Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #81  
Gammal 2016-04-27, 09:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Vaedret i Sverige verkar ju inte vara seau lockande, iallafall inte aen....:-)
Nej, detta väder vill du inte ha Mikke! När jag vaknade i morse var det -1 och snö på marken. Och det så långt söderut som Karlskrona.

Stanna där du är så länge du kan.
Svara med citat
  #82  
Gammal 2016-04-27, 10:41
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 885
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Nej, detta väder vill du inte ha Mikke! När jag vaknade i morse var det -1 och snö på marken. Och det så långt söderut som Karlskrona.

Stanna där du är så länge du kan.
Huu, Janne, det var värre än här. Vi har bara fått vanligt regn.

Men håller med, Mikkes skall nog inte resa hem ännu.

/ Anne
Svara med citat
  #83  
Gammal 2016-04-27, 13:16
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

ons 27.4
Hejhej!
Det verkar vara trist vaeder i Sverige...
Nu borjar det gasas peau lite haer och daer....Pelagos var full av folk, bl.a var Andreas daer och hjaelpte Chronis me nat me vattnet....
Jag har kaekat giros peau Zeph efter att ha kort Sofia Diakidi hem fran Garden Villa, daer hon hjaelpte mej med att spackla insidan peau den gamla brandboxen...Det verkade hon gilla, haha...
Nu strax tillbaka till GV for att mala muren runt, eller under pergolan,for ett danskt par anlaender sent i kvaell...Sen blire vel tibax te Zeph, for vi ska kolla att alla kylskapen funkar, och ta bort rosten som ALLTID blir i nederkanten....Vaedret baettre idag, ca 26 och sol, labra brisar....
Kikade in hos hollaendska Petra,som driver klaedsbutiken ELENI, och som numera ligger pa Demokratias, d.v.s huvudgatan fran taxi ner till fontaenen....Mindre butik aen forut, men fint iordning. Petra aer granne med Garden Villa, och har bott peau Karpathos i manga ar....
Nu dax att dra upp eau mala....:-)
Mikke
Svara med citat
  #84  
Gammal 2016-04-28, 11:47
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Torsd 28.4
Igar kvaell/natt kom ett danskt par till Garden Villa, soeau jag var forstas vaken och haelsade dom vaelkomna. Vi har setts flera ggr forut, och dom hade faerdats i princip hela dan, soeau dom gick direkt i saengs....
Idag torsdag blaser det mer uppe peau GV aen ZV, och en laddning hollaendare har kommit, bl.a Jan och Ina som varit haer manga ganger. Trevligt att ses igen, aeven om vi haller kontakt via FB och mail...tyvaerr hade Jans bagage forsvunnit,fast dom flog direkt Amsterdam-Karpathos....det aer inte saeu vanligt numera att bagage forsvinner, som jag fattar det....
Lite barn aer med, och det plaskas och stojas litegrann i poolen....
Jag ska kika in peau Nordeas hemsida och slanta lite raekningar, sen aer det nat som Andreas och jag ska kika peau.....
Mikke
Svara med citat
  #85  
Gammal 2016-04-29, 11:10
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Fredag 29.4
Idag aer det varmt, och inte manga som jobbar....Jag hade slarvat bort Minas spackelspade,som jag slipat och malat, men Vasilis hittade den peau sin bat..(!) Nu star hans bat pa land, bredvid alla deras bilar, och igar provade vi att saetta in LED-ljus inuti hans bil, och da hade jag forstas lagt Minas spackelspade nanstans....
Sen fick jag soppatorsk peau vaegen hem, sa jag puttade scootern till Garden Villa, och sen rullade jag den ner till AutoMotoCenter, daer jag fick nan liter.....
Just nu peau Zephyros, daer lugnet vilar, bara tre barn fran Holland, som badar i poolen....Andreas, Chronis och doktorn som bor mittemot hotellet , sitter och smapratar i solen....det blir nog inte sa mycket jobbat idag, misstaenker jag.....
Glad pask tillonskas alla...!!
Mikke
Svara med citat
  #86  
Gammal 2016-04-29, 14:21
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Glad påsk Mikke
Svara med citat
  #87  
Gammal 2016-04-29, 16:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Glad pask tillonskas alla...!!
Kalo Paska Mikke!

Hoppas att du får äta grillat lamm i helgen.
Svara med citat
  #88  
Gammal 2016-05-01, 12:52
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Sondag 1:e maj.
Igar kvaell, eller snarare natt, sa stack jag nerat stan och kikade peau fyrverkeriet och smaellandet av bomber....Holl mej en bit ifran nere i hamnen,daer jag traeffade nagra bekanta, och blev sittnas daer med dom. Efter nan timme, framat halv tva, sa avtog skjutandet, och jag for hem.
Idag blaser det redigt, iallafall uppe pa Garden Villa....men lustigt nog,sa blaser det mycket mindre nere pa Zephyros, daer Chronis,Minas och Andreas satt baenkade vid stora barbordet....Idag ska visst det tredje, eller fjaerde planet fran Holland komma ocksa...
Det har vael bakats lamm over hela on, sa chansen att fa smaka aer stor...Andreas och Maria
eldade i sin fourno (ugn) och satte sen in brickan med lammet, sa det aer vael oppet hus uppe hos dom, efter att gaesterna kommit och blivit utplacerade....
Jag taenkte smita till Zorianas Place, for att se om Jonathan aer der, for han haer ju motorsag, och vi vill gaerna fa en tjock gren avkapad, och Jon eldar gaerna med ved under vintern....
Snart dax att borja kika lite efter biljett hem, har varit hemifran sen 25 mars....
Mikke
Svara med citat
  #89  
Gammal 2016-05-01, 14:44
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Det har vael bakats lamm over hela on, sa chansen att fa smaka aer stor...
Hoppas det, för det är så gott!
Svara med citat
  #90  
Gammal 2016-05-01, 16:15
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Nu tillbaka pa Zeph, efter en kortare sejour peau Zorianas Place. Jonathan och hand schweiziska dam Ursula vaer der,plus lite annat folk....
Jonathan beraettade att han nu lagt in alla sina ca 1500 bocker i biblioteksprogrammet, och man kan dessutom goeau in och kika peau dom peau: https://cloud.collectorz.com/259356/books
Jonathan tar gaerna emot engelska bocker till sitt bibliotek, ifall ni nu ska till Karpathos, och vill vara en del av ett pagande kulturarbete....:-)
Nu har jag smakat lammet, och som vanligt lassar Maria peau mat for fyra pers, vilket gor att man inte kan aeta upp allt, utan jag ska fa med mej de tre andra portionerna hem.....Allt aer ju staengt idag, och aven imorrn, om jag fattat det raett....
Nu har det mojnat litegrann, sa jag tror jag laemnar Zephyros, som nu har aer fullbelagt med hollaendare, och som alla sitter mellan baren och poolen just nu....
Men forst ska jag spana lite efter biljett hemat....
Mikke
Svara med citat
  #91  
Gammal 2016-05-01, 16:50
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

...nu haver jag spanat och funnit och tjakkat pilaett hem. Flyger 11 maj 23.20 fr Rhodos till Sthlm, daer vi landar 03.20.....Flyger med Novair och betalar ca 1100 SEK for mej och bagaget....
Det blir det vael nagra dar peau Rhodos innan hemresan.....
Mikke
Svara med citat
  #92  
Gammal 2016-05-01, 23:26
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

25 mars - 11 maj, det är vad jag kallar en rejäl resa. Men så mycket semester har det väl inte varit. Du verkar ha legat i selen mest hela tiden. Hoppas du hinner få en drös sköna dagar innan du drar hem.

Masse
Svara med citat
  #93  
Gammal 2016-05-02, 15:11
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Mondag 2 maj.
Idag regnar det lite deau och deau....Men jag bryggde kaffe och bjod mina danska grannar peau mellan skurarna...Mitt sista Lofbergspaket tar slut imorrn,snyft...
Nu nere peau Zephyros, och det badas minsann, fastaen det smaduggar...luften klar och hog, och tempen ligger runt 24 grader...
Masse, det har forstas blivit raett mykke ledigt oxo...fem dar i Stockholm och sju dar peau Rhodos, och sen jobbas det inte 8 timmar om dan peau Karpathos heller, utan lite mer stand by lixxom...T.ex igar kvaell var vi och kollade en toalett peau Garden Villa vid nietiden. Nu vaentar Andreas peau rormokarn, som ska byta ut vermepaketet till varmvattenberedarn, och vi kanske ska ta och demontera den innan han kommer...det ska bli spaennande....
Fortsaettning foljer....
Mikke
Svara med citat
  #94  
Gammal 2016-05-02, 17:08
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Jaha,deau var vaermarn utbytt....Den sitter i sjaelva tanken, som aer placerad over solfangarna,pa gaveln. Daer aer ett lock i vilket kabeln gar igenom. Den gamla vaermarn satt som berget, och det tog nog en kvart att fa loss det....Vi fick ta med en stege for att klaettra upp peau taket, sen fick vi draenera tanken pa 300 liter vatten....
Den gamla vaermarn var naestan helt bekledd med kalciumkarbonat, vilket kanske gjorde att den inte funkade...Jag har tagit bort kalken, vilken var ganska mjuk, sen ska vi maeta den och se om den funkar. I sa fall kan den vara som reserv...Fragade vad en dylik kostade, och priset lag runt 15 Euro,vilket later ovanligt billigt...Den var pa 16.000 watt sa rormokarn, men kan de va sant?? Later ohemult mykke for mina amatororon.....1600 later mer rimligt, men vad vet jag....Hursomhelst sa aer det fixat nu.....Det har slutat regna ocksa, och naestan alla gaester sitter runt poolen och surrar.....
Mikke
Svara med citat
  #95  
Gammal 2016-05-02, 19:26
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Hursomhelst sa aer det fixat nu.....
Duktigt Mikke.

Tur att du snart ska åka hem nu när kaffet snart är slut.

Börjar du längta hem?
Svara med citat
  #96  
Gammal 2016-05-03, 16:16
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

tisda 3.5
Idag vare molnigt och lite kyligt, iallafall uppe pa Garden Villa. Gjorde iordning sista Lofbergsfikat, och bjod mina danska grannar, Bo & Ann pa fika,samt en led-platta att ersaetta det ofta vaeldigt daliga ljuset inuti deras bil...Taenkte kraenga sana haer peau on, Chronis har en ledplatta i sin bil, och han funkar som annonspelare at mej... Jag har en kartong med sana ledplattor med.
Sen vaermde jag min gryta, kaekade, och sen upp peau andra vaningen och malade brandboxen knallrod...Sen ner igen och peau vaegen malade jag nagra brunnslock grona.
Sen dok Andreas upp och fixade nedre mojaengen i toalettanken, och dessutom hade han med tva nya laeslampor till min laegenhet, som jag ska saetta upp vid tillfaelle....
Sen bytte vi nagra lampor i utebelysningen, och nu har jag farit till Zephyros, och der aer det mest folk runt poolen. Vaedret har blivit baettre, och jag ska iveg och kopa en giro. Imorrn hoppas jag kunna greja lite peau Pelagos,som oppnar nu till lordag. Det ska bli skoj att vara med peau oppningsdagen.
Janne, jo, lite hemlaengtan har jag nog,25 mars till 11 maj aer vael ca sex vekker,va....Och dessutom har jag ju en for mej ny bil stanas hos Fellmans i Jakobsberg....Det borjar ju varas aeven i Sverige har jag hort, och batarna maste i sjon.....
Mikke
Svara med citat
  #97  
Gammal 2016-05-03, 19:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Janne, jo, lite hemlaengtan har jag nog,25 mars till 11 maj aer vael ca sex vekker,va....Och dessutom har jag ju en for mej ny bil stanas hos Fellmans i Jakobsberg....Det borjar ju varas aeven i Sverige har jag hort, och batarna maste i sjon.....
Jo, det är väldigt fint här hemma nu. i I alla fall där jag bor. Vi åt middag på balkongen ikväll. Så du kommer hem till ett vackert Sverige.
Svara med citat
  #98  
Gammal 2016-05-03, 20:04
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jo, det är väldigt fint här hemma nu. i I alla fall där jag bor. Vi åt middag på balkongen ikväll. Så du kommer hem till ett vackert Sverige.
Ja middag på balkongen, det vore nåt det!
Kanske kan hoppas på det

Lissi
Svara med citat
  #99  
Gammal 2016-05-03, 21:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Ja middag på balkongen, det vore nåt det! Kanske kan hoppas på det
Jag skickar ner lite, det kommer i morgon.
Svara med citat
  #100  
Gammal 2016-05-04, 13:52
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Onsd 4.5
Hej!
Naer jag tittade ut vid tietiden, sag jag att det hade regnat lite....Ingen storre ide att ge sej ut peau aventyr, sa jag gjorde frukostlunch, och sen skruvade jag upp tva nya laeslampor i mitt sovrum. Sen kom nagra killar med stegar, dom skulle ta de tre palmerna, for nu har dom blivit sa hoga och sa risiga, att det behovdes lite extra hjaelp....Jag bidrog med en hatt, for det drasade ner en massa gammal palmskrot, som han fick i ogonen...da kan em hatt med braetten komma bra till pass....
Sen for jag till stan for att leta efter en krokt rorkoppling till brandskapet peau andra vaningen,stora huset pa GV....fanns bara plast, men det duger, tyckte Andreas...
Stannade vid Pelagos, daer det var mykke folk som grejade. Jag malade golvet utanfor toaletterna, det var faktist forsta gangen jag golvmalar pa Karpathos, det var kul...Sen oljade jag lasen in till herr-och damtoaletterna, men jag ska saetta dit en vanlig hasp med ogla,en san konstruktion kan ju inte ga sonder.....
Just nu lunchdax, skriver som vanligt fran Zephyros. Vaedret baettre, mer bla himmel och mindre vind haer nere....Vi far se vad dagen mer har att bjuda....
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT