Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-08-18, 14:37
Pisen Pisen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 23
Standard Hotell Kipriotis - Rhodos Stad

Hejsan Alla!

Vi är ett par kompisar som åker till Rhodos Stad nu i början av september och ska bo på Hotell Kipriotis. Vi undrar om det är någon som bott där förut eller vet något om det? Positivt som negativt?

Undrar dessutom om det är någon som har något tips på bra restauranger, barer, discon med mera som inte är fullproppat med skandinaver och andra turister? Det vore ju faktiskt kul att träffa lite greker när man är där
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-08-19, 15:22
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Hotell Kipriotis - Rhodos Stad

Ett toppen matställe är yamas med bra service o bra mat o mycket GOD MAT.

Det är kanonväder just på Rhodos det är idag 33 grader i skuggan o går lite vågor på västra stranden som Hotel Kripriotis ligger emot...

Jag har bott på hotellet två nätter sen byte jag upp mig att komma ifrån deras käller som var full av fukt för jag o min dotter reste ospec o hamnade under jord o såg bara fötter som gick vid poolen..

En sak vill jag varna för på Kipriotis om ni har allergi eller astma så anväder dom ett rejält starkt rengörningsmedel som kan reta rejält i luftrören...

Ni har många barer på Bargatan o där ligger ju även ett stort disco..

Jag åker själv ner på söndag till Rhodos o åker hem den 4 sept...

Trevlig resa till den underbar ön Rhodos som är mycket gästvänlig med många trevliga greker....
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-08-19, 15:43
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Hotell Kipriotis - Rhodos Stad

Citat:
Ursprungligen postat av Pisen
Hejsan Alla!

Vi är ett par kompisar som åker till Rhodos Stad nu i början av september och ska bo på Hotell Kipriotis. Vi undrar om det är någon som bott där förut eller vet något om det? Positivt som negativt?

Undrar dessutom om det är någon som har något tips på bra restauranger, barer, discon med mera som inte är fullproppat med skandinaver och andra turister? Det vore ju faktiskt kul att träffa lite greker när man är där
Hej! Vill du undvika turister och istället träffa greker är det säkraste sättet att gå till de ställen som inte "nischat" in sig så mycket på just turister etc...
UNDVIK därför restauranger som flaggar svenska menyer med köttbullar och pannbiff, där personalen står i dörren och snackar svenska när du går förbi (detta gjorde mig urförbannad första gången jag var på Rhodos!!!).
Vill ni äta i Rhodos stad, gå istället till tavernor som Nioxori och Chalki - garanterat väldigt grekiskt!
Utanför stan finns trevliga tavernor, t.ex. Vlaxos vid stranden Sefiros, eller strandtavernan vid Tassos beach i Kallithea (östra sidan). Dessa två besöks dagtid.

Strunta i töntiga bargatan (fullt med skandinaver och barerna serverar bensin istället för sprit) och gå istället till gamla stan för en härlig utekväll. Börja på någon av de små barerna bakom det stora torget - här ligger grekernas egen bargata! Här kommer ni definitivt att känna att ni är på semester då det är få turister som hittar hit.
Vill ni slå på stort kan ni dra på bouzouki framåt småtimmarna, grekernas egna nattklubbar. Två bra ställen i gamla stan är Café Chantant och Risalto!

Ha en bra semester!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-08-19, 16:19
Pisen Pisen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 23
Standard Sv: Hotell Kipriotis - Rhodos Stad

Får hoppas på att vi inte hamnar i källaren då...

tack för tipsen på de grekiska ställena! vi var förra året på Kreta och lärde då känna ett par greker som tog med oss till ställen där det inte var några turister och detta var så mycket roligare än att gå till ett ställe där man, med tanke på språket, lika gärna kunde befunnit sig i Stockholm eller Oslo...

Vi ska stanna i 2 veckor så vi har ju gott om tid på oss att försöka hitta lite roligare platser, restauranger, barer m.m.

Hoppas på att våran vistelse på Rhodos blir lika bra som den vi hade på Kreta!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT