Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-08-08, 14:30
YsterSysters avatar
YsterSyster YsterSyster är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Hofors
Inlägg: 156
Standard Blev det förseningar?

Tidigare i våras vill jag minnas att det varnades för kraftiga förseningar inom flyget p g a underbemanning på Luftfartsverket. Undrar nu om det verkligen blev så? Ni som varit i Grekland i somras kanske har ett svar?

Tänkte boka tågbiljetter till och från Arlanda inför våran resa, men det känns lite osäkert inför hemresan om det är så att de befarade förseningarna blev av.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-08-08, 14:34
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Blev det förseningar?

Vi drabbades inte av några förseningar. Allt gick enligt tidtabell. Förutom att båda flygresorna gick fortare än beräknat.

Karin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-08-08, 14:40
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Blev det förseningar?

Citat:
Tidigare i våras vill jag minnas att det varnades för kraftiga förseningar inom flyget p g a underbemanning på Luftfartsverket. Undrar nu om det verkligen blev så? Ni som varit i Grekland i somras kanske har ett svar?
Vi försenades drygt en timme på vägen ner och 40 minuter på vägen hem. Förklaringen var arbete på Skiathos flygplats, så det var troligen "normala" förseningar

Citat:
osäkert inför hemresan om det är så att de befarade förseningarna blev av
Jag tror inte det blev något av de befarade förseningarna.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-08-08, 18:58
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Blev det förseningar?

Vi hade ovanligt bra tidhållning, inga förseningar alls då vi åkte till Thessaloniki i juli.
Jag såg inte heller något som tydde på förseningar för andra så det verkar nog som att man klarade av att hålla tiderna bättre än vad man befarade från början av sommaren.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-08-08, 19:28
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 120
Standard Sv: Blev det förseningar?

Vi har åkt två ggr i sommar och har inte heller drabbats av några förseningar som berott på udnerbemanning. Hem från Korfu blev vi visserligen försenade ca 30 min, men det berodde på att företaget som ansvarade för incheckningen behövde räkna bagaget. Samma sak på Chania flygplats (20 min), men vi kom ikapp under resans gång. Alla resor från Sverige höll tiden perfekt!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-08-09, 06:29
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Blev det förseningar?

Vi drabbades av försening på ca.1 timme på vår väg ner till Chania 28 maj,berodde på åskväder där nere.Hemresan gick enligt tidtabell.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-08-09, 08:32
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Blev det förseningar?

Vi åkte från Arlanda till Rhodos den 19 juni och tillbaka den 10 juli. Inga förseningar överhuvudtaget. Vi startade faktiskt 1 minut (!!!) för tidigt från Rhodos. Däremot träffade vi en familj som skulle åka från Örebro i juni. De fick ta buss till Malmö och åka däifrån istället. Inte så kul, kanske. Dessa stackare fick dessutom hemresan försenad ett halvt dyg

Bluesea
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-08-09, 10:09
YsterSysters avatar
YsterSyster YsterSyster är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Hofors
Inlägg: 156
Standard Sv: Blev det förseningar?

Tack för informationen! Chansar på att boka tågbiljetter från Arlanda för det verkar ha fungerat bra i år.

Skulle det bli förseningar på hemresan på mer än en 1,5 timme så är det kört i varje fall eftersom det inte går fler tåg norrut den kvällen. Men det löser vi då i så fall........... !
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT