Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Folegandros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-03-14, 11:16
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Boende Folegandros

Funderar på att ta en flygstol till Santorini o sen vidare med båt till Folegandros. Får ev resa ensam, vart ska jag bo? tycker Ampelos resort utanför chora verkar fint, är det besvärligt att ta sig till Agali stranden därifrån, måste vespa hyras? är det ett bra alternativ om man reser ensam?
mvh maja
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-03-14, 12:50
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Boende Folegandros

Jag bodde på Aegeon och fick ett bra pris eftersom det var i första halvan av juni. De står inte i hamnen utan jag pratade med hustrun til ägaren som också har ett ställe ganska nära busstorget. Från Aegeon tar det några få minuter att gå in till det första torget.

Det är nära till allt i Chora och från Ampelos tar det också några få minuter att gå in till själva byn.

Till Angali stranden kan du promenera eller ta buss om du inte hyr vespa. Från Angali kan du gå till Agios Nikolaos stranden det tar ca 20 min. Den stranden är finare och här kan du bada både med och utan badkläder. När jag var där fanns det en bra taverna ovanför stranden. Den stängde året efter men lär ha öppnat igen. Jag åt mycket gott här. Den mjuka fetan var underbar.

Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT