Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-06-18, 07:59
Anne-Maj Anne-Maj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 30
Standard Vattenpark i kreta.

http://www.google.com/search?client=...sv&sa=N&tab=lwHej alla kreta älskare!
Jag undrar vilken vattenpark jag ska åka till med mina 2 barn.
En är 10 och en är 7,båda är killar och älskar vatten.
Vi ska ha bil och åka runt på ön.
Länken längst upp är på några vattenparker som vi har fått fram.
Svara om vad ni tycker att vi ska åka till och gör det också om ni kan nån annan vattenpark.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-06-19, 10:43
susning susning är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 29
Standard Sv: Vattenpark i kreta.

Hej!
Jag var i Limnoupolis för två år sedan. En helt okey vattenpark jämförbar med Leksands sommarland om det säger ngt. man tror ju att de ska vara gigantiska men den här var lagom stor. Fräsch fikadel, bra omklädningsrum om man vill det. Roligast var banorna med ringar samt den sk fritt fall.
Intill vattenparken kan man köra gokart.......
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-06-20, 15:49
annelie1 annelie1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 110
Standard Sv: Vattenpark i kreta.

Hej!
Förra året var vi på Limnoupolis och våran dotter som då var 10 år tyckte det var jättekul. Faktiskt så tyckte även 18 åringen som var med att det var lika roligt, och även jag tyckte det var kul.
Håller med om att det påminner om Leksands sommarland (baddelen), fast Limnoupolis är fräschare, renare och bättre ordning. Badvakterna har stenkoll. Det blir nog en tur dit i år med. Åker den 2 juli till Agia Marina.
Limnoupolis har en hemsida där ni kan se hur det ser ut osv.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-06-22, 09:30
Snuttjulles avatar
Snuttjulle Snuttjulle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Järfälla
Inlägg: 16
Standard Sv: Vattenpark i kreta.

Vår familj besökte Limnoupoli för två år sedan och hade då barn som var 12 resp. 15 år. Hela familjen tyckte det var en höjdar-dag

http://www.limnoupolis.gr/en/

Man bör vara där tidigt på dagen för att hitta en bra plats ( det blir VÄLDIGT varmt ). Vi fick flytta oss under dagen då vårt förstaval av plats visade sig vara rena stekugnen. Det fanns en rad med träd med solstolar under som visade sig vara riktigt bra ungefär i mitten av området ( alldeles ovanför en "flod med flytringar" ). Solstolar ingår i entré-priset.
Restaurangerna var ingen jätte-hit, men helt OK. Köerna växer sig enorma, varför det kan vara läge att ta emed egen lunch.
Resa till och från är inga problem. Själva ringde vi en taxi ( ca 12 EUR från Chrissi Akti ) och när vi åkte hem stod det taxi-bilar i kö utanför så det vara bara att välja.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-06-24, 09:21
Adam Adam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 18
Standard Sv: Vattenpark i kreta.

Hej,

Var där med mina barn för några dagar sedan och vi hade alla kanonkul. Hög solfaktor kan vara ett tips då man inte får mycket skugga medans man åker.

//Adam
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT