Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Språk

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-01-04, 17:37
Elin=) Elin=) är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Gotland
Inlägg: 2
Standard Lära mig grekiska =)

Hejsan!

Förra året gjorde jag min första resa till Grekland och blev jätteförtjust i landet. Sedan dess har jag bara velat åka tillbaka! Nu skulle jag vilja lära mig grekiska och jag behöver lite hjälp--
Finns det någon som vet och kan hjälpa mig med att hitta grekiska kurser att läsa på distans? Jag är nybörjare och kan bara läsa på distans..
Jag har pratat med Lund och Stockholms universitet och deras distanskurser börjar inte förrens i höst.
Eftersom jag bor som jag gör, har jag ingen möjlighet att gå någon kvällskurs som många anordnar.
Jag har letat på internet och det verkar svårt att hitta något..jag vet att det finns cd och ljudböcker.. men vad är bra egentligen? Tips?
Jag vill ju imponera på resan.

Tacksam för hjälp
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-01-04, 18:06
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Lära mig grekiska =)

Jeg begynte også med cd-kurs, men er ikke strukturert nok til å jobbe mye/lenge med det. Men det gir deg jo en innføring, du lærer deg bokstavene og enkle ord/meninger. Deretter stoppet det for meg iallfall.
Jeg har prøvd tre cd-kurs, BBC's Active Talk var definitivt det beste. I tillegg er det lurt å høre så mye du bare kan på gresk musikk og gresk radio (via nett) for å få en bedre følelse med rytmen i språket etc.

Men jeg må innrømme at jeg ikke kunne mye gresk før etter et kurs i Hellas via Omilos, og deretter tre semestre i en liten gruppe med privatlærer.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-01-06, 12:17
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 881
Standard Sv: Lära mig grekiska =)

Hej Elin!