Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-06-02, 02:05
channa channa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 5
Standard Zakynthos och båttur?

Hej!

Vi ska åka till Zakynthos om ca 2 veckor och jag vill så gärna ut på havet, antingen med någon större segelbåt (organiserat) eller mindre färja.. ja vad som helst, men kan inte hitta någon info om att det ska finnas..
Ni som har varit där: finns det och isåfall var och hur?

Tack på förhand!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-06-02, 07:49
ford prefect ford prefect är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mölndal
Inlägg: 232
Standard Sv: Zakynthos och båttur?

Det finns ett flertal företag som anordar rundresor runt Zakynthos, besök vid skeppsvraket (välkänt fotoobjekt) och diverse badtirer så det finns stora möjligheter att komma ut på havet.

När vi var på Zante förra året bodde vi i Kalamaki och åkte med en rundtursbåt som utgick från Zakynthos stad. Biljetterna köpte vi i Kalamaki och åkte tilloch från stan med en buss som båtbolaget tillhandahöll.

//Åke
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-06-02, 13:34
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: Zakynthos och båttur?

Jag var på Zakynthos i början på veckan och överallt fanns det försäljare om utflykter med båt så att komma ut på havet är inte svårt.I färsta fall får du väl åka Zakynthos-Killini-färjan fram och åter.Förra gången jag gjorde det så hade vi sällskap av en delfinfamilj nästan hela turen.
Agda
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-06-02, 14:21
channa channa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 5
Standard Sv: Zakynthos och båttur?

Tack för era svar! Vi kommer bo i Laganas, finns det något direkt därifrån?

Annars har jag hittat att Apollo som vi reser med har en organiserad badtur, så det hade kanske varit något..
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-06-05, 10:29
Maartina Maartina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 105
Standard Sv: Zakynthos och båttur?

Hejsan!

Jag bodde i Laganas förra året och det fanns även där en massa försäljare som sålde resor till båtturerna. Vi åkte med en av de lokala (inte apollo) och jag kan verkligen rekommendera dem. De åker med båten Alexandros. Det är den största och nyaste (enligt dem) och jag är beredd att hålla med utifrån vad ögat kan se. En jätte fräsch båt, och den snabbaste vad det verkade.

Åkte året innan med båten Doliphini eller delifino eller vad den nu hette, och den var inte alls lika fin och stadig. Vi råkade ut för riktigt blåsoväder och när övriga båtar vände om fortsatte denna i ytterliggare en halvtimme innan de gjorde det samma. Det var väldigt obehagligt och det kändes som om det var alldeles för mycket folk på båten. Försäljarna menar att den är från 2002, men enligt en annan försäljare hade den legat i hamnen i över 20 år. Vilket som nu stämmer är naturligtvis svårt att säga, men jag rekommenderar i alla fall Alexandros. Finns till och med restaurang inomhus på båten.

Precis som du skriver så har Apollo liknande utflykter, det är nästan samma badstopp som de lokala och samma rutt men deras resa kostade när vi var där nästan det dubbla.

Oj, nu blev det här mest en massa klagomål på båtarna märker jag. Hoppas att du kan hitta en utflykt som passar dig, och att jag inte skrämde iväg dig! Det är underbart att se ön från båt och skeppsvraket är en upplevelse!

Martina
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-06-11, 18:04
j_spals j_spals är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Göteborg/Varberg
Inlägg: 1
Standard Sv: Zakynthos och båttur?

Hej! Ta dig ut på havet. Jag och min pojvmän var på Zakynthos för två år sedan och gick till ett båtuthyrningsställe och beställde en heldag på havet. Vi fick buss som hämtade oss vid hotellet och sen åkte vi bot från zakynthos stad. Det var en helt underbar dag och vi fick åka runt hela ön och stannade för badstopp. Ett av mina klart bästa semesterminnen.
/Johanna
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT