Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-23, 09:49
Bertilsson Bertilsson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 6
Standard Dåligt APOLLO

APOLLO flyger från och till Arlanda med ett gammalt restlager av flygplan.
Nerresan till Karpathos den 15/5 skedde, efter 6 timmars försening, med ett gammalt rekonditonerat plan från Dubrovnik Arlines. Cigarettröklukt, bara vatten och Coca Coola ombord, ingen förbeställd sprit fanns med, lösa och saknade inredningedelajer.
Hemresan 22/5 skedde, efter den del krångel på flygplatsen, med en gammal DC 9, med väldigt trångt mellan sätena (är själv 186 cm och satt som i ett skruvstäd), från Sky Wings Airlines SA, ett spansk bolag.
För den som gillar gamla slitna flygmaskiner var dessa två resor rena nostalgitrippen.
Som vanligt skyller alla på varandra och om inte det funkar så drar man till med den gamlas slitna skivan - de grekiska flygledarna strejkar.
ALDRIG MER APOLLO

Senast redigerad av Bertilsson den 2008-05-23 klockan 09:51.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-23, 10:54
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Oj vad bra att du berättar det för oss. Ska defintivt inte boka med Apollo vid en eventuell resa i år. Deras flygstolar är inte speciellt billiga heller och ett gammalt inrökt plan där det inte går att få mat under resan kan jag defintivt vara utan.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-23, 11:39
RhodosStad RhodosStad är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Visby
Inlägg: 120
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Har åkt massor av gånger med Apollo och ska göra det igen nu i höst....aldrig haft något att klaga på
Hoppas ni tog tag i det när ni kom ner till Grekland
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-23, 11:40
RhodosStad RhodosStad är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Visby
Inlägg: 120
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Oj vad bra att du berättar det för oss. Ska defintivt inte boka med Apollo vid en eventuell resa i år. Deras flygstolar är inte speciellt billiga heller och ett gammalt inrökt plan där det inte går att få mat under resan kan jag defintivt vara utan.

Eva
Dömer du ut ett helt resebolag efter en insändare från EN person?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-23, 11:45
LN LN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Asarum
Inlägg: 310
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Har aldrig haft problem med att flyga med Apollo, senast till Thailand i februari. Stor Airbus 330. De gånger vi åkt till Grekland har vi heller aldrig haft problem med deras val av flygplan!!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-23, 12:35
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Citat:
Ursprungligen postat av Bertilsson Visa inlägg
Cigarettröklukt, bara vatten och Coca Coola ombord, ingen förbeställd sprit fanns med, lösa och saknade inredningedelajer....
Som vanligt skyller alla på varandra och om inte det funkar så drar man till med den gamlas slitna skivan - de grekiska flygledarna strejkar.
Det var ju underligt och tråkigt att den förbeställda spriten inte fanns med, vilken tur att det finns spritaffärer i Grekland


Visst fanns det väl mat på planet? Jag tolkar ditt inlägg som att du saknade starkare drycker.

Den period du nämner var väldigt turbulent i Grekland, det kunde man enkelt se genom att titta på ankomster och avgångar till och från Atens flygplats, inrikestrafiken låg helt nere under något dygn, och sedan tar det ju lite tid att "flyga i kapp"

// Helén- som varit nöjd med Apollo varje gång jag köpt flygstol av dem.

Senast redigerad av Hellen den 2008-05-23 klockan 12:40.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-05-23, 12:58
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 286
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Jag flög den 15/5 från Landvetter. Skulle lyft 8.10 på morgonen, men de tidigarelade starten till 02.50. Fick besked att det var risk för strejk på flygplatserna i Grekland så därför var vi tvugna att landa innan. Var glad att jag fick lite mer tid på Karpathos, men så mycket sömn blev de ju ej den natten. Enligt folk på Karpathos jag pratade med så hade Apollo missförstått det hela. Låter ju konstigt att ni som flög från Arlanda ej fick samma besked?!

Mia
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-05-23, 13:12
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Citat:
Ursprungligen postat av RhodosStad Visa inlägg
Dömer du ut ett helt resebolag efter en insändare från EN person?

Jag dömer inte ett helt resebolag efter en person men om de flyger med den typen av flygplan till charterdestinationerna i Grekland vill jag inte åka med. Vem vill leva på Cola en hel flygresa? Finns väl ingen anledning för Apollo att inte flyga med sina ordinarie plan bara för att det är en dygnsstrejk i Grekland. De satte väl knappast in fler avgångar. Har ytterligare en invändning mot Apollo och det är att de ofta ändrar sina avgångstider och ibland ställer in avgångar med mycket kort varsel. Fungerar inte för oss som bor långt från Arlanda och är beroende av anslutningsflyg som måste bokas i god tid. Alla bor inte i närheten av Arlanda. Drabbbade bekanta till mig som förlorade flera tusenlappar när de hade icke ombokningbara inrikesbiljetter och Apollo flyttade avgångstiden ett par dagar före utresan.

Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-05-23, 13:54
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Jag har följt den senaste tidens kritik mot Apollo, både i denna tråd och i tidigare.

Jag har noll erfarenhet av flygstolar och uttalar mig därför inte specifikt. Däremot ser det emellanåt ut som om åsikterna om Apollo är onyanserade i vissa avseenden. Jag tror att Apollo möjligen skulle kunna få upp en större smidighet i hur de agerar när kunderna ska infomeras om förändringar som många här har drabbats av. Men jag är övertygad att Apollos situation inte är helt enkel. Jag tror inte att någon person i detta forum verkligen vet vad de har för situation och jag tror inte heller att de struntar i att sätta kunden i centrum. Det är faktsikt oss de lever på men det är en omöjlighet att ha 100 % nöjda kunder.

Jag har själv erfarenhet av att trassla med dem angående paketresor och jag vet bekanta som har haft liknande problem. Men paketresor är en helt annan sak men även där finns problem av vissa slag.

De problem som många skribenter här har haft baserar sig mycket på de känslor man får när man blir besviken på utebliven eller drastiskt förändrad resa. Ska kritik riktas mot just Apollo tycker jag att man ska lägga ner mer energi på att framföra den till den ansvarige där. Hoppas också att ni som är mest arga också gör det eftersom svaren inte finns här. Om någon från Apollo gissningsvis läser i vårt forum må det vara hänt men jag hoppas innerligen att ingen av dem ger sig in och börjar svara i bolagets namn. Jag tror nämligen inte att det är deras policy att göra det utanför deras egna "kanaler". De har antagligen tillräckliga resurser att ta emot kritik, bl.a har de ju öppet på helger telefonledes men om man kan nå särskilt långt de tiderna vet jag inte.

Men visst är det intressant att diskutera Apollo, själv tillhör jag/vi de nöjda bland deras kunder men vi har som sagt de lite enklare alternativen charter.



Hasse
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-05-23, 14:19
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Jag förstår inte vad du menar Hasse när jag åker flygstol som jag gör ibland och charter ibland så sitter vi alla på samma plan. Ändrade avgånstider och inställda flyg drabbar då oss alla och den familj jag känner som inte kunde använda sina inrikesbiljetter åkte charter.

Jag tror nog att alla för fram sina synpunkter till respektive resebolag och de förväntar sig knappast svar här men forumet är ju till för att ta fram både positiva och negativa synpunkter kring Greklandsresor. Jag har själv rest med Apollo flera gånger och varit nöjd men ändringarna bekymrar mig och även andra som har många mil till flygplatsen.

Eva
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-05-23, 15:16
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Jeg har reist med Apollo minst 10 ganger har aldri hatt noen større problem.
Maten har vært som på andre fly, ikke spesielt spennende.., flyet har gått sånn nogenlunde i rute og intreørmessing synes jeg flyene har vært helt ok.
Reiste for første gang på 16 år med Ving til Tyrkia sist August....flyet var over to timer forsinket, men kan jo ikke fordømme Ving som reiseselskap av den grunn...
At flyet blir forsinket har ingen ting med Apollo å gjøre, men med hendelser som flyplassen står til ansvat for.... , eller de som laster bagasje..Flyet flyr når de får beskjed om at de får lov til å fly...
At man kan en enkelt dårlig opplevelse kan skje hos hvilket som helst reiseselskap etter min mening..


Ia
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-05-23, 15:22
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Förseningar är vi alla vana vid. Det är inte det som är problemet utan när avgångstiderna förändras och det kanske tom blir en ny resedag eller helt inställt. När jag åkte till Samos med Apollo för två år sedan var vi nästan fem timmar försenade det kan jag acceptera även om det inte är kul.

Eva
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-05-23, 15:54
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Dåligt APOLLO

När vi åkte till Karpathos i somras hade vi bara beställt flygstol. Dagen innan avresan ringde Apollo och sa att planet skulle bli ett par timmar försenat. Inga problem alls, för oss var det bara att boka om taxin. Vi har alltid flugit med fräscha och rymliga plan, och maten har varit helt okej. Jag har aldrig haft någon anledning att klaga på Apollo. Inte på något annat bolag heller, för den delen. Och jag har hunnit med ett antal...

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-05-23, 17:20
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Citat:
Ursprungligen postat av RhodosStad Visa inlägg
Dömer du ut ett helt resebolag efter en insändare från EN person?
Fast vi är fler som är missnöjda... Vår resa till Karpathos nu I augusti blev inställd. Erbjudandet blev avresa från Göteborg trots att det går flyg från Arlanda samma dag. Resan blev dessutom dyrare.
Fick höra av en vän idag att deras flyg med Apollo till Thailand vid Jul är inställt och att de blev erbjudna en resa som blev 1000kr dyrare per person... Har även fhört fler liknande storys.
Naturligtvis är det inte alla som drabbas och många är säkert nöjda, det kan strula med andra bolag också...
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-05-24, 20:00
RhodosStad RhodosStad är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Visby
Inlägg: 120
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Citat

"Fungerar inte för oss som bor långt från Arlanda och är beroende av anslutningsflyg som måste bokas i god tid. Alla bor inte i närheten av Arlanda. Drabbbade bekanta till mig som förlorade flera tusenlappar när de hade icke ombokningbara"

Tja..Jag bor på Gotland .....Ni kan ju bila i värsta fall, ta tåget...
Vi på ön måste så gott som ALLTID ha övernattning på Arlanda...med den merkostnaden , men hellre det än att riskera missa planet till min resa till utlandet..
Förseningar inställda flyg etc.. måste man ju ALLTD räkna med..
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-05-24, 20:37
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 379
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Det är med stort intresse jag läser synpunkterna om Apollo. Det som är lite kul är att alla som åkt på deras "långväga resor" tycks vara nöjda. Självklart, det är ju där de sätter in de stora "fina" planen. Har tyvärr inga positiva erfarenheter av Apollos charter till Grekland. Har åkt till Santorini,Samos,Rohdos,Kreta med Apollo,under flera år. Strul var enda gång. Avgångstider förändrade både dit och hem. Planbyten (nya bolag) och mellandlandningar har varit legio. Sen spelar det ju ingen roll om jag har haft flygstol eller "full" charter, förändringen drabbade alla. Lägg därtill att priset för att flyga med dem till Grekland är otroligt högt. Jag har åkt till Grekland så gott som varje år de senaste 20 åren, men har sen flera år bokat lågprisflyg till Athen och sedan båt eller inrikesflyg. Har inte en enda gång haft förseningar eller inställda flyg sedan jag lämande Apollo.
Jag är lite förvånad hur vi Greklandsälskare faller platt till marken och accepterar Apollos villkor och "piruetter". Låt oss gemensamt ställa krav på dem, att förbättra
flyglägenheterna för Greklandsresenären.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-05-24, 21:12
RhodosStad RhodosStad är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Visby
Inlägg: 120
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Citat:
Ursprungligen postat av RUJO Visa inlägg
Det är med stort intresse jag läser synpunkterna om Apollo. Det som är lite kul är att alla som åkt på deras "långväga resor" tycks vara nöjda. Självklart, det är ju där de sätter in de stora "fina" planen. Har tyvärr inga positiva erfarenheter av Apollos charter till Grekland. Har åkt till Santorini,Samos,Rohdos,Kreta med Apollo,under flera år. Strul var enda gång. Avgångstider förändrade både dit och hem. Planbyten (nya bolag) och mellandlandningar har varit legio. Sen spelar det ju ingen roll om jag har haft flygstol eller "full" charter, förändringen drabbade alla. Lägg därtill att priset för att flyga med dem till Grekland är otroligt högt. Jag har åkt till Grekland så gott som varje år de senaste 20 åren, men har sen flera år bokat lågprisflyg till Athen och sedan båt eller inrikesflyg. Har inte en enda gång haft förseningar eller inställda flyg sedan jag lämande Apollo.
Jag är lite förvånad hur vi Greklandsälskare faller platt till marken och accepterar Apollos villkor och "piruetter". Låt oss gemensamt ställa krav på dem, att förbättra
flyglägenheterna för Greklandsresenären.

Det var ju lite kul.....åker flera gånger med ett bolag man inte tycker sköter sig? och strular varje gång. Finns ju några fler bolag som flyger till Grekland, men det tog en stund....
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-05-24, 22:28
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Citat:
Ursprungligen postat av RhodosStad Visa inlägg
Citat



Tja..Jag bor på Gotland .....Ni kan ju bila i värsta fall, ta tåget...
Vi på ön måste så gott som ALLTID ha övernattning på Arlanda...med den merkostnaden , men hellre det än att riskera missa planet till min resa till utlandet..
Förseningar inställda flyg etc.. måste man ju ALLTD räkna med..
Jag vet inte vilka tåg du syftar på men antagligen är du väldigt okunnig om vilka kommunikationer som gäller från Norrland. Köra bil är nog betydligt enklare för er. Kommer man från Gällivare som de jag känner gör blir det en bilresa på långt över 100 mil, med flera barn det är det inte helt enkelt. Jag förstår inte varför du refererar till förseningar. Det är inte det vi klagar på utan tidigareläggningar av flygtider och inställda flyg samt britsfällig information. Den som tar nattåget från Norrland kommer fram först när de flesta charterflygs avgångstid passerats. Med dina kommentarer undrar jag faktiskt om du jobbar på Apollo eller på annat sätt avlönas av bolaget. Förseningar på upp till 10 timmar har jag varit med om det dör ingen norrlänning av.

Eva

P.S övernattningar på Arlanda är nog mer regel än undantag för oss det klagar vi inte heller över

Senast redigerad av Eva L den 2008-05-24 klockan 22:30. Anledning: tillägg
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-05-24, 22:49
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Det var ju underligt och tråkigt att den förbeställda spriten inte fanns med, // Helén- som varit nöjd med Apollo varje gång jag köpt flygstol av dem.
Vi åkte med Span Air- SAS alliance över nyår hem från Spanien och med ett sammanslaget flyg så fanns inte heller våra förbeställda varor med...men vadå?? Värre saker kan hända!!
Jag flyger med SAS även nästa gång!

Apollo kan jag inte heller klaga på! Har det blivit fel så har de alltid kompenserat de gånger vi blivit "drabbade".
Lissi
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-05-25, 04:18
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Jag brukar inte läsa Karpathos-trådar eftersom ön inte är intressant för mig. Men nu råkade jag se namnet Apollo där... Och så läste jag igenom alla inlägg. Jag ska inte skriva vad jag tänker, inte ens citera och kommentera, men jag ruskar sakta på huvudet...

Jag är den förste att erkänna att jag allvarligt kritiserat Apollo i vissa sammanhang. Men här är ni 10 gånger värre än jag någonsin varit! Och vissa kritiserar saker som Apollo inte kan råda över!

Det är klart man (vi) ska kunna kritisera och ifrågasätta. Alla researrangörer, hotell osv! Men man (vi) måste också se till faktiska omständigheter och realiteter. Man kan inte vräka ur sig vad som helst och kritisera saker när det kanske ligger utanför bolagets kontroll! Ska man kritisera krävs även balans och rättvisa! Det tycker jag saknas i den här tråden....

Peter
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT