Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-01-04, 20:05
smultronblomma smultronblomma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3
Standard Hotell Romantika i Georgioupolis, någon som bott där?

Har bestämt mig för att boka en resa med Apollo till Georgiopolis 4 Juni. Kommer åka med sambo och min 1åring. Tänkte boka hotell Romantika, någon som bott där? Om man betalar extra kan man välja att få utsikt mot poolen. Hur är utsikten om man bor åt andra håll, är det en hårt trafikerad väg eller så? Man kan även betala extra för att ej hamna på bottenplan, jag funderar lite på varför? Är de sämre lägenheter längst ner? Bör man betala lite extra för att hamna högre upp?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-01-04, 21:45
Ypsilon Ypsilon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 168
Standard Sv: Hotell Romantika i Georgioupolis, någon som bott där?

Har bott på Romantika 1 gång för många år sedan. Om jag minns rätt så var det i slutet av maj, och vattnet i poolen var ISkallt. Har senare hört att man inte skall bo på bottenplan på Romantika eftersom det kan var mycket fuktigt, speciellt på våren. Utsikten från balkongen är mot tavernor, alltså mot den större gatan(hotellet ligger i en korsning) eller mot en smal gränd/havet (som inte syns), om man har balkong mot poolen.
Balkong mot poolen kanske ändå är att rekommendera, det är säkert tystare i de lägenheterna.
Ypsilon, i snön.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-01-04, 22:27
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Hotell Romantika i Georgioupolis, någon som bott där?

Citat:
Ursprungligen postat av smultronblomma Visa inlägg
Har bestämt mig för att boka en resa med Apollo till Georgiopolis 4 Juni. Kommer åka med sambo och min 1åring. Tänkte boka hotell Romantika, någon som bott där? Om man betalar extra kan man välja att få utsikt mot poolen. upp?
Hej!
Min dotter, hennes man och två barn 3 och 1-1/2 år bodde tre veckor på Romantika förra åter i maj och början på juni.
De betalade för balkong och bodde då på mellanvåning i hus nr 2 mot poolen. Dom var mycket nöjda med lägenheten. Det var lugnt på kvällar och nätter så varken barn eller föräldrar blev störda.

Dessutom är ägarens dotter som ansvarar för gästerna mycket service-minded och när vår dotter och hennes man skulle få besök av vänner, som kom deras sista vecka, och också skulle bo på hotellet ordnades det så att de fick lägenheter bredvid varandra utan problem.

Vi har själva bott på ett par andra hotell vid samma lilla gata och vi har också sovit gott på nätterna utan störande ljud utifrån.

Hälsningar Nektaria/Lena
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-01-05, 23:13
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sala
Inlägg: 532
Standard Sv: Hotell Romantika i Georgioupolis, någon som bott där?

Ja kan det vara annat än lugnt! Det är väl lugnt var man än bor i Geo.
Inte något busliv och ett absolut kanonställe framför allt om man har barn. Lugna gator och en otroligt trevlig befolkning. Georgiopoulis är bland det bästa Kreta kan erbjuda!!!!!!
Kramar från Kerstin
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-01-06, 08:22
nilo nilo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 17
Standard Sv: Hotell Romantika i Georgioupolis, någon som bott där?

Bodde på Romantika i juli 2009. Bodde på 1:a våningen i huset med receptionen, balkong mot poolen. Ett trevligt hotell med mycket vänlig och hjälpsam personal. Den andra familjen i vårt resesällskap hamnade i det andra huset i ett mindre rum (3 vuxna 1 barn) och var inte riktigt nöjda. De fick efter en natt byta till lägenheten ovan oss utan problem. En kväll hade ett norskt sällskap lite poolparty (receptionisten var med!), våra snåla grannar i lägenheten jämte hade inte AC och stördes av detta. Vi däremot med AC och stängda balkongdörrar stördes inte. Poolen var varm när vi var där.
Trevlig resa!

Senast redigerad av Kalimera den 2010-01-06 klockan 11:08. Anledning: Otillåten länk (se regler under FAQ)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-01-06, 09:07
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Hotell Romantika i Georgioupolis, någon som bott där?

Citat:
Ursprungligen postat av Millie Visa inlägg
Ja kan det vara annat än lugnt! Det är väl lugnt var man än bor i Geo.
Inte något busliv och ett absolut kanonställe framför allt om man har barn. Lugna gator och en otroligt trevlig befolkning. Georgiopoulis är bland det bästa Kreta kan erbjuda!!!!!!
Kramar från Kerstin
Jag håller med dig Kerstin!
Vi reser nu tillbaka i maj - ska bli härligt!!!!
Vi har ljud från får, och i och för sig morgonpigga tuppar, där vi bor men det stör oss inte!
Lena


PS. Om man mot förmodan själv skulle ordna ett rum ovanför Tito's Cafe
kan det nog bli lite "ljudligt" DS
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-01-06, 12:14
Ypsilon Ypsilon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 168
Standard Sv: Hotell Romantika i Georgioupolis, någon som bott där?

Menade absolut inte att vi blivit störda av oljud i Geo, varken på Romantika eller i andra hotell i byn. Byn är mycket lugn och som här sagts barnvänlig.
Angående receptionisten på Romantika, alltså ägarens dotter så är "service-minded" en undervärdering, service-minded nästan intill vansinne kommer närmare sanningen....
Ypsilon
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-01-06, 17:45
smultronblomma smultronblomma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3
Standard Sv: Hotell Romantika i Georgioupolis, någon som bott där?

Tack för svaren! Fortsätt gärna svara om det är någon mer som bott där!
Är det någon som minns om det fanns micro och vattenkokare på rummen?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-01-06, 20:43
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Hotell Romantika i Georgioupolis, någon som bott där?

Hej igen!

Nej, det finns inte vattenkokare eller micro. Däremot finns det i vissa lägenheter kaffebryggare.

Ypsilon: Kanhända ägarens dotter har lugnat ner sig något, men håller med dig.... Tycker ändå att det är bättre än någon som är nonchalant och sur!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-01-07, 22:24
smultronblomma smultronblomma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3
Standard Sv: Hotell Romantika i Georgioupolis, någon som bott där?

oj ingen micro..(att värma barnmat i)

Men visst finns det spis och grytor och sådant?
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-01-07, 22:35
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Hotell Romantika i Georgioupolis, någon som bott där?

Citat:
Ursprungligen postat av smultronblomma Visa inlägg
oj ingen micro..(att värma barnmat i)

Men visst finns det spis och grytor och sådant?
Ja då, det finns det!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-01-16, 09:33
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 187
Standard Sv: Hotell Romantika i Georgioupolis, någon som bott där?

Ni får använda er utav den gamla hederliga metoden att värma lite vatten i en kastrull och lägga barnmatsburken i kastrullen. När vi var i G-polis för första gången var vår dotter 7 månader och då "orkade" jag inte stå och koka och mosa, utan hon fick barnmat i burk och då gjorde jag precis så som jag skriver ovan. Funkar alldeles utmärkt, men tar lite längre tid
Hotellet hjälpte också till att värma maten. (Vi bodde inte på Romantika, utan ett annat hotell som jag inte minns namnet på nu trots att vi bott där fler gånger).
För övrigt är G-polis en utmärkt semesterort när man har småbarn!

Outi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT