Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-08-23, 19:22
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Codec-filer

Det händer ibland när jag vill lyssna på nån låt på www att en medelanderuta som säger "Det går inte att spela upp filen. En eller flera codec-enheter som krävs för att spela upp filen hittades inte" kommer upp. När jag klickar mig vidare kommer jag till denna sida
Men hur i hela friden ska jag veta vilket eller vilka program jag ska välja att installera???? PO eller nån, vet ni?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-08-23, 20:33
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Codec-filer

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Det händer ibland när jag vill lyssna på nån låt på www att en medelanderuta som säger "Det går inte att spela upp filen. En eller flera codec-enheter som krävs för att spela upp filen hittades inte" kommer upp. När jag klickar mig vidare kommer jag till denna sida
Men hur i hela friden ska jag veta vilket eller vilka program jag ska välja att installera???? PO eller nån, vet ni?
Bra fråga, ställ den i hörnet!

När det händer nästa gång så kolla vilken filändelse låten har, det finns massor av olika ljudformat. Googla sedan på ex.vis mp3 + codec , ladda ner och kör.

Eller, kanske enklast, ladda ner senaste Winamp eller annan player så är Du 'up to date' i flera veckor..

//PO
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-08-23, 23:31
Goliats avatar
Goliat Goliat är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 308
Standard Sv: Codec-filer

Jag brukar använda Quicktime till en del filmer och Real Player till audio.

Göran
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-08-24, 08:34
Easy Easy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 35
Standard Sv: Codec-filer

K-Lite codec pack tar det mesta laddas lämpligen ner här http://www.free-codecs.com/K_Lite_Co...k_download.htm dock ej quicktime som kan laddas ner här http://www.apple.com/se/quicktime/

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Det händer ibland när jag vill lyssna på nån låt på www att en medelanderuta som säger "Det går inte att spela upp filen. En eller flera codec-enheter som krävs för att spela upp filen hittades inte" kommer upp. När jag klickar mig vidare kommer jag till denna sida
Men hur i hela friden ska jag veta vilket eller vilka program jag ska välja att installera???? PO eller nån, vet ni?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-08-24, 09:44
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Codec-filer

Tack för svar!
När jag formaterade om datorn sist bestämde jag mig för att inte installera en massa olika program för samma sak, därav problemet. Uppenbarligen räcker inte windows som det är. Jag har installerat Real Player nu och hittills fungerar de låtar jag provat med det programmet.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT