Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2011-08-15, 10:29
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Vad kånkar ni på!!!!

Märkte just att jag fick ge upp och ta den minsta väskan Modell nästa får det bli. Inte så stor den heller

Riitta
Svara med citat
  #62  
Gammal 2011-08-15, 10:47
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Vad kånkar ni på!!!!

Även jag kanske får checka in en väska för nu ska det bli div leveranser till Rethymno och eftersom det är direktflyg från Kalmar till Chania så KAN ju inte väskan försvinna och transfer har vi ju ingen

Lissi - flexibel som få
Svara med citat
  #63  
Gammal 2011-08-15, 10:50
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Vad kånkar ni på!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Även jag kanske får checka in en väska för nu ska det bli div leveranser till Rethymno och eftersom det är direktflyg från Kalmar till Chania så KAN ju inte väskan försvinna och transfer har vi ju ingen

Lissi - flexibel som få
Så resonerade jag i somras också när vi fick flyga direkt, och vips så var jag uppe i nästan 20kg, men så hade jag också med mig mycket oanvänt hem
Svara med citat
  #64  
Gammal 2011-08-15, 11:01
bluesky
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Vad kånkar ni på!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Även jag kanske får checka in en väska för nu ska det bli div leveranser till Rethymno och eftersom det är direktflyg från Kalmar till Chania så KAN ju inte väskan försvinna och transfer har vi ju ingen

Lissi - flexibel som få
Direktefly er ingen garanti for at bagasjen kommer frem. Jeg har tre ganger stått på Kos flyplass og ventet på bagasje som ikke kom To av gangene tok det en uke før kofferten dukket opp.

Jorunn- som alltid må sjekke inn en koffert.
Svara med citat
  #65  
Gammal 2011-08-16, 13:17
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Vad kånkar ni på!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Även jag kanske får checka in en väska för nu ska det bli div leveranser till Rethymno och eftersom det är direktflyg från Kalmar till Chania så KAN ju inte väskan försvinna och transfer har vi ju ingen

Lissi - flexibel som få
Ni får nog fullt upp i Rethymno nästan hela veckan, Lissi!
Får du plats med lite gula färska kantareller också?

Yanna
Svara med citat
  #66  
Gammal 2011-08-16, 13:44
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Vad kånkar ni på!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Ni får nog fullt upp i Rethymno nästan hela veckan, Lissi!
Får du plats med lite gula färska kantareller också?

Yanna
Ha ha!!! Den var kul, ser mig själv ta extra ledig dag i morgon för att plocka kantareller...Skämt åsido...OM det ryms i handbagaget när allt annat är nerpackat så lovar jag att ta vägen förbi vår grönsaksleverantör för att se om han har några , men BARA om det får plats....Annars får jag väl skämmas

Jo jag har förstått att en del kvällar är fullbokade redan

Lissi - som ska ner och bada nu...säkert 18 grader i vattnet och i alla fall 20 i luften...
Svara med citat
  #67  
Gammal 2011-08-16, 13:56
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Vad kånkar ni på!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Ha ha!!! Den var kul, ser mig själv ta extra ledig dag i morgon för att plocka kantareller...Skämt åsido...OM det ryms i handbagaget när allt annat är nerpackat så lovar jag att ta vägen förbi vår grönsaksleverantör för att se om han har några , men BARA om det får plats....Annars får jag väl skämmas

Jo jag har förstått att en del kvällar är fullbokade redan

Lissi - som ska ner och bada nu...säkert 18 grader i vattnet och i alla fall 20 i luften...
Oooops! Inte menade jag att du skulle ut o plocka, Lissi, vet att man brukar kunna hitta på torg eller i välsorterade mataffärer...och inte behöver du skämmas heller om det inte får plats eller du inte hinner eller hittar några...absolut inte!!!!

Ha så skönt i badet, snart ses vi!

Yanna
Svara med citat
  #68  
Gammal 2011-08-16, 14:32
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Vad kånkar ni på!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
...och inte behöver du skämmas heller om det inte får plats eller du inte hinner eller hittar några...absolut inte!!!!

Yanna
Men snälla, jag skämtade som jag ju skrev....förstod precis vad Du menade men måste ju skoja lite...Visst kan man ta större väska, men det är så förtvivlat skönt med bara lite handbagage....
KRAM
Svara med citat
  #69  
Gammal 2011-08-16, 14:47
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Vad kånkar ni på!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Men snälla, jag skämtade som jag ju skrev....förstod precis vad Du menade men måste ju skoja lite...Visst kan man ta större väska, men det är så förtvivlat skönt med bara lite handbagage....
KRAM
Jo visst anade jag att du skämtade, ville bara försäkra mig om att jag inte hade skrämt dig på nåt vis!

Yanna - som HAR humor!
Kram!
Svara med citat
  #70  
Gammal 2011-08-19, 17:12
kaja kaja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 1
Standard Sv: Vad kånkar ni på!!!!

Är just på väg att åka till Zakynthos och min fru Katarina sköter packningen. Hon vill gärna ha med tillräckligt med kläder så att hon slipper tvätta så mycket. Under åren har vi ändå lärt oss hur mycket man ska ta med utan att det blir för tungt.
Strykjärn har vi aldrig släpat med oss. Packar man bra så är kläderna riktigt släta och fina.
Vill passa på att tacka för den goda fisken vi blev bjudna på våren 2009.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT