Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-01-16, 15:34
JoakimS JoakimS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 7
Standard Bo i Skiathos stad.

Inför sommarens semester ligger Skiathos högst på listan. Jag har farit internet runt för att hitta lämpligt boende och trodde jag var klar när jag hittade en anmärkning på detta forum om att det var viktigt att bo i sta´n. Min undran är nu varför det? Affärer eller kommunikationer eller nattliv eller farliga vilda djur eller..............?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-01-16, 21:56
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Bo i Skiathos stad.

Hej JoakimS!

Jag har varit på Skiathos en gång (maj 2005), så jag är ingen "Skiathos-expert". Pratar bara från min sida av saken. Jag och min kompis åkte "sistaminuten", hamnade ute i Koukounaries. (Dit de flesta åker för att bada, tror jag.) Till en början tyckte vi det var hemskt att bo så långt från staden, men sedan blev det det bästa. Vi, jag och min kompis tycker om att vandra, så att bo där ute var ypperligt. Det finns flera stränder att besöka (Bl a Eleni Beach=mysig och Mandraki Beach=storslagen + lugn) Allt i maj då, förstås. Många tavernor och en superfestlig bar "Agoustura Bar", SUPERGODA drinkar OCH Irish Coffee:n gick inte av för hackor! Vi åkte till Skiathos Stad ca varannan dag/kväll. Går mycket och tätt med bussar. Så summan av kardemumman avgör nog smaken! Beror på vad man letar efter på en semester. Vi hade det underbart i allafall!
Det får nog du med, var du nu må bosätta dig under Skiathosvistiten.
Ha en härlig greklandsupplevelse!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-01-16, 22:03
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Bo i Skiathos stad.

Citat:
Ursprungligen postat av JoakimS
Inför sommarens semester ligger Skiathos högst på listan. Jag har farit internet runt för att hitta lämpligt boende och trodde jag var klar när jag hittade en anmärkning på detta forum om att det var viktigt att bo i sta´n. Min undran är nu varför det? Affärer eller kommunikationer eller nattliv eller farliga vilda djur eller..............?
Bra att bo i stan för att:

- Mysigt kvällsliv i stan
- Mysigt att strosa även en förmiddag när andra åkt ut till stränderna
- Bra utgångsläge för:
-- bussturen längs södra kusten till många av de andra stränderna
-- lättast att få plats i bussen från slutstationen
-- båtturer med badbåtarna
-- båtturer till de andra Sporadiska öarna


Marianne, som bott både i stan och ute på Strofilia vid Koukounaries (trivts bägge ställen, men skulle säkert välja stan igen) - tycker egentligen inte att man kan bo "fel" på Skiathos

Senast redigerad av Marianne den 2006-01-16 klockan 22:07.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-01-17, 14:28
MonicaC MonicaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 83
Standard Sv: Bo i Skiathos stad.

Hej

Beror helt på vad du vill ha ut av din vistelse på ön .

Själv har jag bott både vid Megalli Ammos , inne i stan och ute vid Achladies .

Allt har sina för och nackdelar.

Vill du åka till stränderna eller åka till stan , vill du ha ut mycket av nattlivet , strosa i stan eller vad vill du ha.

När jag var där första gången bodde vi ute vid Megalli Ammos och hade småbarn med oss och då sa vi att aldrig mer därute. Sedan har jag bott inne i stan 2 gånger och var jättenöjd med detta. ( Även barnen ... nära hem när de är trötta och mätta ) Jag åker hellre till stranden än åker på kvällen. Sista gången jag var där åkte jag ospecat och hamnade ute i Achladies. Jättefint , trevliga grannar på hotellet så allt var toppen men det var endel åkande.... till stränderna och in till stan. Man hade inte lika mycket tid att gå och strosa i stan.

Jag säger som Marianne : jag bor nog i stan om jag kan nästa gång jag åker dit.

Hälsningar Monica ( som garanterat kommer att åka till Skiathos igen )
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-01-17, 16:49
KalleB4 KalleB4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 4
Standard Sv: Bo i Skiathos stad.

Vi bodde en bit utanför stan, så pass långt att man var tvungen att ta bilen (vi hyrde bil hela veckan) in till stan på kvällen när man ville äta vilket var lite tråkigt då någon var tvungen att dricka vatten till maten...

Eftersom ön är så liten och det går så enkelt att ta sig till stränderna skulle jag nog hellre bo i eller i närheten av stan (gångavstånd).

/Anders

Senast redigerad av inkfish den 2006-01-17 klockan 18:02. Anledning: otillåten hänvisning till webbsida
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT