Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-05-16, 19:31
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Ta ut på papper

Nu har jag en liten fundering. Säkert är det någon teknisk detalj som jag inte förstår mej på
Då vi "drar" iväg mot, för oss, nya öar brukar jag alltid i pappersform ta med information från Kalimera. Jag samlar på mej ALLT som vi kan tänkas få nytta av under vår vistelse i Grekland och lägger det i en plastmapp. Denna plastmapp följer så med oss och vi kan rådfråga våra texter, "vad hette nu den där tavernan med den goda citronkycklingen?" Så läser vi, tar ut riktning och söker oss fram till målet. ("MÅLET", det blev visst en liten vits där. Hrm)
Nu är jag lycklig ägare till "Mera Kalimera", den senaste versionen, och tänkte glatt köra ut några sidor via min skrivare. Det som hände var följande; det var bara första sidan som kom ut, detta hur många gånger jag än försökte Nu undrar jag om det är upphovsmannarätten som gör att det inte fungerar som jag är van? Att det finns någon spärr inlagd helt enkelt. Det är ju betydligt mycket enklare att ha en plastmapp i packningen, än en cd-skiva
Någon som vet??
/Birgitta
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-05-16, 19:49
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Ta ut på papper

Det låter som om "sidintervall" inte står på "Alla" utan på "Sidor" och "1"
Om Du väljer: arkiv, skriv ut, allmänt och kollar nere i vänsterhörnet så kan Du ändra.

//PO
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-05-16, 20:29
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Ta ut på papper

Citat:
Ursprungligen postat av PO
Det låter som om "sidintervall" inte står på "Alla" utan på "Sidor" och "1"
Om Du väljer: arkiv, skriv ut, allmänt och kollar nere i vänsterhörnet så kan Du ändra.
//PO
Njaa, SÅ illa var det nog inte, men jag ska kolla EXTRA noga vid nästa försök . Jag har precis för mej att det var just det jag ändrade vid mitt första försök nämligen. Tack ändå
/Birgitta
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-05-16, 21:00
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Ta ut på papper

Ja om Du var där och ändrade så...? "Alla sidor" är standard, många väljer "1" för en testutskrift och glömmer sedan att ändra tillbaka.
Jag håller fem spänn mot en gammal fetaost att det inte är värre!

//PO
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-05-17, 12:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Ta ut på papper

Citat:
Nu undrar jag om det är upphovsmannarätten som gör att det inte fungerar som jag är van? Att det finns någon spärr inlagd helt enkelt.

Brige, det finns ingen spärr eller något annat inlagt på CD:n, det ska gå att skriva ut precis lika enkelt som vanligt. Hoppas att du löser felet.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-05-17, 19:43
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Ta ut på papper

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera

Brige, det finns ingen spärr eller något annat inlagt på CD:n, det ska gå att skriva ut precis lika enkelt som vanligt. Hoppas att du löser felet.
Hrm Nu var det ändå så att, INGEN av oss hade "rätt" Jag kollade väldigt noga och markerade "alla sidor", då kom endast FÖRSTA sidan ut Markerade sedan "sida 1--4", då fick jag endast första sidan. DÅ markerade jag "varje ram för sej", istället för "som på skärmen"...och SI, undret inträffade. Visserligen kom det ut tre ex i början som jag inte hade nytta av, (la tillbaka dom i skrivarens pappersbehållare, recykling helt enkelt) men SAMTLIGA sidor som jag så hett eftertraktade trillade snällt ut ur min färgskrivare.
Det där med tanken på upphovsmannarätt var väl ändå inte konstig? Janne, du lägger ju ner ett jättejobb och ditt material ÄR ju ditt, eller hur??
Vänliga hälsn. från Hälsingland, där det SNÖADE i morse

//Birgitta
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-05-17, 21:03
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Ta ut på papper

Arma norrlänningar.SNÖ så här års.Här sken solen även om det inte var precis varmt Cia från nv Skåne
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-05-19, 22:18
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Ta ut på papper

Citat:
Ursprungligen postat av ciakoohler
Arma norrlänningar.SNÖ så här års.Här sken solen även om det inte var precis varmt Cia från nv Skåne
Jaa visst ÄR det synd om oss MERA cia för DET värmer ska du veta Snön försvann under dagen, men jäsiken va´ kallt det är, Brrrr
Läckert sms från Arne i em gjorde att kylan här kändes än svårare. Han o hustrun satt på soldäck på BluaStar Naxos på väg mot Syros. Strålande sol Mmm, detta blåa hav, ohh va´jag läängtar

//Be
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT