Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Ios

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2013-07-03, 10:27
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Hemkommen från Ios

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Bilden på vinflaskan var inte tokig den heller, så det så!
Tack Thira
Svara med citat
  #22  
Gammal 2014-06-01, 23:32
LenDan LenDan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2008
Ort: Avesta
Inlägg: 4
Standard Sv: Hemkommen från Ios

Snabbsvar 1 år efteråt! Skämt åsido, jag såg att ni bott på Petros Place där. Jag sitter just och kollar Apollos resa dit och dom har det hotellet. Det kanske är dags att åka dit istället för Kefalonia som vi gillar väldigt mycket-
Svara med citat
  #23  
Gammal 2014-06-04, 11:51
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 440
Standard Sv: Hemkommen från Ios

Vi är också nyss hemkomna från Ios. Ön var en härlig överraskning. Det kan ni läsa om bland resebreven. Det skrivs så lite om ön, att det kan vara lämpligt att sprida information.
/ Jannis
Svara med citat
  #24  
Gammal 2014-07-06, 17:47
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Hemkommen från Ios

Citat:
Ursprungligen postat av LenDan Visa inlägg
Snabbsvar 1 år efteråt! Skämt åsido, jag såg att ni bott på Petros Place där. Jag sitter just och kollar Apollos resa dit och dom har det hotellet. Det kanske är dags att åka dit istället för Kefalonia som vi gillar väldigt mycket-
Hoppas det inte är försent att svara. Åk dit! Jag tänker ofta tillbaka på Ios och vår fantastiska vecka där. Petros Place var allt vad jag vill ha av ett boende i Grekland. Det drivs av en väldigt trevlig familj där de vuxna barnen hjälper föräldrarna att servera frukost och stå i baren.Jag trivdes mycket bra med att bo i hamnen och ha åsnebacken som daglig motion upp till chora. Berätta gärna hur det har gått.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2014-07-06, 18:10
Haraldsson Haraldsson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 14
Standard Sv: Hemkommen från Ios

Vi är alldeles nyss hemkomna från ios med, men vi skulle nog varit smarta som andra här på forumet och köpt denna berömda guide... Vi upplevde mycket negativt med ön, då det var alldeles för livat i vår smak. Definitivt en läxa för framtiden; kolla upp noggrannare!
Svara med citat
  #26  
Gammal 2014-07-19, 18:30
Åkersbergamamman Åkersbergamamman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Åkersberga
Inlägg: 19
Standard Sv: Hemkommen från Ios

Har under flera år velat åka till Ios men maken har varit kallsinnig efter alla partyhistorier. I år tog vi äntligen en tur förbi på 4 dagar direkt efter midsommar. Det precis så vackert och mysigt som jag hoppats MEN att bo uppe i Choran var helt uteslutet för oss. Vi tittade på ett hotell med "perfekt läge". Runt poolen låg ett tjugotal ynglingar inte en dag över 18 och så upplevde jag hela Choran. Vi var på 5 öar totalt under luffen och ingenstans är det så unga medturister som där. Vi reser också med flera tonåringar och jag har naturligtvis inget emot den ålderskategorin över lag men de är kraftigt överrepresenterade på Ios och det ger en för skränig ljudnivå för att man skall kunna njuta av lugnet fullt ut. I hamnen däremot var det precis så som vi vill ha det. Fina restauranger, mysiga barer och ett jättemysigt hotell (Coralli studios).
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT