Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2023-06-17, 17:30
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard En liten hälsning från Paros

Nu har vi så tagit oss till Paros, vi kom hit igår förmiddag med Blue Star Naxos, kostade €15 per person.
Väl i land så tänkte vi att det är väl bara att ta första bästa lediga rum för två nätter. Ja jäklar vad vi fick knacka dörr, två timmar senare fick vi äntligen napp på ett boende för under €100 per natt (vi är alltså fyra personer).
Jag hade aldrig i mitt liv kunnat tro att det skulle vara svårt att hitta boende på Paros i mitten på juni men det var svårt.
Tanken var att vi skulle ha åkt till Antiparos för en tur i grottan där men vi bestämde oss för att hoppa över det denna gång. Vi konstaterade att det blir €100 att kosta med båt, buss, och inträde i grottan för alla fyra personer, jag hade dessutom onödigt mycket skoskav för att gå de 411 trappstegen ner och sedan upp igen.
Nu är det snart dags för lite mat, tidig avgång till Sifnos imorgon.
Vi har för övrigt köpt biljetter via appen Ferryhopper vilket har fungerat bra, det blir samma pris som om man köper i ett biljettkontor. Vad som är lite beklagligt med detta är ju att de som säljer biljetter tappar en stor del av sin intäkt och hur ska då de kunna överleva men det är väl det som kallas utveckling.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2023-06-18, 14:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: En liten hälsning från Paros

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Väl i land så tänkte vi att det är väl bara att ta första bästa lediga rum för två nätter. Ja jäklar vad vi fick knacka dörr, två timmar senare fick vi äntligen napp på ett boende för under €100 per natt (vi är alltså fyra personer).Jag hade aldrig i mitt liv kunnat tro att det skulle vara svårt att hitta boende på Paros i mitten på juni men det var svårt.
Det är inte klokt så svårt det är att hitta prisvärda rum redan så här tidigt på säsongen. Snart är det ingen som letar rum på plats.

Tack för hälsningen och njut av Sifnos.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2023-06-18, 18:14
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: En liten hälsning från Paros

Tack för Paros-hälsningen Janérik!

Kul läsning! Vårt första och enda besök på Paros daterar sig långt tillbaka i tiden, september 1996. Men härliga minnen var det som finns kvar trots att gubben är gammal.

Önskar er en trevlig fortsättning på Sifnos som också är mycket trevligt!

Masse
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT