Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-06-07, 07:09
ElinB ElinB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 9
Standard Hotell runtikring Agia Anna?

Hej på er härliga Kalimerare!

Först, detta kan vara det bästa forumet jag stött på! Trevliga, hjälpsamma människor med koll + god ton i forumet! Ni har (utan att ni vet det) inspirerat mig och sambon att upptäcka Naxos två veckor i aug-sep (tjoho!) och varit till stooor hjälp vad gäller flyg, färjor, dagsutflykter osv. TACK!

Dessutom - e-guiderna kan verkligen rekommenderas! Superbra!

Nu till mitt "problem":
Vi vill gärna bo lite utanför staden, helst i Agia Anna, på eller väldigt nära stranden. Vi hade bestämt oss för hotell Agia Anna, men efter mailkontakt med dem ångrade vi oss lite och började leta runt efter annat hotell. Vi har bl.a. tittat på Dimitra hotell och Castello studios. Min fråga är om ni har några andra bra tips? Budgeten är inte superstor men kraven är inte heller jättehöga Rent, fräscht, mysigt!

Hoppas på er hjälp och önskar er en jättebra dag!

/Elin :-)
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-06-07, 09:19
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Hotell runtikring Agia Anna?

Så roligt att ni ska till underbara Naxos! Undrar lite över varför ni inte vill bo på Hotell Agia Anna. Vi har bott där tre gånger och har alltid varit nöjda.
Lycka till med boendet ialla fall!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-06-07, 10:04
ElinB ElinB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 9
Standard Sv: Hotell runtikring Agia Anna?

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Så roligt att ni ska till underbara Naxos! Undrar lite över varför ni inte vill bo på Hotell Agia Anna. Vi har bott där tre gånger och har alltid varit nöjda.
Lycka till med boendet ialla fall!
Tack för ditt svar, Malina! Och ja, det ska verkligen bli underbart! Längtar nästan ihjäl mig.

Det är inte helt uteslutet att vi bor på Hotell Agia Anna, men bemötandet vi fick därifrån var inte alls trevligt, varken i telefon eller per mail. Väldigt förvånande med tanke på allt gott vi hört om dem?! Vi blev bara lite...ställda.

Kul att höra att ni trivts bra dock, kanske var språkförbistring och missförstånd som kom i vägen för oss?

Ha en fin dag!

/Elin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-06-07, 10:19
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Hotell runtikring Agia Anna?

Jo, det stämmer att Katerina kan verka lite"barsk",men hon är jättetrevlig.Dessutom är hennes engelska dålig.
Jag var inne och tittade på de två andra hotellen och fick väldigt gott intryck av Castello,som ju dessutom hade bra omdömen från Tripadvisor!
Vi gör såhär: Ni bor på Castello eller Dimitra och vi bor på Agia Anna som vi brukar.I höst hörs vi av via Kalimera och jämför! God ide?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-06-07, 10:20
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Hotell runtikring Agia Anna?

P.S Det är billigt på Agia Anna och man kan pruta!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-06-07, 11:20
ElinB ElinB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 9
Standard Sv: Hotell runtikring Agia Anna?

Malina, det är en god idé! Dock verkar det inte finnas plats på Castello. De svarade just på mitt mail och vi måste byta rum 3 ggr på två veckor... :-/

Blir kanske Agia Anna ändå!

Får jag fråga dig lite saker om det?
Hur nära är det till stranden? Och pruta? :-O Tar tacksamt emot prut-tips, det är inte min starka sida! Fick ett pris på 40 euro/natt...

Tack!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-06-07, 11:49
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Hotell runtikring Agia Anna?

Hej Elin!

Hotel Agia Anna ligger praktiskt taget PÅ stranden.Endast vägen är emellan.Det är föhållandevis stort iallafall i jämförelse med Castello.Det liksom sträcker sig bakåt om du förstår hur jag menar.Jag tror att det brukar bo grupper där (charter bl.a från Tyskland).Det är inte nybyggt och har ingen pool.Däremot en trädgård som går utmed hela hotellet,så att man har grönska även om man bor "bakåt".Det är byggt så att man alltid har havsutsikt(tror jag).Studion har allt man behöver inkl. balkong eller markterass oc AC.Vi brukar bo med markterass.
Läget är så att man bara kan ta på sig baddräkten,gå rakt över vägen och ta sig ett morgondopp i fina lilla Agia Anna-viken och sen gå hem och äta frukost.

Jag brukar alltid pruta! Sist betalade vi 30euro i september.

Det bästa är att ringa Katerina! Säg nåt på grekiska,tex kalimera och yassas och efharisto,så ska du se att det går bra!!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-06-07, 11:55
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Hotell runtikring Agia Anna?

Jag var just inne på deras hemsida och de verkar ha nyrenoverat! Ser SÅ fint ut!!
Googla på "hotel agia anna naxos" !
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-06-07, 12:07
ElinB ElinB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 9
Standard Sv: Hotell runtikring Agia Anna?

Åh, STORT tack Malina!

Det blir nog Agia Anna ändå... Verkar ju så himla bra och mysigt! Jag får väl glömma första riktiga intrycket och gå på det vi tänkt från början!

TACK igen!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-06-07, 13:09
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Hotell runtikring Agia Anna?

Väl bekomme! Vi kanske ses där. När skulle ni åka!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-06-07, 13:17
ElinB ElinB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 9
Standard Sv: Hotell runtikring Agia Anna?

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Väl bekomme! Vi kanske ses där. När skulle ni åka!


Vi åker 26 augusti - 10 september!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-06-07, 13:41
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Hotell runtikring Agia Anna?

Kanske,kanske hinner vi ses.Vi kommer till Naxos från Amorgos sådär 7-9 september.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT