Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2005-10-28, 01:20
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 576
Standard Sv: Ö-nskelista

Här kommer min ö-nskelista!

Serifos
Koufonissi
Fourni
Samothraki
Kythira

Mvh. Stina, alltid nyfiken på nya öar
Svara med citat
  #22  
Gammal 2005-10-28, 15:42
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Ö-nskelista

Nu när den stora fototävlingen har dragit igång har jag äntligen tid att ägna mig åt annat, exempelvis till att skriva i forumet. Och vad är väl roligare än att börja med sina önskeöar.

Jag har varit på ganska många öar, jag gillar nästan alla vilket gör att jag gärna vill återvända till flera av dem. Jag har också ganska många öar jag inte varit på, öar som jag väldigt gärna vill besöka. Men så mycket tid och pengar har jag tyvärr inte, om jag hade tid och pengar skulle jag nästa år åka till följande - för mig – helt nya öar:

Andros
Elafonissos (inte Elafonissos på Kreta)
Ithaka
Gavdos
Kassos
Kastelorizo
Kefalonia
Kithera
Limnos
Paxos
Skyros
Trikeri

Jag blir lycklig när jag ser vilka öar ni andra har valt, flera av dem ligger på min topp-fem-lista. Extra kul är att så många är nyfikna på Skopelos – min nya favoritö!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2005-10-28, 17:09
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Ö-nskelista

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Nu när den stora fototävlingen har dragit igång har jag äntligen tid att ägna mig åt annat, exempelvis till att skriva i forumet. Och vad är väl roligare än att börja med sina önskeöar.

Jag har varit på ganska många öar, jag gillar nästan alla vilket gör att jag gärna vill återvända till flera av dem. Jag har också ganska många öar jag inte varit på, öar som jag väldigt gärna vill besöka. Men så mycket tid och pengar har jag tyvärr inte, om jag hade tid och pengar skulle jag nästa år åka till följande - för mig – helt nya öar:

Andros
Elafonissos (inte Elafonissos på Kreta)
Ithaka
Gavdos
Kassos
Kastelorizo
Kefalonia
Kithera
Limnos
Paxos
Skyros
Trikeri

Jag blir lycklig när jag ser vilka öar ni andra har valt, flera av dem ligger på min topp-fem-lista. Extra kul är att så många är nyfikna på Skopelos – min nya favoritö!
Och var ligger Elafonissos och Trikeri någonstans? De andra kan jag placera någårlunda rätt på kartan
Kefalonia ligger som nummer 6 på min lista, har visserligen besökt Fiskardo i ett par timmar i samband med en dagsutflykt från Lefkas, men det räknas liksom inte...

Ivi
Svara med citat
  #24  
Gammal 2005-10-28, 18:47
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Ö-nskelista

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
Och var ligger Elafonissos och Trikeri någonstans? De andra kan jag placera någårlunda rätt på kartan
Kefalonia ligger som nummer 6 på min lista, har visserligen besökt Fiskardo i ett par timmar i samband med en dagsutflykt från Lefkas, men det räknas liksom inte...

Ivi
Elafonissos har jag för mig ligger alldeles söder om Peloponessos nånstans.

Tommy
Svara med citat
  #25  
Gammal 2005-10-28, 23:02
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Ö-nskelista

Citat:
Ursprungligen postat av epiros
Elafonissos har jag för mig ligger alldeles söder om Peloponnissos nånstans.

Tommy
Ja, Elafonissos ligger rett utenfor byen Neapoli.
Når man først er på den sydvestlige "fingeren" av Peloponnes, anbefaler jeg et besøk i unike MONEMVASIA
Gythio er en koselig liten BY i samme VAKRE område.
Vi var på Peloponnes om VÅREN - leide bil i 10 dager - ANBEFALES
Både fra Gythio og Neapoli kan man ta ferje til KYTHIRA

Selv om jeg også har mange øyer jeg gjerne vil tilbake til , og gjerne vil besøke noen nye
- Står FASTLANDET også HØYT på ønskelista

Kari



I
Svara med citat
  #26  
Gammal 2005-10-28, 23:27
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Ö-nskelista

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Jag blir lycklig när jag ser vilka öar ni andra har valt, flera av dem ligger på min topp-fem-lista. Extra kul är att så många är nyfikna på Skopelos – min nya favoritö!
Jag misstänker att du kan ha "hjälpt" Skopelos att hamna på så många listor... Inte medvetet kanske, men är det inte sånt här som brukar kallas Kalimera-effekten?

Ruby
Svara med citat
  #27  
Gammal 2005-10-29, 11:10
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Ö-nskelista

Citat:
Och var ligger Elafonissos och Trikeri någonstans? De andra kan jag placera någårlunda rätt på kartan
Elafonissos har du fått svar på.

Trikeri ligger i Pagastic Bay vid västra spetsen av Pilionhalvön, nås med båt från Pilion, Volos eller från Skiathos. På den lilla ön bor ett hundratal personer, ön saknar vägar, alla transporter sker med båt, åsna eller till fots. Hade tänkt åka dit i somras när vi var i Sporaderna, men vi stannade längre än vad vi tänkt på Skopelos och hann tyvärr inte med Trikeri. Men nästa gång...
Svara med citat
  #28  
Gammal 2005-10-29, 11:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Ö-nskelista

Citat:
Jag misstänker att du kan ha "hjälpt" Skopelos att hamna på så många listor... Inte medvetet kanske, men är det inte sånt här som brukar kallas Kalimera-effekten?
Ja, eller kanske Karpathos-effekten.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT