Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-09-04, 21:33
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Airtours - taxfree?

Hejsan!

Jag har lite funderingar kring Airtours. Hoppas någon har tid och lust att svara.

Det står inget om taxfree i deras katalog och inte på hemsidan heller, vad jag kan se. Vet någon om de har försäljning på flyget?

Någon skrev att de var sena med att skicka biljett, hur sent kan den komma? Är det risk att man inte får den innan avresedatumet?!

Tack för alla svar jag kan få.

Hälsningar,
Parga
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-09-04, 22:40
guppel guppel är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sumpan
Inlägg: 128
Standard Sv: Airtours - taxfree?

Citat:
Ursprungligen postat av parga
Hejsan!

Jag har lite funderingar kring Airtours. Hoppas någon har tid och lust att svara.

Det står inget om taxfree i deras katalog och inte på hemsidan heller, vad jag kan se. Vet någon om de har försäljning på flyget?

Någon skrev att de var sena med att skicka biljett, hur sent kan den komma? Är det risk att man inte får den innan avresedatumet?!

Tack för alla svar jag kan få.

Hälsningar,
Parga

Hej Parga !
Vi har rest med Airtours - å dom har ingen taxfree ! Annat än sporadiska erbjudanden - oannonserat innan - på planet.... ...
Men dit du ska är det sannolikt värt att shoppa det du tänkte, men pass upp för parfym-plagiat ! Det vimlar av dom överallt kring medelhavet....
OCH - ja tyvärr dom var sena med biljetterna jmf traditionella svenska researrangörer, men - har man biljetterna fyra dagar innan avgång är det väl helt ok eller ?

Förresten hade airtours - sist vi åkte - bokat in oss på Portugals motsvarighet till SAS, dvs nästan statsägt bolag.
Å där körde dom med riktiga metallbestick ! Det är fritt fram för kapning av varuvagnar !
// GUPPalugnt
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-09-05, 08:13
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Airtours - taxfree?

Tack så mycket för ditt snabba svar. Ja fyra dagar innan avresa är helt okej! Det är min sambo och tre av hans vänner som åker. De är nog mest intresserad av priset på whiskey bl a. De "etablerade" researrangörerna brukar ju ha (sup)ererbjudande på taxfree på planet. Men grabbarna klarar sig nog ändå.
Tack igen.

Parga
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-09-05, 13:50
bengtv bengtv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 78
Standard Sv: Airtours - taxfree?

Vi åker den 19 sept. och fick biljetterna i onsdags. Jag tror nog att biljetterna skickas så snart slutlikviden är erlagd.
Bengt
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-09-06, 23:59
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Airtours - taxfree?

Nu är det ju så att både Grekland och Sverige är med i EU och "taxfree" är avskaffat inom EU-länder, därmed ingen försäljning på planet.
(Dock har Kanarieöarna en undantagsregel så dit man kan få köpa taxfree).

Dock har numera SAS iallafall utnyttjat det "kryphål" som innebär att man kan sälja beskattad sprit ombord, givetvis köpt i det EU-land med lägsta skatten. Vilket i princip ger samma priser som taxfree på flygplatserna.
Finns säkert flera flygbolag med samma upplägg, hur just airtours har det vet jag dock inte.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT