Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Andros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-03-10, 07:52
MajaT MajaT är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 35
Standard Batsi i början av maj?

Vi siktar på att åka till Batsi första veckan i maj. Vi har tre barn och undrar nu hur pass varmt det är den tiden på året? Är det varmt nog för dem att kunna bada? Skulle vara härligt med en vårvecka på Andros!

Och en fråga till - hur långt är det till Batsi från hamnen där färjan från Rafina lägger till? Hur tar man sig vidare? Taxi?

Tack på förhand!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-03-10, 11:11
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Batsi i början av maj?

Vädret är så skiftande....kan vara varmt, men också blåst och kyligt, som svensk vår.
Jag har varit flera gånger på grannön Tinos i april och alldeles i början på maj och visst ät maj bättre... men sommarvärme och ligga på stranden varje dag och bada i varmt vatten, det är nog inte troligt....Men som sagt vädret nuförtiden ÄR svårt att sia om.
Däremot är det gudomligt vackert i naturen denna tid! Bara det värt en resa. Jag har själv badat på Tinos i april..ca 15 grader....Men badviken i Andros är nog mer skyddad och där är långgrunt, så ungarna badar nog

Från Gavrion till Batsi är det ca 7 km om jag inte minns helt fel...och några bussar passar färjorna , annars står taxi och väntar.

Själv åker jag 8 april till Tinos för att fira grekisk påsk.

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT