Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Paros & Antiparos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-20, 13:03
Matsh Matsh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 8
Standard Antiparos i början på juli

Hej,
Är en familj med 2 tonårs döttrar, vill hyra en apartment/studio på Antiparos i början på juli för ca: 5 dagar.

Har några frågor.

1 Boka boendet redan nu ?
2 Tips på boenden ?
3 Priser ?

Tackar på förhand, har aldrig varit på Anti tidigare, bra ö ?

mvh
Mats
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-20, 16:20
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 680
Standard Sv: Antiparos i början på juli

Citat:
Ursprungligen postat av Matsh Visa inlägg
1 Boka boendet redan nu ?
2 Tips på boenden ?
3 Priser ?
1. Tycker jag inte. Det finns gott om boende på Antiparos.
2. Huvudgatan rakt fram tills du kommer till ett bageri på höger hand (ca 500 m). Vänster tills gatan tar slut sen vänster igen. Då har du två trevliga hotell. Vi bodde på det vänstra med en massa bougainvillea, men det andra såg mysigt ut det med (man får ju inte göra reklam för hotell på forumet, men hoppas du fattar ändå).
3. Vi pröjsade 45 € för en studio, mitt i augusti.

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-20, 21:00
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: Antiparos i början på juli

Inga problem med boende i början av juli, precis som Netwolf skriver. Tipset som inte nämnts heter htl Begleri :-)

Om tanken är att ni ska bo tillsammans i en lgh/studio är det kanske iallafall bra att boka ngt som man får tips om.

Resebyråerna i hamnen har ofta en del tips. Bästa tiden att gå runt och fråga själv är annars förmiddagar eller sen eftermiddag, då det är mest liv och rörelse i byn.
Att undersöka möjligheterna att bo i närheten av hamnen, gör man lätt, och medan en person går runt kan resten av familjen sitta och njuta av folkliv och en dricka på ngt av fiken.

Tyvärr är inte Antiparos allt för representerat med sajter men googlar man kommer man fram till en hel del. Inte minst på Kalimeras sida om Anti.

Ön, byn och inte minst innevånarna är fantastiska. Håll i tonårsdöttrarna! Det går livat till på kvällarna (läs Pub Remember) för ungar som är för unga för att resa själv men tycker sig vara gamla nog att få vara ute sent på kvällarna, med föräldrarna vakande ögon på sig.

Hälsn från en som reser till Anti för 21 året i rad nu, i slutet av juni och just detta år är tvingad (nåja ) dit av den snart 15-åriga sonen, som varit där vart år sedan 10-månaders-åldern!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-20, 22:01
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Antiparos i början på juli

Citat:
Ursprungligen postat av SteffTee Visa inlägg
i slutet av juni och just detta år är tvingad (nåja ) dit av den snart 15-åriga sonen, som varit där vart år sedan 10-månaders-åldern!
Vi är också tvingade fast av 15-åriga dottern, "blir det inget Anti, då kan vi lika gärna stanna hemma" Hon har bara varit där drygt hälften så många gånger som din son.

Inte har väl Begleri bougavilla utanför? Men det är absolut inget fel på det, kan vara lite kvivigt att få rum där i mitten av juli, det är ju ett Apollohotell nu, övriga hotell på den gatan har jag inte provat. I år bor vi bakom Kouros, dottern har bestämt träff med en tjej som hon träffade på båtluff för tre år sedan- Vad gör man inte för att tonåringarna skall vara nöjda?
// Helén
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-06-10, 23:10
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Antiparos i början på juli

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
I år bor vi bakom Kouros// Helén
Har du noen erfaring med Kouros, Helen?

Jeg har hatt hyggelig mailkontakt med svenske Pia på Kouros og har ment å bo der med barn og barnebarn i slutten av september, jeg har sett bilder på nettet og synes stedet ser kjempefint ut

Men, jeg er virkelig blitt i tvil....... - i et norsk diskusjonsforum har jeg lest endel negativt om Kouros, om dårlig renhold , utrivelig betjening og et basseng med så skittent vann at det ikke fristet å bruke det

Så, om du - eller andre har litt info ville det være fint

Kari
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-06-10, 23:16
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Antiparos i början på juli

Jag har inte bott där själv, men har bekanta som bott där år efter år så mina barn har varit där och badat varje år
Att det skulle vara äckligt i deras pool är inget jag märkt, men jag har ju bara suttit vid sidan.

Vi skall dit 24-28 juni och har bekanta som bor där, jag kan titta närmare på plats och se vad de tycker, poolen kan jag titta på själv. Jag återkommer
// Helén
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-06-10, 23:30
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Antiparos i början på juli

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Jag har inte bott där själv, men har bekanta som bott där år efter år så mina barn har varit där och badat varje år
Att det skulle vara äckligt i deras pool är inget jag märkt, men jag har ju bara suttit vid sidan.

Vi skall dit 24-28 juni och har bekanta som bor där, jag kan titta närmare på plats och se vad de tycker, poolen kan jag titta på själv. Jag återkommer
// Helén
Det var godt å høre, jeg synes som sagt Kouros ser veldig fint ut.
Da jeg leste videre blant innleggene her på Kalimera så jeg flere positive innlegg om Kouros
Men det er kjempefint å få fersk info fra deg likevel
Min erfaring med Anti-Paros er kun en dagtur dit fra Paros for 12 år siden, men jeg fant ut at Anti-Paros må være ei fin øy å besøke med barn på 5, 8 og 12 år - og da for hele familien

Ønsker deg en riktig god ferie, Helen! Kari
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT