Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-06-29, 08:28
Emethoms Emethoms är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 4
Standard Boende på Milos i Augusti

Hej!

Äntligen har jag fått med mig min pojkvän och i augusti ska vi upptäcka Milos och Naxos tillsammans Problemet är bara att vi är lite sent ute med boende när det gäller Milos och det innebär förstås att öns alla billigare alternativ är bokade. Så vår fråga är nu (till er lite mer erfarna Milosälskare): Vågar vi komma dit den 10 augusti utan att ha bokat rum och hoppas på att bli uppraggade av umsuthyrare eller måste vi ta ett dyrt alternativ?

Tacksam för svar, vi räknar dagarna
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-07-11, 23:33
memme memme är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 1
Standard Sv: Boende på Milos i Augusti

Hej vi är i samma situation
Har ringt runt till nästan alla hotell och rumsuthyrare vi fått nummer till men alla har fullt för augusti.
Hur ser möjligheterna ut för boende när man kliver av båten finns det rum att få tag på men för dyra pengar eller är det helt kört?
ska man redan börja planera om sin resa till någon annan ö?
Någon som sitter inne med lite info kan väll skriva en rad
Tack .
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-07-12, 10:15
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Boende på Milos i Augusti

Nja, då inställer sig genast frågan; Vad är dyrt i högsäsong? Jag kollade på vårt favoritställe i Adamas, George & Christas studios, högt beläget cirka 300 m från hamnen. Det är ett mycket fint alternativ med studios av god klass.
Kollade tillgänglighet genom att spökboka. Det fanns lediga studios tiden 10-16 Augusti, och priset hamnade på 75€ per natt. Det är kanske ej så dyrt i Augusti. Vi gav 30€, men då var det Maj månad.

Arne

Vi har adress o tel-nr.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-07-12, 10:21
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Boende på Milos i Augusti

Har aldrig varit på Milos. Av någon anledning har den ön inte lockat tillräckligt i konkurrens med andra alternativ. Blir kanske nästa ö-luff. Enligt allt jag hört från bekanta, arbetskamrater etc som varit där så bör boende under högsäsong förbokas. Det ställe som Arne föreslår till priset 75 euro låter inte dyrt. På attraktiva öar där efterfrågan kanske är större än tillgången låter 75 euro som ett bra pris.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2007-07-12 klockan 10:21. Anledning: Stavfel
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-07-12, 10:48
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Boende på Milos i Augusti

Jag har för mej att jag hört att folk kommit till Milos obokade i högsäsong och fått bo på stranden. Detta är alltså en av de öar där efterfrågan är större än utbudet under högsäsong.
Fördelen med er reseplanering är att ni också ska till Naxos, där borde det inte vara något större problem att hitta boende.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-07-12, 10:57
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Boende på Milos i Augusti

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Jag har för mej att jag hört att folk kommit till Milos obokade i högsäsong och fått bo på stranden.
Mvh Janérik
Känns väldigt bekant det där För att inte säga självupplevt, jag skulle inte åka till Milos en gång till i högsäsong utan att ha boendet bokat, vi var där senare delen av juli.
// Helén
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-07-12, 11:55
Fia Fia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Inlägg: 18
Standard Sv: Boende på Milos i Augusti

Jag och sambon var där förra året och sista veckan i augusti, vi hade inte förbokat rum och spenderade 6 timmar på att hitta boende. Vi fick napp till slut i Pollonia men bara från och med morgondagen så första natten spenderades på campingen i ett hyrt tält. Jag tror vi hade tur med att hitta det där rummet, på campingen såg vi flera som vi kände igen från färjan. Jag skulle nog inte åka igen till Milos under högsäsong utan att ha bokat rum. Vi betalade 50 euro natten.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-07-13, 11:23
Emethoms Emethoms är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 4
Standard Sv: Boende på Milos i Augusti

Tack för hjälpen allihopa. Vi letar febrilt efter något bra ställe efter att ha fått många fina tips . Fia, vad hette hotellet du tillslut fick napp på?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-07-13, 15:25
Fia Fia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Inlägg: 18
Standard Sv: Boende på Milos i Augusti

Jag tror det hette Korina om jag inte minns helt fel, om du går uppför den lilla backen vid busstationen till vänster om bageriet och följer vägen så ligger det på höger sida. Städning förekom inte, vi fick toaletthinken bytt en gång på 5 dagar så det var inte så himla kul men hon skötte stället själv just då och som jag förstod det så brukade hon ha hjälp av någon. Vi var bara tacksamma att hitta någonstans att bo så vi var nöjda iallafall =)

Om ni lyckas få boende i Pollonia så måste ni äta på Apanemia som ligger vid vägen precis där den svänger in till byn, mycket gott!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-07-20, 08:46
Emethoms Emethoms är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 4
Standard Sv: Boende på Milos i Augusti

Åh, tack Fia! Det ska vi lägga på minnet Är Pollonia ett bra ställe i övrigt? Hur är stränderna? Visst finns de flesta höjdarstränderna på södra Milos eller hur är det?
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-07-30, 14:00
pianilss pianilss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 107
Standard Sv: Boende på Milos i Augusti

Varför inte Giannis appartments i Adamas? Finns på annons här på sighten! Rent, snyggt och lugnt boende!
Bor alltid här och blir alltid väl bemött av George och hans fru och dotter Efi Koureli. Ligger på en bakgata från hamnen. Fri hämtning och lämning ingår alltid. George använder alltid vita tubsockar i sandaler och i övrigt vita shorts och vit pike´. Enkel att känna igen vid hämtning!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-07-31, 12:21
emsthoms emsthoms är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 1
Standard Sv: Boende på Milos i Augusti

pianilss: Giannis hade fullbokat hela augusti
Svara med citat
  #13  
Gammal 2007-08-09, 15:51
Ankris avatar
Ankri Ankri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Helsingborg
Inlägg: 162
Standard Sv: Boende på Milos i Augusti

Vi har precis kommit hem från vår båtluffning o bl a Milos...det var inte helt lätt att hitta boende för mer än 2-3 nätter...vi bodde en natt i Adamas men drog vidare till Pollonia...där hittade vi, efter en timmes letande, ett rent o fräscht rum för 40 euro natten ovanpå affären i centrum...vi bodde kanon där...man kunde inte laga mat men det fanns vad vi behövde....aircondition, kyl och en balkong med delvis utsikt över havet...vi har aldrig luffat så sent och det var inte helt problemfritt att hitta boende men det löste sig...lycka till....
Svara med citat
  #14  
Gammal 2007-08-23, 23:16
Lilianh Lilianh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 1
Standard Sv: Boende på Milos i Augusti

Har precis bokat flygbiljetter till Milos den 29 augusti, kan man chansa på att åka utan att ha bokat rum? Står det rumsraggare på flygplatsen också?
Svara med citat
  #15  
Gammal 2007-08-23, 23:39
Fia Fia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Inlägg: 18
Standard Sv: Boende på Milos i Augusti

Vi var där i slutet på augusti förra året och det var de första dagarna som det var otroligt svårt att få rum. På alla ställen vi frågade fick vi i stort sett samma svar som var att det var fullt men kom tillbaka om 2-3 dagar så finns det rum. Vi märkte verkligen en skillnad på antalet turister, när vi kom var det knökat överallt sen lättade det betydligt på 4-5 dagar och det fanns betydligt mer lediga rum. Jag tror vi lämnade Milos den 28:e eller den 29:e augusti och vi var där i sex dagar.

jag kan ju inte lova att det är samma sak i år men nog skulle jag våga chansa.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2007-08-24, 09:42
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Boende på Milos i Augusti

Det borde väl lätta nu i helgen, många greker åker väl hem på söndag för att börja jobba på måndag och då ska det inte vara något större problem med rum nästa vecka. Läste att någon hade åkt till Pollonia då det varit svårt att hitta rum i Adamas och då hittat rum där, kan vara något att tänka på om det kör ihop sej.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT