Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2007-04-05, 01:32
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Fototävling 2007

Grekisk vardag är en kanon kategori
hoppas bara man kommer till Grekland så man kan bidra.......
  #42  
Gammal 2007-04-05, 01:32
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Ryfylke, Norge
Inlägg: 804
Standard Sv: Fototävling 2007

Jeg støtter også "hverdag", og hvis ikke det slår gjennom, er "vardag" et godt alternativ.
  #43  
Gammal 2007-04-05, 08:42
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Fototävling 2007

Det kan vara intressant att diskutera vad som är turistfällor, men jag håller med dem som tycker det låter som ett tråkigt tävlingsfotomotiv. MYCKET tråkigt till och med!

Men det är lite lustigt att sådant som brukar nämnas som äkta grekiskt nu plötsligt nämns som turistfällor...

Senast redigerad av Elisabet den 2007-04-05 klockan 09:04.
  #44  
Gammal 2007-04-05, 09:25
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Fototävling 2007

MIn enda önskan är bara att Janne vid omröstningen inte lägger ut alla tre kategorierna samtidigt utan att man får rösta på EN kategori i taget under t ex en vecka..så nästa veckan efter osv..SEN när omröstningen är klar kan alla segrare presenteras som förr parallellt. Förra året var OMÖJLIGT att "se" alla bilder och det blir säkert ännu fler bidrag i år......En av segrarbilderna var "ny" för mig trots flera genomgångar av bilderna....

Lissi
  #45  
Gammal 2007-04-05, 09:30
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Fototävling 2007

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Jag är nog böjd att hålla med dig. Låter som 700 bilder på menyer med SMORGASAR.
Ja oj det låter tråkigt. Ja folk här på forumet kanske har så dålig fantasi. Det jag menade var olika tolkningar av turistfällor. Men det är klart, alla kanske tolkar dem lika i mellanmjölkens land. Och DET är trist.
  #46  
Gammal 2007-04-05, 09:41
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Fototävling 2007

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Och sen blir det världskrig på forumet när någon hittar den egna favorittavernan bland tävlingsbidragen, en hård strid utbryter om vad som är god smak, dålig smak samt vem som egentligen har rätt att definiera vad som är en turistfälla...
Nä, jag håller nog med om att det är lugnast utan en sån kategori
Akkurat slik tenkte jeg og da forslaget om "turistfeller" kom, og tror vi for husfredens skyld skal unngå den kategorien
  #47  
Gammal 2007-04-05, 09:43
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Fototävling 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
MIn enda önskan är bara att Janne vid omröstningen inte lägger ut alla tre kategorierna samtidigt utan att man får rösta på EN kategori i taget under t ex en vecka..så nästa veckan efter osv..Lissi
Det er en god ide, Lissi Håper Janne også synes det
  #48  
Gammal 2007-04-05, 10:04
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Fototävling 2007

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
Håller med Yeasou m fl om att slopa "roligaste" och istället ha med "grekisk vardag" och/eller "natur".
Omröstning, Janne!
Enig, en avstemning over kategorier ville være fint Kari
  #49  
Gammal 2007-04-10, 09:31
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Fototävling 2007

Det var värst vilket drag det blev i denna tråden. Kom gärna med fler förslag. Vad det slutligen blir för kategorier bestäms innan säsongen startar på allvar.
  #50  
Gammal 2007-04-10, 16:22
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Fototävling 2007

Men,, Egentligen!!! Stundtals hava vi med förvåning konstaterat att kategoribilderna utgjort vissa munterheter när det gäller urvalet!!!

Vi ha stundtals frågat oss; Men varför är denna bild i avdelningen "Roligaste bild"?? Den är ju ej alls rolig!! Etc etc!!!

Kanske skulle bildinlämnarna motivera varför de just valt denna tävlingsrubrik??

Samma med "Bästa bild" En oskarpt suddig bild över en strand?? Bästa bild?? Skulle även här sitta fint med en motivering!!!

Roligaste bild; En palm??? Varför är denna palm så rolig??? Även här skulle en motivering sitta fint i anslutning till resp bild.


Slutsats: Ska vi verkligen ha kvar kategoribilderna?? Denna fråga sedd mot bakgruna av att vi ju hava svårigheter med att se varför vissa bilder insättes i viss kategori!!!


Arne
  #51  
Gammal 2007-04-10, 16:32
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Fototävling 2007

Det ligger ju lite i vad du just har sagt Arne men tävlingen kräver nog ändå 3 kategorier det tror jag. Sen kan ju en motivering kanske vara bra men det blir på något sätt "onödig" läsning är jag rädd för.
  #52  
Gammal 2007-04-10, 17:05
vance vance är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 36
Standard Sv: Fototävling 2007

Om man inte förstår det roliga i en bild som ligger i roligaste bild kategorin så får man väl rösta lågt på den då!

De som förstår fotografen och tycker det är roligt röstar högt...
  #53  
Gammal 2007-04-10, 22:20
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Fototävling 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Kanske skulle bildinlämnarna motivera varför de just valt denna tävlingsrubrik??
Fast när det gäller Roligaste brukar kriteriet vara att det ska vara en bild som är rolig utan att den behöver en förklaring i ord.

Personligen tycker jag att det är helt nödvändigt att ha den begränsningen. En rolig bild ska aldrig behöva en förklaring.
  #54  
Gammal 2007-04-10, 22:27
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Fototävling 2007

Är det så att det två kategorierna bästa och roligaste bild "alltid" är med och sedan en joker? Eller är även tredje kategorin känd före det är dags att skicka in sina tävlingsbidrag?

// Helén- som i år skall skaffa fler minneskort..., bära med mig datorn..., allt för att helgardera så att man får något passande motiv att skicka in
  #55  
Gammal 2007-04-11, 17:47
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Fototävling 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Är det så att det två kategorierna bästa och roligaste bild "alltid" är med och sedan en joker? Eller är även tredje kategorin känd
Bästa och roligaste har alltid varit fasta kategorier. Den tredje har varierat men har alltid varit känd från början.
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT