Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Folegandros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-05-26, 15:15
Fiolspelaren Fiolspelaren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Inlägg: 4
Standard Boende på Folegandros

Och resan går till Folegandros ! . Kommer att vara där en vecka på egen hand innan en god vän kommer och gör mig sällskap. Är svårt att få boende i Chora, den sista veckan i juni? Ska jag ha is i magen och hoppas på fantastiska erbjudanden på plats eller borde jag förboka? Kan jag hitta boende för under 40 euro per natt om jag stannar ca 9 nätter. Tack för en mycket trevlig sida.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-05-26, 15:51
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Boende på Folegandros

Självklart kan du hitta boende för under 40€/natt! Men förboka. Det fanns inte gott om rum när vi kom dit 26 juni förra sommaren. Det tog en bra stund innan vi hittade något som passade vår plånbok.

Vi betalade 45€ för ett trebäddsrum 25 meter från busstorget. Ändå stannade vi bara 2 nätter och utnyttjade rummet från klockan 10 på morgonen första dagen. Vi bodde på hotell Meltemi. Trevliga ägare och otroligt välstädat!

Det finns massor av hotell på nätet och de allra flesta är bra. Boendestandarden är över lag högre än på andra öar. Om du ändå väljer att åka "obokad" så kunde inte resebyrån hjälpa oss när vi var där utan vi fick leta helt på egen hand, och det tog som sagt lite tid.

Lycka till och trevlig resa!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-05-26, 17:53
Fiolspelaren Fiolspelaren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Inlägg: 4
Standard Sv: Boende på Folegandros

Kollade precis på Meltemis hemsida och de vill ha 60 euro per natt, för ett dubbelrum, perioden 1 juni till 10 juli. Men vilket hotell, alltså! Förstår om du trivdes där. Jag har tidigare letat på nätet efter hotel och då kostar de minst 50 euro natten och några är redan fullbokade ( jag ska vara där, ungefär 24 juni-3 juli). Har Folegandros blivit så dyrt och populärt lagom till att jag ska dit? Men smakar det så kostar det, antar jag. Jag ska dit i vilket fall som helst. Har någon bott i Galifos?


Tack för ditt svar!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-05-28, 12:31
Toto Toto är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Växjö
Inlägg: 29
Standard Sv: Boende på Folegandros

Hej!
Om du inte behöver den allra bästa standarden så kan jag rekommendera att du går till vänster när du kommit upp från piren där färjan lägger till. Det är en trevägskorsning. Du skall gå längs med stranden. Bara 200-300 meter in på den gatan på höger sida finns en liten oansenlig skylt "Rooms". Den gamla förtjusande damen har en rad med lägenheter där vi hyrde för 25 euro per natt. Vi bodde 6-7 nätter. Standarden är inte så hög, men vem sitter inne på rummet när man har 300 meter till tavernor och buss till Chora och 15 meter till stranden. Vi trivdes utmärkt.
Detta var sommaren -05, så saker kan ju ha ändrat sig.

/Thomas
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT