlanda till Platanias på Kreta.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-01-03, 01:06
Maria/Mickes avatar
Maria/Micke Maria/Micke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 131
Standard Sv: Vettiga flygtider!

avresa ? hemresa ? datum
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-01-03, 01:21
frubrink frubrink är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Upplands Väsby
Inlägg: 81
Standard Sv: Vettiga flygtider!

Augusti, innan skolorna börjar, dag spelar ingen roll. Gud, vad ni är snälla som engagerar er. 1 vecka tänkte jag mig, vore väl bra om det är ett ganska barnvänligt hotell.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-01-03, 09:27
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Borås
Inlägg: 695
Standard Sv: Vettiga flygtider!

Hej,

Åker du kl 7,00 från Arlanda via Wien till Aten med Austrian Airlines vidare från Aten till Chania så är du framme 16,40. Resan tillbaka 1 vecka senare, samma rutt, från Chania 9,40 på Arlanda 22,35. Pris 3500:-
Lite krångligare och en del väntan i Aten och Wien, men du slipper nattflyg.

Tobbe
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-01-03, 09:40
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Vettiga flygtider!

Norwegean flyger till Kreta kl 15, landar kl 20 och hem kl 20.50 och landar kl 23.50. Men är det så att ni vill åka charter där hotell ingår? Norwegean har priser i augusti från 499kr / person och enkel väg, det är säkert lätt att hitta hotell i platanes om ni är ute i så här god tid så det kanske kan vara ett alternativ?

Lycka till!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-01-03, 09:46
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Vettiga flygtider!

Med Apollo reser du i augusti på lördagar kl 07.00 till Platanias och hem kl 13.00 en vecka senare. Bra tider tycker jag...
Jag kan rekomendera Hotell Anna-Maria som ligger på "strandsidan". Rent och frächt. Bor man i lägenhet i "nedsänkt" markplan så kan du typ gå direkt i poolen från altanen. Full uppsikt på barn i pool när man själv dricker kaffe på altanen

Lycka till med letandet.

Malin
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-01-03, 12:24
frubrink frubrink är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Upplands Väsby
Inlägg: 81
Standard Sv: Vettiga flygtider!

Tack alla snälla, du Malin nedsänkt lägenhet ligger det inte under jord? Jag menar finns fönster och så? I övrigt låter det perfekt. Jag kollar på en gång.
Tack igen och god fortsättning på det nya året
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-01-03, 17:23
Maartina Maartina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 105
Standard Sv: Vettiga flygtider!

Hejsan!
Jag måste bara få inflika en sak angående Anna-Maria. Jag och min sambo bodde där två veckor i augusti -09.

Den första veckan var katastrofal, vi visste inte hur vi skulle stå ut och var oerhört tacksamma över att vi inte betalt mer än vi gjort. Det är ett väldigt litet och lyhört hotell och i flera av rummen bodde "ungdomsgäng". Är själv ung men jag har aldrig varit med om något liknande. Jag förstår reglerna att man får stå ut med oljud till 23, men det var musik och skrik på en galen ljudnivå, tyckte så synd om de få barnfamiljerna. Sedan runt 01 återkom de och satte på musik på högsta volym igen och bara sjöng och gallskrek, inga öronproppar i världen kunde stänga ute det ljudet. Efter två nätter klagade vi hos apollo som var där och gav dem en varning. Det blev bättre så apollo gjorde ett bra jobb, de var väldigt förstående och bad oss ringa ifall det inte blev bättre så de kunde komma ut direkt och ge en andra skriftlig varning (vilket dock inte behövdes). Vecka två hade skolorna börjat hemma i Sverige så då var det mest lite äldre gäster och då var det ett perfekt hotell. Själva läget och standarden på hotellet kan jag absolut inte klaga på. Tror mest att vi hade otur med första veckan men ville ändå berätta om min erfarenhet just då du pratade om att åka innan skolorna börjat.

Jag kan rekommendera hotell Erato (fritidsresor), ligger också direkt på stranden och var (vid vårt besök) lugnt och väldigt välskött. Indigo Mare (apollo) ligger snett över gatan från Anna-Maria och vi önskade varje kväll när vi satt på balkongen att vi bodde där istället Så det hotellet blir det nästa gång för vår del! Såg superfint ut! Vi låg vid deras solstolar varje dag på stranden och poolen och poolbaren såg så härligt ut!

Nu blev det ett långt inlägg. Inte meningen att låta negativ men ville bara berätta. Hoppas att du hittar en jätte bra resa och att ni får det superhärligt! Kreta är underbart och det är svårt att hålla sig därifrån!

Martina
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-01-05, 14:21
frubrink frubrink är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Upplands Väsby
Inlägg: 81
Standard Sv: Vettiga flygtider!

Tack Martina! Jag håller med det är svårt att hålla sig från Kreta. Jag har inte bott i Platanias förut men barnbarnet, som jag tänkte åka med vill ha roliga lekparker och tivoli på kvälltid, jag trodde han skulle vilja till något hotell som har vattenland men icke, tivoli på kvällen ska det vara. Jag är tacksam för dina recentioner av hotellen jag tycker det är svårt att välja.
Fru Brink
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-01-17, 22:03
KKs avatar
KK KK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Inlägg: 65
Standard Sv: Vettiga flygtider!

Citat:
Ursprungligen postat av frubrink Visa inlägg
Jag har kollar runt på olika resebyråer och alla tycks ha tokiga flygtider. Antingen flyger man ut mitt i natten eller hem mitt i natten. Några förslag? Jag ska åka med mitt barnbarn till Platanias i början av augusti: Men jag har ingen lust att resa nattetid hjälp mig hitta en bra resa med bra hotell vid stranden. Fru Brink
Hejsan.
Kan bara hålla med övrigt inlägg. Apollo har 07.00 på morgonen som avresetid. Eftersom jag kommer från norr måste vi alltid övernatta, men det gör vi alltid på Rest&Fly på Arlanda. Mycket prisvärt. Boka gärna ett hotell på stranden så att ni slipper korsa den hårt trafikerade gatan varje gång ni ska till stranden.
Hämta apollos katalog på ngn resebyrå eller kolla på deras internetsida www.apollo.se. Finns många fina hotell på rätt sida av vägen.
Lycka till
Kreta är jättetrevligt.
MVH
KK
Svara med citat
  #13  
Gammal 2010-01-17, 23:24
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Vettiga flygtider!

Förra året - maj - reste jag med Fritidsresor till Platanias. Flyget gick från Arlanda kl: 08.15 och från Kreta kl: 14.45. Perfekt flygtid.
Ett hotell jag varmt kan rekomendera är Castle Suites.

Hälsn. Lilla sjöborren.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2010-01-18, 18:10
frubrink frubrink är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Upplands Väsby
Inlägg: 81
Standard Sv: Vettiga flygtider!

Tack för alla tips och goda råd, det uppskattas. Kram till er alla
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT