Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2011-09-20, 18:07
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Det var forvanansvaert mycket folk pa den stranden, fastaen den ligger ganska avlaegset, men vindskyddad p.g.a sitt laege med en klippvaegg som skydd.


De gjorde reklam om den dagligen i den lokala turistradiokanalen. Annars tror jag inte så många hade ens kommit på idén att leta efter en strand där.

Karin
Svara med citat
  #22  
Gammal 2011-09-21, 10:25
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

...kanon att du hade en bild peau placet, Karin !! Sen var det ju sondag, sa folk var vael forhoppningsvis lediga, fast det var nog mest turister tyckte jag mej forsta....

Idag aer det molnigt och regn vaentas enligt lokala orakel antingen i quell eller morgens.....
Sjaelv sitter jag peau Zephyros och skriver medans mitt kaffe kallnar i baren hos Maria, som har far Minas och mor Sophia pa besok.
Jag ska snart scootra mej upp till Vroutsas, daer en mekaniker, Yannis, haver donat delvis med Minas scooter, men den har forklarats forbrukad, sa jag far ta den om jag kan laga den. Ska upp och spraka med Yannis och se om det aer realistiskt att jobba peau den. Aer det det, sa kan Minas sta kvar som aegare, medans jag slantar forsaekring de veckor jag aer haer. Later som ett bra forslag att ha sin egen scooter som komplement till cykel.....
Apropeau Saria , sa gar ju inte Xrisovoulantou plus den andra stora baten denna saesong, p.g.a trassel med licenserna, men Pauline, en engelsk dam som bor i Diafani beraettade att det var en snubbe i Diafani som for upp till Saria tva ggr i veckan.Hon skulle messa mej med vilka dagar det var.Sa kanske det orner sej me Saria iallefall.....
Dax att dra....
Mikke
Svara med citat
  #23  
Gammal 2011-09-22, 15:57
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

.....igar, onsdag bidde jag kvar peau Pelagos aefter staengning, for Jakobstadsgaenget plus en del greker satt kvar, sa det bidde lite spelande av undertecknad. Kom alltsa i saeng ganska sent och daermed upp ganska sent idag, men hade traeff med the dental surgeon Dimitris Spanos kl 13.30.
Kom tid kanske 20 minuter tidigare och blev settnas i en timme extra, innan det blev min tur att gapa.....Jag ska fa en krona, sa han slipade av underlaget till den, som han satte dit i april. En kul kille med superfin utrustning och utbildad i Canada. Rekommenderas eau det hjaertligaste. Nu aer han ganska upptagen, men jag har hans nummer, ifall nan vill prova...
Efter stunden i stolen bar det ivaeg upp till Vroutsas for att traeffa Yannis, som har Karpathos storsta bil-och mc verkstad. Ska forsoka rita av hans familj framledes,sa jag ville ha lite bilder,som jag visst ska fa imorrn.
Nu aer jag pa Zephyros, och Andreas och jag har klippt diverse traed och plantor.Det vaexer som hundan haernere, t.ex sa sattes det ett Ficus Robusta, kanske var den en meter, nu aer det ett stort traed, kanske fem meter och yvigt !!

Nu far det bli lite sen lunch och sen ska jag forhoppningsvis traeffa en av Andreas kollegor, Yannis Lambros, som gillar traebatar (som jag) och som har kopt en haerlig bat med gaffelrigg.....Den ska vi kika peau och kanske rent av sticka ut och segla med....endera dan.
over and out for now,
Mikke
Svara med citat
  #24  
Gammal 2011-09-23, 14:01
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

...idag,fredag vaknade jag tidigt, men tvingade mej sjaelv tillbaka i slafen efter att ha varit uppe och tagit en macka......
Sen pinglade Andreas och jag pep ivaeg ner till Mimis for att kolla om nagra nycklar var faerdiglodda, men det var dom inte, sa jag scootrade ivaeg till motorcykel-scooter-biluthyrarna nedanfor Pelagos och borjade mecka med Andreas Vespa .
Som tur var gick det vaeldigt laett att ta av framhjulet, for sjaelva faelgen och daecket satt bara med fem insex-bultar. Sen gick det laett att ta av sjaelva gummidaecket med hjaelp av Vassilis och hans daeckmaskin. Sen satte vi pa det nya daecket, men sen att fa luft i det visade sej vara helt omuligt.....Men da sa Vassilis att Stamatis aer en hejare pa att fa luft i daeck, sa vi vaentade tills han kom och vips! sa var daecket fullt i luft.
Sen smorde jag och tvaettade av Vespan och provkorde den,sa nu aer allt frid och frojd peau Vespafronten....
Det regnade kraftigt i morse, sa allt damm aer borta och det luktar gott......
Svara med citat
  #25  
Gammal 2011-09-24, 14:37
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

....idag aer det lordag och igar,fredag taenkte jag nog knalla ner till Pelagos, men sa fick jag tag i en tjock, 600 sidor, engelsk bok som var vaelskriven, sa jag blidde kvar hemma hela quellen,och laeste ut boken..... Det aer haerligt att kunna gora det, speciellt naer man far tag i en bok som tar tag i en och da aer det svart att sluta laesa....
Idag lordag stack jag upp forbi Andreas hus i Damatria och svaengde upp pa platan mellan Pigadia och Amopi for att se om Yannis Lambros var hemma, det aer Andreas kollega som har traebat, men tyvaerr var det ingen daer.
Tillbaka till stan igen och da bort till Elias Rooms, for att se om haendelsevis Elias var hemma, och det var han. Trevligt att se Elias igen och han hade hela familjen pa Karpathos.
Naesta besok blev MotoCarpathos och Thanasis, som haller pa att fixa och dona for det mesta, dels med sina fordon och aevensa numera med batmodeller, svarv, metallsag, och en hel del andra maskiner.
Nu tillbaka pa Zephyros, daer lugnet rader. Dax for lunch och kanske blir det Pelagos ikvaell, om jag nu inte hittar en bra bok till....
Mikke
Svara med citat
  #26  
Gammal 2011-09-26, 14:23
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

.....idag ere mandag och igar var jag nere pa Pelagos pa kvellen. Det var naestan fullsatt och denna kvaellen kom broder Georgos Panarethos and sjong for oss. Aevensa Mimis kom, sa denna quellen var alla tre sjungande broder daer,hurra,hurra... Det finns ocksa en syster Panaretos, som har en dotter, Irini 17 ar, som ocksa har en fin rost.Hoppas vi far se och lyssna pa henne framledes. Fick lift med Manoli och Maria hem, sa slapp jag ga i morkret..... Nu har jag alltid x ficklampor med sen manga ar tillbaka.....
Igar sondag traeffade jag tva killar fran Sverige, en var fran Arvika och en fran Norrland, men dom var broder. Dom skulle cykla omkring pa Karpathos, sa jag skjutsade dom pa min scooter till grabbarna nedanfor Pelagos, daer dom fann ok cyklar, sa just nu aer dom saekert pa veg hemat Pigadia via Menetes,Arkasa, Piles,Voulada, Othos och Aperi.....Den s.k lilla rundan... JAg far saekert hora fran dom for dom har mitt nr......
Idag aer det sol och fint vaeder och jag har fornyat mitt grekiska telefonabonnemang, varit hos English Jon (Jonathan Preece) och laemnat och lanat 9 pocketbooks, aetit lunch hos grabbarna nedanfor Pelagos , Vasilis och Stamatis, och nu aer jag pa Zephyros.
Andreas och Maria ska bygga till litegrann, d.v.s det kommer att bli ett litet annex till Zephyros tvaers over gatan, daer det star nagra olivtraed och daer man parkerar.Det blir nagra lagenheter till, och forhoppningsvis aer det faerdigt till naesta sesong.......
Och idag flyttar jag till Garden Villa, hurra,hurra hurra....daer kan jag laga mat och lira musik utan att nan blir sur....
Svara med citat
  #27  
Gammal 2011-09-28, 12:00
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

....missade att skriva igar av okaenda anledningar.

Var iveg kl 3 till Amopi igar, daer jag hittade Yannis hem, ca 200 meter innan Esperida. Daer fick jag traeffa hans fru som bjod pa apelsinjuice och en god kladdkaka, plus att jag fick se lilla dottern som var 2 manader. Yannis vill att jag ska teckna av hans familj, och jag ska forsoka och se om det gar......Det aer svarare att teckna av folk sa att man ser att der aer dom....men gar det sa gar det, annars far det va....

Som sagt, numera bor jag pa Garden Villa, i rum nr 7, d.v.s i samma hus som jag brukar. Var nere i kaellaren pa stora huset och plockade upp den cykel som jag brukar anvaenda, och det var inte mykke luft i dom daecken, sa jag ledde ner den till grabbarna nedanfor Pelagos i gar kvaell,och fyllde dom idag. Igar kvaell var det forsta gangen jag tog jackan peau, for det blaste ganska kallt....

Det aer dax att dels klippa palmer och sen ta ner lagerbladsbuskarna ordentligt denna gangen. Det far nog ske med motorsag, for stammarna inne i buskarna aer taemligen grova och buskarna vaexer och blockerar utsikten for balkongerna bakom.....Vanligen brukar jag anvaenda en elektrisk haecksax, men den aer nog alltfor svag for de tjocka stammarna. Denna gang ska vi ta ordentligt, sa blir det enklare naesta ar.Da slipper man sta pa stege, utan kan klippa, staende pa marken.......
Palmerna klipper man staende pa marken med sagen tejpad/fastbunden pa en lang stang.Da aer man inte sa naera bladen naer dom kommer ramlandes, dom har naemligen langa,vassa taggar naermast stammen och nan gang har jag blivit stungen.....Da svullnar det upp ett tag, sa dom aer kanske lite giftiga,vad vet jag.....

Sen var det snakk om att aka upp till Tristomo med det hollaendska paret Jan och Ina, och det far nog ske ganska snabbt. Kanske kommer vi till skott i kvaell med planeringen, for det aer kanske tre km vandring fran daer vaegen tar slut ner till viken, sa man behover ordentligt med vatten och hatt och bra skor......Skulle det haenda nat sa langt norr pa on, sa aer det svart dels med vaegarna och dels med mobiltaeckningen.....
Nu dax for lunch, vaedret aer fint med labra brisar.....
Mikke
Svara med citat
  #28  
Gammal 2011-09-29, 14:49
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

...torsdag 29 sep.
Vaknade av att hundar skaellde i huset jag bor i.....Kan de va sant, eller droemde jag?? Det visade sej att mina husgrannar i rum nr 8 var tva pers fran Italien som hade dessutom tva Labradorer med sej......
Idag hade jag taenkt ge mej pa lagerbladsbuskarna ( Laurus Nobilis ) men innan jag stack ner till Seaside for att haemta motorsagen, sa gick jag ut peau Naetet och informerade mej litegrann om hur man klipper lagerbladbuskar.
Man klipper hart i april och trimmar i augusti/september, alltsa stack jag till Vasilis pa Seaside, och han hade glomt bort att ta med motorsagen, vilket ju passade precis....
Istaellet tog jag fram elektriska saxen och gar runt och trimmar som jag brukar. Ska ocksa spana efter ett par glasogon, som nagon gest tappade for nat ar sen, sa Andreas.
Jag hinner vael klart en buske idag, for imorrn vid 8-tiden blir jag haemtad for trippen till Tristomo. Det aer ca 4.5 km promenad fran daer vaegen tar slut ner till viken, sa det kommer att ta tid. Har vi tur sa blaser det som vanligt, men forra aret vi var daer blaste det inte alls, vilket gjorde att vi avstod promenaden pa 4.3 km one way.....
Just nu aer jag nere pa Zeph for att haemta lite grejer, en sekator och lite sagar,tejp,etc.....
Idag blaser det friskt, vilket gor att vaermen pa ca 30 grader inte kaenns sa mycket......
Mikke
Svara med citat
  #29  
Gammal 2011-10-01, 14:58
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

Lordag 1 okt.
Blev haemtad av Jan och Ina kl 08.00 igar morse. Tog med mandolan och satt ensam i baksaetet och plinkade peau. Kopte fin mossa med braetten, kanske var det en dam-modell, men det brydde jag mej inte om....
Vi for direkt till Avlona, daer vi stannade pa den fria parkeringen utanfor tavernan, daer vi drack lite fika och snakkade med Anna och hennes man. Sonen Georgos var peau ingang, for honom kaenner jag litegrann. Han dok upp och visade sin bouzuki, som hade fatt en spricka i halsen, sa han fick Mimis telefonnummer i Pigadia, daer han muligens kan fa den lagad.....
Sen for vi vidare nordvaest till naesta dalgang, i vars slut vi parkerade bilen och borjade knalla lite forsiktigt. Stigen aer vael saeau daer, sa man far nog vassego kolla varje steg man tar.Det gar inte fort och efter en halvtimme sa sa Ina att hennes fot hade fatt nog. Da var vi framme vid bergskanten och sag hela viken med kyrka,strand och en del hus. Vi kom alltsa ungefaer 1 km laengre denna gang, sa om ett par aer kan vi nog komma fram. En promenix i svar terraeng pa ca 9 km aer ju inte sa laett, om det aer varmt. VI hade tur, det blaste perfekt vind och alla hade hattar peau sej.
Sen for vi tillbaka till Avlonas taverna, daer vi kaekade och spelade mandola och snakkade med alla och envar.Det var en hel del folk daer, dels folk fran trakten och sen turister......
Vi kom hem vid sextiden, sa hela konkarongen tog ca 10 timmar och som vanligt hade vi kul.
Idag lordag kom Rolf forbi hos mej pa Garden Villa, och naturligtvis satte jag peau kaffe.Roffe drack ca 3 koppar starkt Lofbergs Lila och jag var nog inte saemre heller.....
Sen for han ivaeg for att traeffa sina barn, som var pa Karp for en vecka, medans jag fortsatte att beskaera den sista lagerbladsbusken....Buske, och buske, den aer nog 3 meter hog, sa jag far konka runt en stege och den elektriska saxen. Allt detta tar tid, men nu aer det klart.......
Nu rader friden pa Zephyros och ikvaell aer det sista kvaellen med ganget fran Holland, sa dom flesta kommer nog att aterfinnas pa Pelagos lite senare......
Kanske dax att ta en liten eftermiddagslur....
Mikke
Svara med citat
  #30  
Gammal 2011-10-03, 11:42
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

Mondag 3 okt.
Igar kom jag inte till stan, utan bidde kvar pa Garden Villa och klippte palmer. Man star pa marken med en lang stang med en sag laengst ut och sen sagar man. Sen gaeller det att hoppa undan naer grenarna kommer ramlandes, for laengst in sitter det ett antal laaaanga och vassa taggar......och dom vill man gaerna undvika. Dock blir det ett och annat stick, hur forsiktig man aer......Det tar sin rundliga tid, och Andreas vill att jag ska klippa palmerna sa att dom ser ut som ananas-frukter, d.v.s att de kvarvarande bladen ska liksom sta upp......Det kanske blir ett 40-tal blad pa varje palm som ska ner. Allt detta tar tid och sen ska bladen slaepas till ett tomt staelle i traegarn, daer dom sen ska eldas upp vid tillfaelle.....Det blir ett vaeldigt slaepande,sa naesta ar ska jag ta med en liten plastpresenning, ca 3 x 3 m som man kan laegga allt annat som palmen slaepper ner och sen slaepa hela paketet dit det skalll... Alltid kommer man peau nat som skulle kunna gora jobbet lite enklare.....
Nu har jag tagit en liten paus i slaepandet och sitter pa Zephyros och skriver. Det aer lite molnigt idag, och daermed lite svalare. Jag ska borja kika efter biljetter hem, och aer den nan pa Kalimera som har nat tips, sa skriv ett pm till mej, for man hinner ju inte kolla alla mojligheter ensam....
For ovrigt maerks det att turisterna borjar laemna on. Pelagos aer vel ett av staellena daer det aer folk, men aeven daer aer det allt mindre maenniskor om kvaellarna, och dom ska staenga den 8 oktober, saeger Chroni. Det har gatt bra for dom sa nu kan vi med saekerhet veta att dom oppnar naesta ar ockso. Da blir det visst 10-arsjubileum.....
Hoppas dom spelar in en Pelagos-cd da, det vore ju passande.....
Nu ska jag leta biljetter hem till Svedala.... Hall tummarna......
Mikke
Svara med citat
  #31  
Gammal 2011-10-03, 15:47
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

Har du lust att göra ett nytt försök att nå Tristomo, så ordnar vandringsklubben en gruppvandring på söndag. Prata gärna med Stavros på Astron Princess, han brukar gå med dem.

"Announcement

Group of friends Mountain and Sea Karpathos organizes trekking from Avlona toTristomo and possibly Steno on Sunday 9/10/11 meeting with the Dodecanese bank in 0900 and
Avlona on 1040 Duration 3.5 hours until Tristomo and another hour until Steno.
Back in the vessel of Karpathos and Saria's management operator if possible who is requested to ensure this.
Difficulty 3 out of 5. Distance to Tristomo from Avlona 8.4 k/m and to steno from Tristomo 2k/m.
τel. 6974836531 and 2245022246."

Karin
Svara med citat
  #32  
Gammal 2011-10-03, 17:41
jan c jan c är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 796
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

Istf presening handla lokalt som dom säger ta olivnät.I övrigt är jag lite avundsjuk på att du har lite göra fixa .Det saknar jag under vår vistelse på Kreta över vintern.
Svara med citat
  #33  
Gammal 2011-10-03, 21:07
pawik pawik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 702
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

Alltid roligt att läsa dina berättelser Mikke.

/pawik
Svara med citat
  #34  
Gammal 2011-10-04, 17:31
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

Hej hopp !!
Har fatt lite span pa biljett fran Rhodos till Stockholm nu till sondag. Funkar det, sa tar jag faerjan fran Karpathos nu peau torsdag och far tvenne naetter pa Rhodos.Sen blire vel buss eller tag fran Stockholm te Kallsta, antingen pa sondag eller mandag. Har jag tur far jag bo over hos Fellmans..........
Idag kom Rolf forbi pa Garden Villa, han fick mitt sista Lofbergs Kaffe-paket, for han blir kvar nan vecka till. Han funderar peau att ta en svaeng till Karlstad, ety han koper antikviteter peau Naetet och det finns tvenne bra auktionsfirmor i Karlstad, plus att han har gratis nattlaeger hos mej....... Det har blivit lite logistiskt samarbete mellan oss, sa kanske far vi ta och registrera oss som Vendel&Overstrom, antikvitetshandlare.....
Hursomhelst, efter ett par uppiggande kaffekoppar togo vi tvenne gamlingar och slaepade bort alla palmblad och sagade ner dess gula frukter, efter begaeran av Svetlana, som staedar pa Garden Villa. Frukterna som finns i maenger, skraepar ner nat forjaevligt.....men nu aer dom nedsagade for denna gang.
Av tandlaekarn har jag inte hort mer aen ett sms om att min krona kommit, sa nu brinner det i knutarna om kronan ska hinna saettas in i munnen min......Jag far knalla upp naer jag kopt biljetten.......
Sen var det teckningen som skulle bli klar innan jag stack. Det far bli ett par timmar i eftermiddag, sa kanske jag hinner, annars far den folja med hem. Yannis far gora iordning Minas gamla moppe, sa har jag en egen naesta gang jag kommer ner......
Fick ocksa kontakt me tandlaekarn och ska dit for att fa min krona ditsatt imorrn 13.39 (?).....han behagar skaemta, den gode dentalkirurgen.....
Svara med citat
  #35  
Gammal 2011-10-04, 17:51
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

Då kommer du inte via Uddevalla då

Riitta
Svara med citat
  #36  
Gammal 2011-10-04, 17:57
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

[quote=Mikke;253236] Har jag tur far jag bo over hos Fellmans.........[quote]

Annars har vi ett tomt gästrum också...

Karin
som skulle må bra av litet uppmuntran.
Svara med citat
  #37  
Gammal 2011-10-05, 16:17
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

.....onsdag 5 okt.
Idag vaknade jag tidigt och kom upp vid 10-tiden. Sen hade jag en soppfrukost med kaffe och satte mej att teckna pa bilden till Yannis. Det visade sej svarare aen jag trodde, for att kunna se ordentligt pa den lilla skaermen pa kameran och sen rita av det pa papper,var inte helt enkelt,sa jag beslot mej for att sticka upp till Yannis i hans motorverkstad i Vroutsas och beraetta att jag gor klar teckningen hemma istaellet.
Da kom Rolf och da gjorde jag mer kaffe, for han gillar min starka version.....
Naer Roffe laemnat mej efter nan timme, sa var det dags att dels laemna tillbaka den kombinerade radion och cd-spelarn som jag brukar lana av Mimis, och efter det till tandlaekaren Dimitris Spanos. Ingen va hemma hos Mimis, sa jag staellde den uttafor dorrn.
Hos tandlaekaren blidde jag sittnas en stund, sa jag tog fram mandolan och spelade lite for hans sekreterare ( hon aer fran Stes) och en annan patient, det var skojigt, och antagligen ngt ovanligt att patienterna lirar musik i vaentrummet, haha.....
Sen fick jag komma in och Spanos satte dit min krona.Det gick pa ett kick, sa nu har jag en helt ny tand,vikken lyx !!! Och inte bidde det saerskilt dyrt heller.......Nu har jag ju varit patient hos honom i flera ar, sa jag far rabatt. Vill nan veta vad det kostade sa far ni skicka ett pm.....
Sen stannade jag till hos Thanasis pa MotoCarpathos, och da dok Ove fran Karlstad upp.....
Det var naemligen sa haer att igar naer jag gick forbi Akropolis for att ta ut lite pengar, sa horde jag nan ropa Mikke, och naer jag kikade sa satt Lisa och Ove daer och vinkade.....
Och varfor var det sa underligt da??? Jo, dom bor tvaers over gatan hemma pa Lamberget i Karlstad och jag hade inte en susning om att dom var peau on..... Se det var en redig overraskning !!! Dom kom till Pelagos senare i gar kvaell och bidde kvar ett bra tag.....
Hursomhelst, Ove kom knallade med kaffebrod peau vaeg upp till mej pa Garden Villa, men sag mej hos Thanasis, sa vi akte upp och fikade. Sen fick han folja med upp till Yannis i Vroutsas och daerifran foro vi vidare till Amopi, daer jag fotade Yannis veranda, for han vill att det ska synas pa teckningen.
Han gor iordning Minas gamla moppe/scooter till mej i april, sa da har jag en egen,trallala.... Sen hur man gor med forsaekring och sant, far vi ta deau.....Funkar det inte, sa saeljer jag den.
Nu har jag laemnat av Ove pa Sunrise hotell och sitter nu pa Zephyros.Det aer lugnt och inget folk runt poolen,bara jag och Andreas.......
Imorrn gar faerjan vid halv tolv och jag borde vara pa Rhodos vid halv fem,femtiden. Har jag tur sa kommer Panayotis fran Rhodos Youth Hostel och hemtar mej, for Prevelis stannar allra laengst bort.
Nu ska jag hjaelpa Andreas med nat....
Mikke
Svara med citat
  #38  
Gammal 2011-10-05, 17:05
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Då kommer du inte via Uddevalla då

Riitta
Nej, tyvaerr, Riita, kollade naturligtvis Gbg i forsta hand for hemresan, men alls icke gick det nat vidare......:-(
Det aer ju alltid trevligt att fa besoka er, med goder mat,mjuk saeng, bastu och Greklandsbilder och Leffes senaste projekt, men vem vet, aer det fint vaeder sa kanske blir det en tripp nerat med motorcykeln............
Svara med citat
  #39  
Gammal 2011-10-05, 17:08
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

[QUOTE=karinafp;253241][quote=Mikke;253236] Har jag tur far jag bo over hos Fellmans.........
Citat:

Annars har vi ett tomt gästrum också...

Det hade jag ingen aaaaning om att ni hade....

Karin
som skulle må bra av litet uppmuntran.
Haer kommer det ett uppmuntransinlaegg......

Hur ere me benet o gipset???
Snart dax att tas av??
Svara med citat
  #40  
Gammal 2011-10-06, 04:43
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 889
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

Vill bara tacka dig för allt du skrivit. Du tycks ha mycket för dig på Karpathos, alltid roligt att läsa!

/ Anne
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT