Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-09-24, 09:10
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Ilios hotell

Vi har just anlänt hem från Rethymnon efter 2 underbara veckor. Vi har bott på Hotell Bio och åkt med Apollo.
Nu har vi redan börjat fundera på nästa resa till hösten 2008.
Och då funderat på att boka Ilios och åka med Fritidsresor.
Men då är frågan till Er som bott på Ilios.

Vi tänkte oss en enrums lägenhet, det verkar inte finnas med havsutsikt när vi tänkte åka, vi vill inte bo mot poolen för det verkar vara så varmt på eftermiddagarna där, utan mot gatan mot hotell Bio.
Men Men när vi nu bott på Bio så har vi ju funderat på hur man gör om man vill bo högt upp. Vill absolut inte bo på dom 2 nedersta våningarna eftersom det är så mycket buskar och träd och ingen utsikt vad jag förstår. Dessutom är jag väldigt ansatt av mygg och det brukar ju vara det om det är mycket grönt.
Kan man försäkra sig om att få en lägenhet högt upp?
Hörde att aircondition samt gratis solstolar ingår. Är det så?Ser lägenheterna likadana ut? Har besökt ett par som bodde på lägenhet 103 och den var ju väldigt stor men varmt på balkongen på eftermiddagarna.
Tacksam för svar hur vi ska göra.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-09-26, 19:29
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Inget svar

Jag har ställt en fråga om hotell Ilios i Rethymnon. Är det ingen som bott där och kan svara mig?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-09-26, 19:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Inget svar

Men sista veckan har det ju varit en tråd som i väldigt hög grad har handlat om Ilios och boende i Rethymno.... Har Du missat den?
Jag har bott på Ilios och det var jättebra!

Leta under Kreta i forumet, så hittar Du nog info.

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-09-27, 07:07
sjoeva sjoeva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Inlägg: 1
Standard Sv: Ilios hotell

Hej!
Vi har varit i Rethymnon två gånger och bott på Ilios beach båda gångerna. Helt underbart hotell. Det finns allt man behöver till köksdelen, behöver varken ta med kökshandduk, diskmedel eller dylikt. Jättesköna sängar med bäddmadrasser.Toppentrevlig personal.
Om du bor i tvårumslägenhet mot poolen kan du önska samma läge som havsutsikten för vi hade ingen kvällssol när vi bodde mot havet och då hamnar du automatiskt inte längst ner för den första våningen är då upphöjd.Du kan säkert meila ner till dom eller ringa och framföra dina önskemål. Det är gratis solstolar på den välskötta strandremsan som Ilios betalar för. Mysig frukostservering om man vill och där man även kan äta lättare luncher.
Ni kommer inte att ångra ert val. En livligt trafikerad väg att korsa till stranden.
Greklandsälskare
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-09-27, 09:20
aake aake är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Hofors
Inlägg: 132
Standard Sv: Ilios hotell

Bra val att välja Ilios. Vi har bott där sjutton gånger och tre av gångerna har vi bott i sidobyggnaden, dock inte mot poolen. Det är inte helt fel att bo på nedersta våningen mot hotell Bio. Någon utsikt går man inte miste om för det finns ju bara en gata mellan Bio och lägenheten. Dessutom är det tystare pga. den gröna häcken utanför balkongen. Någon mygg har jag aldrig sett till. Lägenheterna är toppen med all den utrustning man behöver och därtill jättesköna sängar även om jag sover väldigt få timmar varje natt. Kommer att bo där maj/juni 2008.

Hälsningar aake
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-09-27, 19:12
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Ilios hotell

Tack för dessa svar. Nu känner jag mej nöjd. Jag ska snabbt ta ett beslut det blir nog Ilios. Vi brukar åka från Umeå med Apollo, men i år har dom bytt flygbolag till nåt spanskt där utbudet på tax free tydligen är väldigt begränsat. Man får inte förhandsbeställa varken till ut eller hemresan, vilket vi tyckt har varit väldigt bekvämt. Fritidsresor har väl ett flygbolag där man kan förhandsbeställa tror jag iallafall.

Det blir september för oss så vi ses nog inte Aake.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT