Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-04-23, 19:07
abaas abaas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Inlägg: 19
Standard Get i Rethymnon?

När man är i Grekland ska man äta get, dvs killing. Någon som känner till någon restaurang i Rethymnon som har get på matsedeln?
Avli har det men där är så snofsigt så det är knappast ett ställe man förknippar med kolgrillad get eller kokkinosto
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-04-23, 19:30
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Get i Rethymnon?

Citat:
Ursprungligen postat av abaas Visa inlägg
När man är i Grekland ska man äta get, dvs killing. Någon som känner till någon restaurang i Rethymnon som har get på matsedeln?
Avli har det men där är så snofsigt så det är knappast ett ställe man förknippar med kolgrillad get eller kokkinosto
När du säger att Avli är snofsigt, vad menar du då?
Tänker du på trevlig personal, fantastisk service, förträfflig grekisk mat med hög klass, den vackra restaurangen eller sommelierernas vinlista med internationell klass??

Det finns jättemånga restauranger i Rethymno som serverar getunge!
Själv äter jag det nästan varannan dag när jag är i R. Prova gärna flera varianter på getungen. Den som kokat i lergryta i flera timmar så den smälter i munnen är inte att leka med
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-06-03, 00:19
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Get i Rethymnon?

Har nog haft för höga förväntningar på Avli denna gång och jag är benägen att instämma i att stället blivit "snoffsigt".

Den trevliga positiva personalen har bytts ut mot strama och korrekta kypare som bugar i tid o otid.
Getungen var inte den kulinariska höjdare jag hoppades på heller.
Dock fick vi dricka gott Gewürztraminer!

Ett riktigt höjdarställe med en prislapp strax under Avli är Alana!
Ett fint fräscht ställe med god mat där man ändå kan kan skoja, prata och ta personalen i hand på ett avslappnat sätt!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-06-03, 06:05
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Get i Rethymnon?

Avli åt jag några gånger på i början av 90-talet. Underbart gott då. Annars tror jag att mång av mina favoriter från den tiden har stängt igen men det har säkert dykt upp mycket annat bra. Pratade O`Fotis minnen med en bekant häromdagen och vi började nästan yra över deras örtträdgård, killingen och de solmogna persikorna. Allt garanterat ekologiskt från egna odlingar men det är bara historia nu för stället finns inte kvar sedan länge.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-06-04, 21:59
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: Get i Rethymnon?

Hej..
När jag läste här blev jag inspirerad att söka på Agrimia restaurant. Är den lika bra idag som den var för sådär 10 år sen när jag var där sist? Eller om det var ännu längre sen. Då hette ägaren Yannis nånting.. En trevlig man som berättade att han börjat sin bana i USA. Tjänade ihop en del pengar där. Flyttade hem och öppnade eget. Sen jobbade han upp den från en enkel taverna till restaurang. Och vad stolt han var när han visade oss sin stora fläkt på uteserveringen som vispade runt luften i sommarhettan.

Och en fråga till. Vad finns idag för tavernor/restauranger att rekommendera i Rethymnon?

//Monica
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT