Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-07-13, 12:48
retsina retsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: vårgårda
Inlägg: 33
Standard solstolar

hej är det någon som vet om det finns solstolar på stränderna på amorgos/katapola om det finns, hur mycket kostar dom för en dag skall åka i september
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-07-13, 13:50
Discoduck Discoduck är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 11
Standard Sv: solstolar

Amorgos är inte en solstols-ö. Det är lite det som är hela poängen med ön.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-07-13, 15:36
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: solstolar

Du får ta med egen parasoll eller lägga dig där du kan få naturlig skugga och bädda med liggunderlag eller bastmadrass. Tack och lov verkar solstolseländet inte ännu ha nått till Amorgos.

Det är så befriande att slippa solstolar, vattenaktiviteter och liknande. Stranden i Katapola är inte så märkvärdig men de lär ha förbättrat den sen jag var där. Vi vandrade till en strand som låg en bit bort och badade även en bit från klostret. Finns flera andra stränder ni kan ta er till men jag gissar att de inte har några solstolar speciellt inte i lågsäsong.

I Egiali badade vi vid en sandstrand och där är chansen för solstolar om ni vill ha det kanske större fast troligen inte i lågsäsong.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-07-13, 16:10
Jan-Jan Jan-Jan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 65
Standard Sv: solstolar

På Katapolastranden hade de några parasoller nu i maj, men inga solstolar.
I Aegiali är det fritt från solstolar också, förutom att Lakki Village lite längre bort på stranden har stolar till egna gäster.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-07-13, 16:23
liselotti
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: solstolar

Jag har absolut för mig att det fanns solstolar på Maltezi beach, i juli, förra året . (Vi brukar inte hyra så helt säker är jag inte.) Dit kan ni gå eller ta badbåt.

I september är det nog tveksamt om det finns.

Stranden nedanför Eleni är badbar och där står ett par bastparasoll, 3 kanske .
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-07-14, 18:17
M-L M-L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 1
Standard Sv: solstolar

Jovisst finns det solstolar pa Maltezi, var daer i gar. Kostade 8 Euro for tva sangar och ett parasoll. Mysigt var det
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-08-19, 17:16
Uffe B Uffe B är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Solna
Inlägg: 13
Standard Sv: solstolar

solstolar finns på Maltezi från midsommar till sista dagarna i Augusti eller kanske ngn dag in i september
Svara med citat
  #8  
Gammal 2016-03-29, 00:27
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: solstolar

Citat:
Ursprungligen postat av Uffe B Visa inlägg
solstolar finns på Maltezi från midsommar till sista dagarna i Augusti eller kanske ngn dag in i september
............. Ja det var då det, 2009! Är det någon som vet hur det förhåller sig nu?

Jag vet, jag vet, det är som att svära i kyrkan för en del. Men om man nu av någon anledning vill besöka Amorgos, och om man är ett konstigt djur som gillar att ligga i en solsäng så är det ju av visst intresse.

Så därför, hur är det nu? Någon chans att hitta solsängar på Maltezi eller annan strand på Amorgos i juni eller september?

Masse
Svara med citat
  #9  
Gammal 2016-03-29, 08:10
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: solstolar

Förra året fanns det solstolar för uthyrning vid Kalotarittissa beachen i juli

/Netwolf
Svara med citat
  #10  
Gammal 2016-03-29, 10:51
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: solstolar

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Så därför, hur är det nu? Någon chans att hitta solsängar på Maltezi eller annan strand på Amorgos i juni eller september?
Jag såg inga när jag var där förra året. Dock var jag inte vid Maltezi där det brukar finnas solstolar. I Kalotarittissa, som Netwolf skriver, brukar det också finnas, men dit är det långt. Det finns parasoll i Katapola, men inga solstolar.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2016-03-29, 14:00
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: solstolar

OK. Tack för svar! Kanske finns det någon välsorterad butik i Katapola där man annars kan köpa varsin solstol.

Masse
Svara med citat
  #12  
Gammal 2016-03-29, 14:28
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: solstolar

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
OK. Tack för svar! Kanske finns det någon välsorterad butik i Katapola där man annars kan köpa varsin solstol.
Det finns inga välsorterade affärer i Katapola, så jag tror inte att du hittar solstolar där, men jag har inte letat direkt. Luftmadrass lär du hitta.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2016-03-29, 15:06
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: solstolar

Fast man vet ju aldrig riktigt vad som gömmer sig i den underbara järn/färgaffären...
Svara med citat
  #14  
Gammal 2016-03-29, 17:19
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: solstolar

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Fast man vet ju aldrig riktigt vad som gömmer sig i den underbara järn/färgaffären...
Ja, med det utbudet vet man aldrig vad som döljer sig där inne.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2016-03-29, 21:07
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 673
Standard Sv: solstolar

När vi var på Amorgos i september förra året var Kalotaritissa den enda stranden som vi såg där det fanns solsängar. Men som sagts, dit är det ju ganska långt! Vacker strand när man kommer ner mot den, men stora stenar som gjorde det svårt att ta sig i.

I Katapola finns bänkar att sitta på på stranden, men inga solsängar, inte heller hade Maltezi några sängar. Störst chans att hitta solsängar är nog annars i Egiali. Där fanns det solsängar på nån av tavernorna mittemot stranden, så de bör man ju säkert kunna låna om man äter nåt där. Tror även att det fanns på Agios Pavlos, inte på själva stranden utan vid hotellanläggningen. Men om man får använda dom även om man inte är hotellgäst vet jag inte.

Jag gillade verkligen Amorgos, men är man solstolsdyrkare och strandälskare så får man lägga det åt sidan om man ska dit. Det finns annat man får ägna sig åt där. Vi tillbringar gärna några timmar på en strand, även om vi inte har något behov av solsängar utan lika gärna ligger på en handduk. Men just avsaknaden av bra och lättillgängliga stränder var väl det som gjorde att Amorgos inte slog igenom riktigt helhjärtat för oss.

Så största chansen att ha behagligt strandliv får ni nog om ni bor i Egiali. Vi bodde där första dagarna och tänkte passa på då att njuta strandliv, men då var det mulet de dagarna

Maria
Svara med citat
  #16  
Gammal 2016-03-30, 00:41
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: solstolar

OK. Tack för tipsen. Hur långt är avståndet mellan Katapola och Egiali? C:a 2-3 mil eller så?

Masse
Svara med citat
  #17  
Gammal 2016-03-30, 22:27
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 673
Standard Sv: solstolar

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
OK. Tack för tipsen. Hur långt är avståndet mellan Katapola och Egiali? C:a 2-3 mil eller så?

Masse
Ja, det stämmer nog bra det. Fantastiskt vacker väg dessutom!

Maria
Svara med citat
  #18  
Gammal 2016-03-31, 11:09
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: solstolar

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
OK. Tack för tipsen. Hur långt är avståndet mellan Katapola och Egiali? C:a 2-3 mil eller så?
25 km, och precis som Maria skriver är det en galet vacker vägsträcka.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2016-04-01, 00:15
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: solstolar

Har som sagt länge haft lust att åka till Amorgos. Vacker natur att moppa runt i och en väldig längtan till att njuta utsikten från Profitis Elias. Men det känns viktigt att kunna varva utflykterna med behagliga dagar i solen nära vattenskvalp, och det känns ju en aning knepigt på Amorgos.

Men men, plötsligt en dag händer det! Jag hittar riktigt billiga flygstolar till Santo och längtan till Profitis Elias blir för stark ........ och vips så är vi på väg!

Masse
Svara med citat
  #20  
Gammal 2016-04-01, 09:56
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: solstolar

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Men det känns viktigt att kunna varva utflykterna med behagliga dagar i solen nära vattenskvalp, och det känns ju en aning knepigt på Amorgos.
Inte alls knepigt, det är bara den där lilla detaljen med solstolar. Kan ni inte ligga på luftmadrasser?

Citat:
Men men, plötsligt en dag händer det! Jag hittar riktigt billiga flygstolar till Santo och längtan till Profitis Elias blir för stark ........ och vips så är vi på väg!
Det hoppas jag verkligen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT