Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa med barn

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-06-17, 17:13
annsan123 annsan123 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 1
Standard Tips på barnvänlig lägenhet på Rhodos eller Cypern

Hej!

Jag och en kompis planerar att reda med varsitt barn (2,5 och 6 år) till Grekland en vecka i början av augusti. Jag har hittat billigt flyg med Norwegian till Rhodos och även billigt flyg till Cypern med Ryan Air.

Vet ni någon annanstans man kan flyga billigt så tipsa gärna! Med billigt flyg menar jag ca 4000 kr för 1 vuxen och 1 barn. Ca 4 augusti och en vecka.

Jag har kollat på charter och vill vi bo i lägenhet så är det oftast en lägenhet med 1 sovrum och 1 bäddsoffa i kök/vardagsrum, men vi vill ha varsitt sovrum så barnen kan sova i lugn och ro. Hotell känns också trist för då får vi varsitt dubbelrum och det blir svårare att umgås på kvällen.

Finns det någon som har tips på boende med följande krav (på Rhodos eller Cypern):

- Pool
- Nära havet (behöver inte vara vid vattnet, men gångavstånd)
- Barnvänlig strand
- AC
- Relativt enkel transfer från flygplatsen (taxi går bra om det inte kostar flera tusen SEK)

Tack på förhand!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-06-26, 12:27
Equinoxe Equinoxe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 15
Standard Sv: Tips på barnvänlig lägenhet på Rhodos eller Cypern

Jag tycker det är svårt att hitta tillräckligt billiga resor med lågprisflyg efter början på juni. Därefter är det enklare att hitta billigare charterresor om man ser till totalkostnaden, speciellt om man reser med barn där charter ofta har kraftiga barnrabatter.

Vi (2 vuxna & 2 barn) åkte riktigt billigt i slutet av maj till Mallorca med Ryanair, en stor hyrbil och 4-stjärnigt hotell. Sparade 12000 kr mot Apollo som också har det hotellet i sitt utbud och då hade vi dessutom hyrbil hela tiden.

Ni är två vuxna och två barn där ni får betala ca 4000 kr per vuxen och ett barn. Flyget blir alltså totalt 8000 kr. Är det med alla avgifter för t.ex incheckat bagage, onlineincheckningsavgift, kortavgift, administrationsavg o.s.v? Sedan ska ni hitta ett hyffsat lägenhetshotell med två sovrum (om jag förstod dig rätt). Man får nog räkna med minst 5000 kr för en tvårumslägenhet i en vecka med bra standard. Sedan har du transfer på kanske en tusenlapp t.o.r grovt räknat från Rhodos flygplats till östkusten. Nu är ni uppe i 13000 kr och för samma pris eller lite till har ni charter, speciellt eftersom barnen är så små och har bra rabatter om ni inte tar sista minuten utan bokar långt i förväg. Det är faktiskt riktigt bekvämt och bekymmersfritt att valsa ut till reseledarna som visar till transferbussen som tar er till hotellet än att stå i taxikö e.dyl. Speciellt bekymmersfritt blir det på hemresan mot att nervöst vänta på om grektaxin kommer att dyka upp i tid på hotellet.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT