Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2013-06-22, 19:12
på2hjul på2hjul är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 17
Standard Sv: Aegean Village?

Sound of the sea är helt fantastiskt, men då blir det promenad vart man än ska, backe upp o backe ner åt båda håll! Ligger en bit utanför men med en oslagbar utsikt, . Vill du ha nära till bad så är inte detta rätt ställe, men vi hyr alltid bil för att ta oss till alla underbara stränder. Det som gör sound of the sea så unikt är de fantastiska ägarna, underbara människor. Hoppas att detta hjälper dig lite på traven?!
Från oss som åker för tredje gången i september.
Lena &Håkan
Svara med citat
  #22  
Gammal 2013-06-22, 19:16
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Aegean Village?

Jag har promenerad däråt många gånger och varit och fikat på hotellet en gång Tyckte också att personalen verkade väldigt trevlig. Damen hade Karpatisk dräkt på sig, för hon är från Olympos

Riitta
Svara med citat
  #23  
Gammal 2013-06-22, 20:54
seaside seaside är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Varberg
Inlägg: 445
Standard Sv: Aegean Village?

Lefkos är verkligen ett fantastiskt ställe att komma till. Sol, bad och MYCKET god mat. Ett perfekt ställe att varva ner på. Vi brukar att börja med en vecka där och sedan in till Pigadia så får man en bra helhet.
Men jag kan inte rekommendera Krinos. Dålig service med smutsig toalett och mycket myror på rummet på andra våning. Dålig frukost mm. Men en underbar utsikt. Där finns andra ställen att välja på i Lefkos tex. Lefkos Village.
Astron Princess är ett mycket bra boende i Pigadia. Nära till stan, stranden, supermarket och Motorcarparathos. Att bo bra en viktig del av resan.
Hoppas att du får en bra resa.
seaside
Svara med citat
  #24  
Gammal 2013-06-23, 10:31
Niaass avatar
Niaas Niaas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Norge
Inlägg: 195
Standard Sv: Aegean Village?

Ønsker du å bo stille og rolig, uten trafikkstøy, så kan kanskje Afrodite, Ladis eller Sokrates være noe. De ligger alle innenfor veien med gjennomgangstrafikk. Afrodite ligger på en høyde med fin utsikt.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2013-06-23, 11:17
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Re: Aegean Village?

Citat:
Ursprungligen postat av Maggy Visa inlägg
Ok, förstår hur du menar... ...jag har varit i (mitt älskade) Goa i Indien 8 gånger...där är ju ganska "högt" tempo...reser dit varje vinter en/två gånger, så i Grekland söker jag det vackra och rogivande...och såklart...mysiga människor...
Om man jämför Karpathos med Goa, vilket egentligen är omöjligt, så kan du tänka att Lefkos är mer som Agonda och Pigadia som Candolim.

(Naturligtvis är Lefkos inte lika lugnt som Agonda och Pigadia inte lika stökigt som Candolim - men som fingervisning kanske det kan funka).

Om du har två veckor kan du ju ta en vecka på varje ställe?
Svara med citat
  #26  
Gammal 2013-06-23, 13:00
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Aegean Village?

Citat:
Ursprungligen postat av Niaas Visa inlägg
Ønsker du å bo stille og rolig, uten trafikkstøy, så kan kanskje Afrodite, Ladis eller Sokrates være noe. De ligger alle innenfor veien med gjennomgangstrafikk. Afrodite ligger på en høyde med fin utsikt.
Zephyros ligger också väldigt lugnt till, på en sidogata vid stranden.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2013-06-23, 15:52
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Re: Aegean Village?

Tack för alla tips snälla... ...får ta mig en funderare... ...bra fingervisning, Inkfish... ...brukar bo i Candolim och åka till Agonda för "lugnet"...men bo i Agonda en hel vecka...nja...fick tips om Tilos också, tydligen en mysig ö för en singelresenär...Någon av er som varit där?
Svara med citat
  #28  
Gammal 2013-06-23, 15:55
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Re: Aegean Village?

Citat:
Ursprungligen postat av Maggy Visa inlägg
Tack för alla tips snälla... ...får ta mig en funderare... ...bra fingervisning, Inkfish... ...brukar bo i Candolim och åka till Agonda för "lugnet"...men bo i Agonda en hel vecka...nja...fick tips om Tilos också, tydligen en mysig ö för en singelresenär...Någon av er som varit där?
Jag bodde i Calangute och tillbringade några nätter i Agonda.

Tilos har jag just kommit hem från efter tre veckor, som singelresenär. Kan inte bli bättre

Du vill ha utsikt - på charter finns både Annas studios, Marinas studios och ännu högre upp, Sea View.

Och britter är Tilos nerlusat av
Svara med citat
  #29  
Gammal 2013-06-23, 16:05
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Re: Aegean Village?

Aha...låter ju helt fantastiskt... ...det är kanske Tilos jag ska satsa på...ska kolla in hotellen... ... tack...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT