Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-12-27, 11:49
suset suset är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Norrtälje Stockholm
Inlägg: 25
Standard Aegean Village i Amopi.

Hello, nån som bott på detta hotell som kan säga om det är bra?
Annars får ni görna rekommendera något annat hotell.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-12-27, 23:50
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Aegean Village i Amopi.

Hotellet ligger nära en av våra favoritstränder i Ammopi. Har inte bott där men tog en dag i somras en promenad uppför bergssidan för att ta en titt. Ett mycket tjusigt hotell. Betydligt flottare än vi någonsin har bott i Grekland. Utsikten över Ammopi-bukten och dess vikar är bedårande. Dock ska man veta att det är en liten by. Det innebär att det är toppen om man vill ha lugn och ro och mest sola och bada. Vill man ha mera liv och rörelse omkring sig så kan det vara lämpligare att bo i Pigadia och åka till stränderna på dagarna.

Ta gärna en titt på vad Michael skriver i "Resebrev från Karpathos" som du hittar på startsidan just nu. Såvitt jag kan förstå av det han skriver och av någon av hans bilder från hotellet så är det Aegean Village i Ammopi som han bott på.

Under min profil, i albumet "Diverse Karpathos" har jag lagt in tre bilder från hotellet som visar lite hur det ser ut.

Mats

Senast redigerad av Masse den 2011-12-28 klockan 00:01.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-12-28, 09:05
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Aegean Village i Amopi.

Bekanta till mig har bott där och de var jättenöjda. De är inte så vana greklandsresenärer och hade förväntat sig lägre standard.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-12-28, 11:30
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Aegean Village i Amopi.

Vi har bott där i två veckor, stor lägenhet, stor balkong vidunderlig syn över havet. I båda rummen hade vi "karpatiska" sängar, dvs sängar byggda på en platå, då låg madrasserna (som var nog de hårdaste vi har "drabbats av") under platån kan man förvara väskor etc.

Bra pentry, bra pool. Vanliga sängar finns också, har jag sett.

Vill man ha det l u g n t så kan man bo här, vi tyckte det var super på dagarna, men nästan varje kväll tog vi taxi till stan för att gå på taverna. Det finns några tavernor i Amopi, men det är väldigt off. I alla fall var det så för några år sedan.

Nästa gång jag åker så skall jag bo i stan och åka till Amopi på dagarna...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT