Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-08-09, 14:43
Meatess Meatess är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Leksand
Inlägg: 3
Standard Rhodos 4/9...

Någon annan som åker till Rhodos den 4 september? Och är det någon som har bott på hotell Kipriotis?

Har aldrig varit på Rhodos och skulle uppskatta tips på bra barer/discon...

Tack på förhand!

Meatess
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-08-10, 08:07
Thalassa Thalassa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 72
Standard Sv: Rhodos 4/9...

Det formelig vrimler av barer og diskotek på Rhodos. Selve "bargaten" heter Orfanidou og går parallellt med strandpromenaden (vestre stranden). Ellers finnes det flere barer i Papanikolaous-gaten samt i nærheten av Mandrakihavnen. Du kan ikke unngå å finne dine favorittsteder.

Min mann og jeg reiser nedover den 4/9 sammen med noen venner, men vi er absolutt ikke diskoktek-mennesker, og de mest støyende barene forsøker vi å unngå. Tror nok det er et aldri så lite generasjonsskille mellom deg og oss....

Ha en riktig fin ferie!

Thalassa
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-08-10, 09:20
Meatess Meatess är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Leksand
Inlägg: 3
Standard Sv: Rhodos 4/9...

Hahaha, hej och tack för ditt svar!

Antar att de som helst besöker bargator och discon är runt 20, och egentligen borde jag väl fråga om det finns något ställe som passar de som passerat de 30...

Är nämligen själv 35, har två barn och borde rimligtvis helst fråga om trevliga restauranger och tavernor. Nu är det så att jag åker med min pojkvän, och vi får sällan tid att vare sig roa oss eller bara "vara". Då jag älskar att dansa, älskar hög musik och hela den där discobaletten så ser jag verkligen fram emot att få vara partydrottning i en vecka!!!

Vem vet, vi kanske syns på någon restaurang! Ha en underbar resa!

Meatess
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-08-10, 13:05
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Rhodos 4/9...

Citat:
Ursprungligen postat av Meatess
Hahaha, hej och tack för ditt svar!

Antar att de som helst besöker bargator och discon är runt 20, och egentligen borde jag väl fråga om det finns något ställe som passar de som passerat de 30...
Hej! Stämmer bra det, varken bargatan eller papanikolao är något att hänga i granen när det gäller barer. På papanikolao finns Norska baren "Holiday" med fulla norrmän och norsk musik "Öl, öl, å mera öl, hahahaha", samt finska baren med fulla finnar, karaoke och finsk tango. Det kan vara kul att besöka dessa barer någon gång, men de är inga höjdare.
På bargatan serverar de mest bensin i drinkarna, så räkna med rejäl baksmälla dagen efter. Ett undantag är African Prince, där den trevlige bartendern Ibrahim serverar äkta sprit.
Vill du hitta en riktigt grekisk bar med bra musik mitt i Rhodos stad ska du gå till Christos garden. Den ligger några tvärgator bort från papanikolao (fråga dig fram). Inredningen är mycket vacker och lyxig och du sitter ute på en liten grönskande innergård med dämpad belysning.
En annan bra bar är "Kokos" (granne med chinese burger) där du kan sitta uppe på taket under stjärnorna. Här är dock publiken något yngre än på Christos garden.
Känner ni för att besöka Karibien kan ni gå till "Blue Lagoon" nere vid Mandrakihamnen. En helt makalös bar med pooler, hängbroar och ett sjörövarskepp! Riktigt tropiskt och exotiskt!
Vill ni testa grekisk bouzouki sticker ni till gamla stan och besöker "Café Chantant" eller "Risalto". Här börjar underhållningen vid midnatt. Klä er snyggt och var beredda på att det kostar en slant (de flesta greker beställer helrör eller champagne här).
Bakom dessa två ställen upp i gränderna finns en "bargata" dit bara greker går - här är fullt med små mysiga krypin med orientalisk inredning med sammetskuddar och grekisk musik.
Ett riktigt bra disco ligger lite utanför stan på västra sidan. Det byter namn titt som tätt, men förra året hette det "Taj Mahal", och är precis som namnet antyder en orientalisk dröm med magdansöser, vattenpipor och guld och sammet. Blandad musik.

Mycket nöje!

Senast redigerad av anoula den 2005-08-10 klockan 13:07.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-08-11, 16:56
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Rhodos 4/9...

Jag har bott på Kipriotis 98 o åkte då ospec o hamnde under jord..

Ni har ju turen att åka när alla ungdomar har åkt hem för då minskar livet ifrån dom för de kunde förra väsen framtill kl 5 på morgonen när dom kom hem ifrån discon o barerna...

Men hotellet ligger på en brant backe o fin utsikt över havet.....

Jag o min son åker hem den 4,9 men trevlig resa till underbara ön Rhodos...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT