Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-08-19, 10:02
Apsi88 Apsi88 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Danderyd Stockholm
Inlägg: 40
Standard Flygbiljetter!!??

Hej hej.. jag letar efter flygbiljtter till Grekland men jag får bara fram en massa dyra alternativ.. Vi är två stycken som ska resa Jag som är 16 och min mamma.. Om det är någon som har några tips på hur man ska hitta billiga flygbiljetter så är det bara att svara Skulle gärna vilja hitta ett pris runt 1500 per person med flygskatt inberäknat..

Mvh//Amanda
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-08-19, 10:17
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Flygbiljetter!!??

Citat:
Ursprungligen postat av Apsi88
Hej hej.. jag letar efter flygbiljtter till Grekland men jag får bara fram en massa dyra alternativ.. Vi är två stycken som ska resa Jag som är 16 och min mamma.. Om det är någon som har några tips på hur man ska hitta billiga flygbiljetter så är det bara att svara Skulle gärna vilja hitta ett pris runt 1500 per person med flygskatt inberäknat..

Mvh//Amanda
Hej
Både Maersk Air och Snowflake har en del billiga biljetter till Aten. Du kan även kolla Sterling som har flyg till bl a Kreta.

//Zanét
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-08-19, 10:55
Apsi88 Apsi88 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Danderyd Stockholm
Inlägg: 40
Standard Sv: Flygbiljetter!!??

ja okej då ska jag titta där tack för hjälpen..


Mvh//Amanda
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-08-19, 11:16
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Flygbiljetter!!??

.....kolla Vikingair dot com.......sist jag kollade så kostade det 995:-enkel Stockholm-Athen å vice versa...
Mvh,
Mikke

Senast redigerad av Mikke den 2005-08-19 klockan 11:54. Anledning: ..stavfelning......oops.....
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-08-19, 11:37
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Flygbiljetter!!??

Jag flog med snowflake (SAS). Det gar att fa biljetter till det pris du hade tankt dej med dom (fast kanske inte om du hade tankt aka nu i Augusti)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-08-19, 13:19
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Flygbiljetter!!??

Ännu en ny lågprisbiljett från SAS 650:- enkel Sthlm till Athen fr.o.m. sept.

//PO
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-08-19, 13:47
Ninna Ninna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 12
Standard Sv: Flygbiljetter!!??

Hej!

Kolla in www.solfaktor.com, där finns många billiga flygstolar och charterresor. Jag hittade för 1500/person till Grekland.

Lycka till!

/Caroline
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-08-19, 19:14
lenapgs avatar
lenapg lenapg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Olofström
Inlägg: 314
Standard Sv: Flygbiljetter!!??

Om du försöker boka med Snowflake så testa enkelbiljetterna . Det blir billigare än ToR biljetterna! Vi har ,hm hm, redan bokat utresan i juni nästa år! Vad ska man annars drömma om hela hösten, vintern och våren. Nu ska vi bara hitta ett bra hemresedatum!
Lenapg
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-08-19, 19:20
Apsi88 Apsi88 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Danderyd Stockholm
Inlägg: 40
Standard Sv: Flygbiljetter!!??

Tack så mycket för alla svaren.. Hur funkar det här med enkelbiljetter... kan man boka utresa och hemresa på samma gång... ??
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-08-19, 21:36
annlind annlind är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 35
Standard Sv: Flygbiljetter!!??

hejsan! Vi åker med Apollo ner för 198:-/ st och med Snowflakes hem för 795:- alltså 993:-/st för 3 veckor till Athen och vidare till vår härliga pärla Agistri, så kolla på nätet du kan göra fynd. Lycka till ! MVH Annika.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-08-19, 21:46
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Flygbiljetter!!??

....nä, du bokar dom efter varann, först dit och sen hem.....d.v.s då får du två separata biljetter, en för ut och en för hemresan.
Så gjorde jag när jag ska till Karpathos i september och tebax i oktober.Först så kollar man på bolagets hemsida att det finns platser, sen så bokar man all the way s.a.s.
Då får man ett unikt bokningsnummer per resa, och efter man betalt varje biljett separat per Internet, så får man en biljett per resa via mailen som man sen printar ut och förvarar säkert.Så är det iallafall på Apollo, och sannolikt har andra bolag liknande procedurer....
Lycka till!!
Mikke
(KfK)
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-08-20, 10:37
lenapgs avatar
lenapg lenapg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Olofström
Inlägg: 314
Standard Sv: Flygbiljetter!!??

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
....nä, du bokar dom efter varann, först dit och sen hem.....d.v.s då får du två separata biljetter, en för ut och en för hemresan.
Så gjorde jag när jag ska till Karpathos i september och tebax i oktober.Först så kollar man på bolagets hemsida att det finns platser, sen så bokar man all the way s.a.s.
Då får man ett unikt bokningsnummer per resa, och efter man betalt varje biljett separat per Internet, så får man en biljett per resa via mailen som man sen printar ut och förvarar säkert.Så är det iallafall på Apollo, och sannolikt har andra bolag liknande procedurer....
Lycka till!!
Mikke
(KfK)
Det fungerar likadant med Snowflake.
Lenapg
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-08-20, 14:56
Apsi88 Apsi88 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Danderyd Stockholm
Inlägg: 40
Standard Sv: Flygbiljetter!!??

Ja okej då ska jag testa det.. tack så mycket för hjälpen..
Svara med citat
  #14  
Gammal 2005-10-01, 11:53
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Flygbiljetter!!??

Citat:
Ursprungligen postat av lenapg
Om du försöker boka med Snowflake så testa enkelbiljetterna . Det blir billigare än ToR biljetterna! Vi har ,hm hm, redan bokat utresan i juni nästa år! Vad ska man annars drömma om hela hösten, vintern och våren. Nu ska vi bara hitta ett bra hemresedatum!
Lenapg
HUR hittade ni junibiljetterna? När jag är inne på snowflake verkar inga biljetter finnas, och det kan ju inte redan vara uppbokat?!?
Svara med citat
  #15  
Gammal 2005-10-01, 12:24
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Flygbiljetter!!??

Janet!

Dom flyger nog bara Snowflake från Köpenhamn. Det sk nya Europaflyget får du boka från Arlanda.

Eva
Svara med citat
  #16  
Gammal 2005-10-01, 13:50
lenapgs avatar
lenapg lenapg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Olofström
Inlägg: 314
Standard Sv: Flygbiljetter!!??

Citat:
Ursprungligen postat av Janet
HUR hittade ni junibiljetterna? När jag är inne på snowflake verkar inga biljetter finnas, och det kan ju inte redan vara uppbokat?!?
Hur vi hittade billigaste biljetterna någonsin? Vi kollade varje dag i juli och augusti, ringde, mailade osv. Fick konstiga, kryptiska svar, men hur det nu blev så hittade vi dessa billiga biljetter. Vi fortsatte att kolla biljetterpriserna och helt plötsligt en dag i början av september var alla jättebilliga resor borta! Vi betalade 583:-/man Köpenhamn-Aten och 497:-/man från Athen-Köpenhamn! Så billigt har vi aldrig kommit undan tidigare. Många tycker vi är helgalna som bestämmer oss så långt i förväg, men det är så ljuvligt att drömma, planera och ha något att se fram emot!
Hälsningar LenaPG
Svara med citat
  #17  
Gammal 2005-10-01, 15:35
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Flygbiljetter!!??

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Janet!

Dom flyger nog bara Snowflake från Köpenhamn. Det sk nya Europaflyget får du boka från Arlanda.

Eva
Aha så är det ja! Tack Eva!
Svara med citat
  #18  
Gammal 2005-10-01, 15:36
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Flygbiljetter!!??

Citat:
Ursprungligen postat av lenapg
men det är så ljuvligt att drömma, planera och ha något att se fram emot!
Hälsningar LenaPG
Jag tycker inte alls att ni är tokiga, gör likadant då jag kan. Även om det skulle vara skönt att bara sticka iväg, så är det ju ändå lättare att finna bra priser när man har god framförhållning!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT