Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-02-03, 22:05
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Flyg

Håller på att planera båtluffning i sommar men jag tycker flygpriserna har blivit dyrare och ska man ha billiga biljetter då betyder det en eller två mellanlandningar. Det är ju skit att det ska ta 8 eller 11 timmar att komma från Köpenhamn till Aten! Är det bara jag som upplever detta eller???
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-02-04, 10:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Flyg

Citat:
Ursprungligen postat av Lotti Visa inlägg
Är det bara jag som upplever detta eller???
Jag upplever samma sak. Ska man hitta billiga biljetter får man var ute i god tid, eller ha tur. Vi flyger alltid med Apollo till Santorini.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-02-04, 21:47
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Sv: Flyg

Kollade Apollo svindyrt
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-02-05, 15:14
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Flyg

Preliminärkollade redan i November flygstol t o r med Apollo till slutet av augusti o vid så tidig bokning kostade den bara 4600:-/person. Resor i slutet av juli-första halvan av augusti brukar dock vara dyrare.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-02-05, 18:13
Lamayas avatar
Lamaya Lamaya är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Täby
Inlägg: 497
Standard Sv: Flyg

Hej!
Har du kollat Norwegian?

Jag vet inte var du har tänkt resa ifrån eller när.

Jag kollade och såg att man t.ex. kan åka från Stockholm till Santorini den 25/7 och hem den 16/8 för 2257:-
Det är då direktflyg och lite udda tider man landar 04.40 på Santorini och hemresan har avgång 05.25

Lycka till med planeringen!

/Lena
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-02-07, 09:50
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 410
Standard Sv: Flyg

Citat:
Ursprungligen postat av giottoni Visa inlägg
Preliminärkollade redan i November flygstol t o r med Apollo till slutet av augusti o vid så tidig bokning kostade den bara 4600:-/person.
4600/person tycker då jag är dyrt. Jag hittar billigare direktflyg till exempelvis New York
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-02-07, 11:58
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Flyg

Har bokat med Norwegian bägge resorna i sommar direktflyg första resan som går till Aten betalade vi 6000 kr från Luleå T/R för två bra pris alltid dyrare när man bor norröver andra resan som går till Santo betalade vi 4200 för två från stockholm knepiga flygtider men man spar 4500 i jämförelse med Apollo vi bokade jättetidigt de är det man måste göra
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-02-07, 12:10
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Flyg

Citat:
Ursprungligen postat av gunnar Visa inlägg
4600/person tycker då jag är dyrt. Jag hittar billigare direktflyg till exempelvis New York
Tycker 4600:- är helt OK för 3 veckor, inkl avbeställningsskydd, reseförsäkring och mat ombord. Jag jämförde samma period via internetsite (som dock ej listade Norwegians avgångar!) o visst går det att få billigare om man inte vill flyga direkt utan kan tänka sig att byta plan 2 ggr, t ex i Wien o Aten, eller Amsterdam o Aten eller München o Aten eller Frankfurt o Aten.
Då blir dock restiden uppemot 12 h, o priset hamnar mellan 4501:- till 18112:-, utan avbeställningsskydd, försäkring eller mat.
De flesta av Norwegians billigare avgångar från Köpenhamn kräver mellanlandning med byte i Oslo o en extra väntan på 4-5 timmar där och har något ohemula avgångstider...
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-02-07, 12:50
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Flyg

Priset är väl helt ok för tre veckor. vi ska oxå vara tre veckor jäklar va härligt inget stress bara äga Grekland i hela tre veckor var har ni tänkt åka? förutom Santo. vi blir två dagar i Santo sedan Amorgos tror Koufonissi sedan blir det som det passar.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2014-02-07, 13:03
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Flyg

Ha ha! Vi bokade samma resa redan i oktober! Vi ses på flyget!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2014-02-07, 15:10
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Flyg

Citat:
Ursprungligen postat av Lotti Visa inlägg
Håller på att planera båtluffning i sommar men jag tycker flygpriserna har blivit dyrare och ska man ha billiga biljetter då betyder det en eller två mellanlandningar. Det är ju skit att det ska ta 8 eller 11 timmar att komma från Köpenhamn till Aten! Är det bara jag som upplever detta eller???
Vi har bokat billigt flyg med Aegean Airlines som börjat med flyg till Aten från Stockholm och Köpenhamn. Vi bokade för några månader sen och fick finfint pris och rätt schyssta avgångstider med direktflyg. Har du kollat? Nu har priserna säkert gått upp en del, men man vet ju aldrig.
Citat:
Ursprungligen postat av gunnar Visa inlägg
4600/person tycker då jag är dyrt. Jag hittar billigare direktflyg till exempelvis New York
Tycker också det verkar dyrt! Vi betalar 1390 kr per person t&r Stockholm - Aten i juni/juli med Aegean. Sen tillkommer bagagekostnad och den är inte så billig, 300 per kolli! Men det är ju ändå överkomligt.

Katitzi
Svara med citat
  #12  
Gammal 2014-02-07, 18:54
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Flyg

Malina när ska du ner? vi reser 21 juli
Svara med citat
  #13  
Gammal 2014-02-07, 22:42
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Flyg

Tyvärr- en månad senare,den 30 augusti.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2014-02-10, 10:58
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Flyg

Citat:
Ursprungligen postat av ellada Visa inlägg
Priset är väl helt ok för tre veckor. vi ska oxå vara tre veckor jäklar va härligt inget stress bara äga Grekland i hela tre veckor var har ni tänkt åka? förutom Santo. vi blir två dagar i Santo sedan Amorgos tror Koufonissi sedan blir det som det passar.
Brukar oftast tänka att att jag skall fortsätta till ytterligar ett par öar, men det slutar ALLTID med att jag blir kvar alla tre veckorna på underbara Santorini! Kan inte förmå mig att resa därifrån förrän planet går hem ...
Svara med citat
  #15  
Gammal 2014-03-08, 09:44
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Flyg

Hej

Håller med övriga om att 4600kr per person låter dyrt,

Min erfarenhet är att biljetterna historiskt från arlanda ut till en ö brukar hamna på in alles runt 2500- 3000 kr med 2 byten, allt över 3000 kronor anser jag vara dyrt när jag kikar runt.

I år hade vi tur jag o sambon med att Aegean börjat flyga från Sthlm så vi kunde få biljetter för 2100 kr per person från arlanda inkl baggage, samt endast 1 byte i Aten.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2014-03-09, 18:11
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Flyg

Citat:
Ursprungligen postat av Mahava Visa inlägg
Hej

Håller med övriga om att 4600kr per person låter dyrt,

.
Tipsa gärna om något billigt direktflyg till Santorini, t o r , under andra halvan av augusti. Vi är tre personer som är intresserade av detta o våra enda krav är att det måste vara direktflyg, måste gå att boka för en treveckorsresa tur o retur, o det måste vara anständiga avgångs- o ankomsttider, samt måste vara lättillgängligt från Malmö/Lund-regionen. Förslag mottages tacksamt!
Svara med citat
  #17  
Gammal 2014-03-09, 18:45
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Flyg

Citat:
Ursprungligen postat av giottoni Visa inlägg
Tipsa gärna om något billigt direktflyg till Santorini, t o r , under andra halvan av augusti. Vi är tre personer som är intresserade av detta o våra enda krav är att det måste vara direktflyg, måste gå att boka för en treveckorsresa tur o retur, o det måste vara anständiga avgångs- o ankomsttider, samt måste vara lättillgängligt från Malmö/Lund-regionen. Förslag mottages tacksamt!
Vårt enda krav ....... Låter ju lätt som en plätt!!! Inga andra krav?

Masse
Svara med citat
  #18  
Gammal 2014-03-09, 18:55
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Flyg

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Vårt enda krav ....... Låter ju lätt som en plätt!!! Inga andra krav?

Masse

Nej, det är våra enda absoluta KRAV. Därutöver har vi givetvis ÖNSKEMÅL, som att det bör finnas möjlighet till mat ombord samt gärna gå att teckna reseförsäkring, men detta är inget obligatorium.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2014-03-10, 10:27
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Flyg

Hmm ja direktflyg gör det ju svårare helt klart, men jag hittar faktiskt med norweigan utresa 1 aug o hem 16, direkt, för 2 058 pengar per person , men 16 verkar just vara sista flyget hem tyvärr, man kan ju säkert göra en variant med två singelbiljetter o kanske åka direkt vägen ner men byte hem.

Edit: inser precis ditt sista krav är malmö; då rekommenderar jag nog igen Aegean om ni kan stå ut med byte, dem flyger från köpenhamn också, samma priser ungefär; 282 euros (2497 sek ung) per person avgång 16 aug kl 11:10 ank 1700 hem sep 6 avg 06:30 ank 10:30 ink baggage från CPH(class saver )

På aegean ska det vara varm mat o dryck ombord enligt biljetten. Biljetten betalas med kreditkurt och har man ett vettigt sådant ingår ju försäkring därmed (hint icabanken så blir eurokursen bra o inga påslag)

Senast redigerad av Mahava den 2014-03-10 klockan 10:34.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2014-03-10, 13:52
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Flyg

Tack för tipset! Är verkligen ingen datorvirtuos o Aegean har jag aldrig fått upp när jag själv gjort sökning! Om man hade stått ut med flygplansbyte i Aten verkar det gå att hitta biljetter runt 3500:-/person, o det är strax under vad Apollo tog för direktflyget.
(Apollo hade grundpris 3700:- o med tillägg för avbeställningsskydd, mat o reseförsäkring blev deras totalpris 4600:-), Tack för hjälpen!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT